Το 2006, όταν η Piaggio παρουσίασε την πρώτη έκδοση του MP3 που ήταν το πρώτο 3-τροχο σκούτερ στον κόσμο, δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, αυτή των σκούτερ με 2 τροχούς εμπρός
Το μοναδικό πατενταρισμένο σύστημα ανάρτησης της Piaggio συνδέει τις εμπρός και πίσω αναρτήσεις, συνδυάζοντας την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου με την ευκολία χρήσης και πρακτικότητα ενός σκούτερ και τη δυναμική συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτα στις στροφές.
Δεκαέξι χρόνια και περισσότερα από 230.000 οχήματα μετά η Piaggio συνεχίζει να κυριαρχεί στην κατηγορία παρουσιάζοντας για το 2022 το πλήρως ανανεωμένο και πιο σπορ νέο Piaggio MP3 με στοιχεία από τον κόσμο των αυτοκινήτων και με προηγμένης τεχνολογίας χαρακτηριστικά που ανεβάζουν την άνεση και την ασφάλεια σε νέα επίπεδα.
Το MP3 ήταν πάντα τεχνολογικά προηγμένο, έτσι, το νέο Piaggio MP3 είναι το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που διαθέτει προηγμένα συστήματα υποστήριξης του αναβάτη (ARAS, Advanced Rider Assistance Systems), με μια νέα πλατφόρμα λειτουργιών, η οποία βασίζεται στην τεχνολογία Imaging Radar 4D που αναπτύχθηκε από την Piaggio Fast Forward, τη θυγατρική εταιρεία ρομποτικής του Ομίλου Piaggio, με έδρα στη Βοστώνη των Η.Π.Α. Την τεχνολογική πρωτοπορία, ολοκληρώνουν η μεγαλύτερη στην κατηγορία οθόνη πολλαπλών λειτουργιών full color TFT 7″, το σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί και η συνδεσιμότητα με πλοήγηση, καθώς και το cruise control και η όπισθεν με κάμερα οπισθοπορείας, που διαθέτει η έκδοση 530 hpe Exclusive
Σε ότι αφορά την εμφάνιση αν και διατηρεί τα στοιχεία της εμβληματικής εμφάνισης της σειράς το νέο Piaggio MP3 διαφοροποιείται από το επανασχεδιασμένο φαρδύτερο μπροστινό μέρος που πλέον διαθέτει μια νέα, οριζόντια φωτιστική μονάδα τεχνολογίας LED, μεταξύ των μπροστινών τροχών και του δαπέδου τώρα υπάρχει μια μικρότερη και πιο σπορ εισαγωγή αέρα στο κέντρο του φέρινγκ. Κάτω από την εισαγωγή αέρα υπάρχει μια αεροτομή που έχει στόχο την εξασφάλιση μεγαλύτερης σταθερότητας και λειτουργεί ως στοιχείο διαχωρισμού μεταξύ των τροχών. Ο ανεμοθώρακας είναι επίσης νέος με το σχήμα του να είναι ειδικά σχεδιασμένο για καλύτερη προστασία απο τον αέρα.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η νέα, εργονομική σχεδίαση των χειριστηρίων είναι αμέσως εμφανής με την νέα έγχρωμη οθόνη TFT 7″ και τα χειριστήρια έχουν αναθεωρηθεί σύμφωνα με τη λογική των μοτοσυκλετών. Ο νέος πίνακας οργάνων επιτρέπει πλήρη έλεγχο όλων των κεντρικών πληροφοριών του οχήματος και έχει επίσης βελτιωθεί με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού περιβάλλοντος, προσεκτικά σχεδιασμένου για να είναι φιλικό προς τον χρήστη, ακριβώς όπως το ταμπλό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.
Επίσης, έχει προσαρμοστεί ένα αναδιπλούμενο άγκιστρο για τη μεταφορά τσαντών και το ντουλαπάκι πάνω από τα όργανα διαθέτει συρτάρι και πρίζα USB.
Ο μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα διαθέτει φωτισμό και χωράει άνετα δύο full-face κράνη ή μια τσάντας φορητού υπολογιστή. Η σέλα ανοίγει ηλεκτρικά, ακόμη και από το τηλεχειριστήριο και την εφαρμογή PIAGGIO MIA, ενώ διαθέτει και έναν ηλεκτρικό αποσβεστήρα για ομαλό και ασφαλές άνοιγμα και κλείσιμο.
Το σύστημα συνδεσιμότητας PIAGGIO MIA (προαιρετικό στην έκδοση 400 hpe) και η αποκλειστική εφαρμογή Piaggio – διαθέσιμη για λήψη στο App Store ή στο Google Play – επιτρέπουν τη σύνδεση συσκευών iOS ή Android μέσω Bluetooth στο Piaggio MP3, επεκτείνοντας τις λειτουργίες του πίνακα οργάνων. Το σύστημα PIAGGIO MIA περιλαμβάνει τόσο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για τη διαχείριση του φωνητικού βοηθού, των τηλεφωνικών κλήσεων και της μουσικής, μέσω του πρακτικού joystick που υπάρχει στο αριστερό χειριστήριο, όσο και της λειτουργίας GPS, χάρη στην οποία ο αναβάτης μπορεί να δει τις οδηγίες απευθείας στην οθόνη, μόλις οριστεί κάποιος προορισμός στο smartphone.
Επίσης, όλα τα μοντέλα της νέας σειράς Piaggio MP3 διαθέτουν keyless σύστημα.
Piaggio MP3 530 hpe Exclusive
Η ναυαρχίδα της νέας σειράς Piaggio MP3 είναι η έκδοση 530 hpe Exclusive, η οποία κάνει ένα σημαντικό άλμα εξέλιξης μας και ειναι το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που έχει εξοπλιστεί με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης αναβάτη ARAS.
Η καινοτόμος πλατφόρμα υποβοήθησης του αναβάτη, βασίζεται στην τεχνολογία Imaging Radar 4D και αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από την Piaggio Fast Forward, τη θυγατρική εταιρεία ρομποτικής του Ομίλου Piaggio, η οποία ιδρύθηκε το 2015 και δραστηριοποιείται στη Βοστώνη των ΗΠΑ.
Είναι η πρώτη φορά που αυτοί οι προηγμένης τεχνολογίας αισθητήρες – τοποθετημένοι στο κέντρο, κάτω από το πίσω φως – εφαρμόζονται σε σκούτερ. Σε σχέση με τα αυτοκίνητα, υπάρχει η ιδιαιτερότητα της κλίσης κατά τη διαδικασία στριψίματος. Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που βασίζονται σε αισθητήρες υπερήχων, είναι εμφανή στο εξαιρετικά ευρύ οπτικό πεδίο και την αξιόπιστη παρακολούθηση, ανεξάρτητα από το επίπεδο φωτισμού και τις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Οι συσκευές ARAS που υπάρχουν στο Piaggio MP3 530 Exclusive έχουν βασικό ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια, διασφαλίζοντας τις λειτουργίες του Blind Spot Information System (BLIS) και του Lane Change Decision Aid System (LCDAS). Το BLIS ειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχημάτων στο τυφλό σημείο του καθρέφτη, εμφανίζοντας συγκεκριμένες ειδοποιήσεις στην οθόνη TFT. Παρακολουθώντας συνεχώς την πίσω περιοχή σε απόσταση έως και 30-35 μέτρων, το LCDAS είναι σε θέση να αναγνωρίσει τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα από αριστερά ή δεξιά, δημιουργώντας μια πιθανή συνθήκη κινδύνου σε περίπτωση που ο οδηγός ανάψει το φλας για να αλλάξει λωρίδα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός ενημερώνεται και μέσω ειδικής ειδοποίησης που εμφανίζεται στην οθόνη.
Το Piaggio MP3 530 hpe Exclusive διαθέτει και όπισθεν, η οποία παρουσιάστηκε από την Piaggio για πρώτη φορά σε τρίτροχο σκούτερ το 2019, στο Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced και τώρα περιλαμβάνει μια κάμερα οπισθοπορείας.
Στην κορυφαία έκδοση της σειράς περιλαμβάνεται Cruise Control, το οποίο επιτρέπει τη διατήρηση της ταχύτητας που έχει προκαθοριστεί χωρίς τη χρήση του γκαζιού.
Ο κινητήρας Piaggio 530 HPE
Με μέγιστη ισχύ 32,5 kW (44,2 HP) στις 7.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 50 Nm στις 5.250 σ.α.λ., ο κινητήρας 530 MP3 hpe κάνει το ντεμπούτο του στο Piaggio MP3.
Ο νέος κινητήρας διατηρεί ουσιαστικά την ίδια ισχύ της προηγούμενης έκδοσης 500 κ.εκ., αποδίδοντας όμως τη μέγιστη ροπή του σε χαμηλότερες στροφές.
Ο κινητήρας 530 hpe είναι εφοδιασμένος με μια νέα μονάδα ECU Magneti Marelli 11MP που έχει γκάζι ride by wire και τρία προγραμμάτα οδήγησης ECO, COMFORT και SPORT, τα οποία μπορούν να επιλεγούν από τον αναβάτη. Στη λειτουργία SPORT η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση, ενώ στις λειτουργίες COMFORT και ECO είναι ομαλότερη και πιο προοδευτική. Στη λειτουργία ECO, μειώνεται η μέγιστη ισχύς. Τα προγράμματα οδήγησης ορίζουν επίσης τη βαθμονόμηση του ελέγχου πρόσφυσης ASR, ο οποίος γίνεται λιγότερο επεμβατικός στη λειτουργία SPORT και πιο κατάλληλος για οδήγηση σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση, στα άλλα δύο προγράμματα.
Οι εκτεταμένες εργασίες βελτίωσης στον κινητήρα επέτρεψαν επίσης, την ενίσχυση της αξιοπιστίας του, μειώνοντας τη συχνότητα του έλεγχου του διάκενου στις βαλβίδες, ο οποίος πλέον πρέπει να εκτελείται κάθε 20.000 χλμ..
Ο κινητήρας Piaggio 400 HPE
Με μέγιστη ισχύ 26 kW (35,3 HP) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 37,7 Nm στις 5.750 σ.α.λ., ο 400 hpe είναι ένας 1-κύλινδρος, 4-χρονος, 4-βάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους κινητήρες στην κατηγορία του και ξεχωρίζει από ορισμένα εξαρτήματα που προέρχονται από τους κινητήρες μοτοσυκλετών, όπως είναι ο υγρός, πολύδισκος συμπλέκτης, που εξασφαλίζει καλύτερη και πιο σταθερή απόδοση.
Ο κινητήρας διαθέτει επίσης, ένα καινοτόμο σύστημα που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Piaggio. Αυτό είναι το PCV – Positive Crankcase Ventilation, το οποίο αποτελείται από δύο μονόδρομες βαλβίδες που έχουν ενσωματωθεί στον στροφαλοθάλαμο του κινητήρα και στοχεύει στη μείωση των απωλειών κατά την άντληση, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο, στην αύξηση της ισχύος.
Η συνολική απόδοση επωφελείται από αρκετές αλλαγές σε διάφορους τομείς. Περιλαμβάνονται η βελτιστοποίηση του θαλάμου καύσης μέσω υπολογισμών CFD, το μπεκ υψηλής πίεσης που εξατμίζει περισσότερο το καύσιμο και η χρήση ενός λιγότερο παχύρρευστου λαδιού (5W-40). Το κάλυμμα της συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) έχει σχεδιαστεί ειδικά για καλύτερη ψύξη του ιμάντα. Την ίδια στόχευση είχε και η τοποθέτηση μεγαλύτερης φτερωτής.
Σύστημα 3 τροχών
Το νέο Piaggio MP3 συνεχίζει να διαθέτει την αποκλειστική τεχνολογία δύο μπροστινών τροχών με ανεξάρτητη κλίση, η οποία είναι κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Piaggio.
Ο μηχανισμός κλειδώματος της μπροστινής ανάρτησης είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του 3-τροχου ιταλικού σκούτερ, το οποίο μετατρέπει την ισορροπία του Piaggio MP3 από δυναμική σε στατική. Μόλις το ενεργοποιήσετε, το Piaggio MP3 παραμένει σε ισορροπία στους τρεις τροχούς του, χωρίς να είναι απαραίτητη η στήριξη μέσω του σταντ. Για να ξεκινήσετε να οδηγείτε, αρκεί να ανοίξετε το γκάζι ή να πατήσετε το ειδικό κουμπί. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να βάλετε τα πόδια σας στο έδαφος και μπορείτε να σταθμεύετε το Piaggio MP3 οπουδήποτε, εύκολα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
ABS και ASR
Όλα τα μοντέλα της νέας σειράς Piaggio MP3 είναι εφοδιασμένα με ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation). Το ASR μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα και εγγυάται την ασφάλεια εμποδίζοντας την ολίσθηση του πίσω τροχού, σε ολισθηρές επιφάνειες όπως είναι η βρεγμένη άσφαλτος και διαθέτει δύο επίπεδα παρέμβασης (NORMAL και SPORT), ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί στην έκδοση 530 hpe ή χειροκίνητα.
Το 3-κάναλο σύστημα ABS, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Continental και αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα, συνεργάζεται με το σύστημα πέδησης με δίσκους και στους τρεις τροχούς.
Ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και πιο ομαλή οδήγηση, παρέχουν οι μεγάλοι μπροστινοί τροχοί με διάμετρο 13 ιντσών.
Το νέο MP3 είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: Την στάνταρ έκδοση Piaggio MP3 400 hpe, την σπόρ έκδοση Piaggio MP3 400 hpe Sport και την κορυφαία Piaggio MP3 530 hpe που διατίθεται αποκλειστικά με το πακέτο Exclusive.