MOTOTYPOS

Νέα Ducati Multistrada V4 RS με κινητήρα Panigale

nea-ducati-multistrada-v4-rs-me-kinitira-panigale-689728

Θα μπορούσε μια Ducati Multistrada να γίνει μια σπορ μοτοσυκλέτα; Το εργοστάσιο της Μπολόνια μας δίνει μια ξεκάθαρη απάντηση.

του Ηλία Λαΐτσα

Όπως έχουμε αναφέρει και στη παρουσίαση του Desert X Rally, η Ducati μέσω επεισοδίων παρουσιάζει τα νέα της μοντέλα. Έτσι, στο τέταρτο επεισόδιο που κυκλοφόρησε, η Ducati παρουσιάζει τη νέα Ducati Multistrada V4 RS.

Η Ducati αναφέρει τη νέα Multistrada V4 RS σαν τη τελευταία προσθήκη στην γκάμα Multistrada και με αυτόν τον τρόπο γιορτάζει την 20η επέτειό της.

Κινητήρας

 Η νέα αυτή προσθήκη φέρει τον κινητήρα της Panigale V4 S (Desmosedici Stradale 1.103 κ.εκ.) διομορφώνοντας τον όμως με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πιο κοντά στον χαρακτήρα μιας Multistrada.

Έχει αποκτήσει μια πιο ρευστή και κανονική καμπύλη παροχής ισχύος στις χαμηλές στροφές αλλά ταυτόχρονα ένα συναρπαστικό χαρακτήρα στις στροφές κοντά στον κόφτη. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έχει παίξει και η επιλογή του ξηρού συμπλέκτη STM-EVO SBK από αλουμίνιο billet, που κάνει την οδήγηση πιο ομαλή στις φάσεις φρεναρίσματος και αλλαγών ταχυτήτων. Επίσης, ο ιδιαίτερος μεταλλικός του ήχος εμπλουτίζει τον ήχο του τελικού της εξάτμισης.

Ο χαρακτηριστικός βαθύς της ήχος στις χαμηλές στροφές αλλά ταυτόχρονα συναρπαστικός στις υψηλές στροφές, έχει επιτευχθεί με την ειδικά διαμορφωμένη για το συγκεκριμένο μοντέλο εξάτμιση της Akrapovic, αλλά και με τη βοήθεια του πιο διαπερατού και πιο σπορ φίλτρου αέρα υιοθετημένο και αυτό από την Panigale V4 S.

Για την αποφυγή υψηλών θερμοκρασιών που εκπέμπει ο κινητήρας, οι πίσω κύλινδροι απενεργοποιούνται όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη, με νεκρά σχέση στο κιβώτιο και η θερμοκρασία του κινητήρα είναι πάνω από 70 βαθμούς.

Οι Euro5+ προδιαγραφές δεν περιόρισαν ιδιαίτερα τις επιδόσεις, με αποτέλεσμα να αποδίδει 180 ίππους στις 13.500 σ.α.λ., ενώ το διάστημα συντήρησης βαλβίδων σύμφωνα με την Ιταλική εταιρεία είναι κάθε 30.000 χλμ.

Πλαίσιο και Περιφερειακά

Το σύνολο του νέου Multistrada V4 RS στηρίζεται σε ένα μονοκόκ αλουμινένιο πλαίσιο, διαφορετικό από τις εκδόσεις V4 S και Rally, με σκοπό τη διαφορετική κλίση της κεφαλής τιμονιού (25,75° αντί 25,5°) και κατ’επέκταση τις διαφορετικές τιμές ίχνους και μεταξονίου για έναν πιο σπορ χαρακτήρα.

Το υποπλαίσιο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο το οποίο εκτός από κομψό, είναι και κατά 2,5 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τη βασική έκδοση.

Οι ζάντες είναι σφυρήλατες αλουμινίου Marchesini 17 ιντσών και ελαφρύτερες κατά 2,7 κιλά από αυτές του V4 S.

Οι αναρτήσεις Smart EC 2.0 της Ohlins είναι κατασκευασμένες να προσφέρουν άψογη συμπεριφορά κάτω από σπορ χρήση, καθώς επίσης έχουν τη δυνατόττητα να αυτορυθμιστούν ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στα Panigali V4 S και Streetfighter V4 S.

Το φρενάρισμα έχουν αναλάβει για εμπρός δύο δίσκοι 330 χιλ. και ένας δίσκος 265 χιλ. για πίσω. Οι δαγκάνες Stylema της Brembo έχουν αναλάβει το “δάγκωμα” με τα τακάτια της Panigale V4 να παίζουν σημαντικό ρόλο. Το Bosch – Brembo 10.3ME Cornering ABS System βοηθά περαιτέρω στην αμεσότερη και ασφαλέστερη επιβράδυνση.

Τέλος, μία πιο μικρή μπαταρία κατεβάζει ακόμα πιο πολύ τον αριθμό στη ζυγαριά, μιας και ζυγίζει 3 κιλά λιγότερο από τη μπαταρία της Multistrada V4 Pikes Peak.

 

Ηλεκτρονικά

Η Multistrada V4 S έχει παραχωρήσει όλο το πακέτο ηλεκτρονικών της στο νέο της “αδελφάκι”, όπως τα ρανταρ εμπρος και πίσω, το Adaptive Cruise Control και το Blind Spot Detection.

Τα ηλεκτρονικά καλούδια δεν σταματούν εδώ.

Επιπλέον υπάρχουν:

  • 4 Power Modes:

-Low. Προσφέρει μειωμένη ιπποδύναμη (114 ίπποι) και αρκετά ομαλή απόκριση στο γκάζι. Ιδανικό για χρήση εντός πόλης ή σε βρεγμένο οδόστρωμα.

-Medium. Προσφέρει μέγιστη ισχύ (180 ίπποι) στην 4η, 5η, και 6η ταχύτητα με πιο ήπια απόκριση στο γκάζι.

-High. Προσφέρει μέγιστη ισχύ (180 ίπποι) στην 4η, 5η, και 6η ταχύτητα με άμεση απόκριση στο γκάζι.

– Full. Παρέχει μέγιστη ισχύ (180 ίπποι) σε όλες τις ταχύτητες και άμεση απόκριση από το γκάζι.

  • Engine Brake Control με δυνατότητα ρύθμισης σε τρία επίπεδα

 

Εργονομία και Στυλ

Το τιμόνι λόγω της μικρότερης καμπυλότητας, έρχεται πιο χαμηλά είναι πιο στενό και άκαμπτα στερεωμένο με αποτέλεσμα την σωστή πληροφόρηση αλλά και της καλύτερης αίσθησης οδήγησης. Τα μαλακά grips προσφέρουν μια νότα άνεσης σε έναν κατά τα άλλα σπορ χαρακτήρα.

Το εμπρός φτερό, οι χούφτες οι ασπίδες θερμότητας αλλά και το “ράμφος” είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα και δίνουν ένα πιο σπορ χαρακτήρα στο σύνολο.

Η ουρά είναι ειδικά σχεδιασμένη για αυτό το μοντέλο και ενσωματώνει τις χειρολαβές του συνεπιβάτη, καθώς επίσης έχει στοιχεία από την Panigale V4 S.

Επιπλέον Βασικός εξοπλισμός

– Προβολέας Full LED με DRL και Ducati Cornering Lights

– Έγχρωμη οθόνη TFT 6,5”

– Hands Free κλειδί

– Ducati Connect (διαχείριση τηλεφώνου, μουσικής και χαρτών πλοήγησης)

– Έλεγχος Συγκράτησης Οχήματος στην ανηφόρα (Vehicle Hold Control)

Αξεσουάρ

Ο κατάλογος αξεσουάρ της Ducati δεν θα λέγαμε πως είναι μίκρος για αυτό το μοντέλο. Με επιλογές όπως πλαστικές ή αλουμινένιες πλαϊνές βαλίτσες, τσάντες ρεζερβουάρ, τσάντες για τη σέλα συνεπιβάτη, μεγαλύτερο ανεμοθώρακα, εξαρτήματα αλουμινίου billet (λεβιέδες, μαρπιέ, δοχεία λαδιού φρένων και συμπλέκτη, καπάκι ρεζερβουάρ), καθώς επίσης και πολλά εξαρτήματα από ανθρακόνημα, ο ιδιοκτήτης μπορεί να κάνει τη Multistrada V4 RS όπως πραγματικά τη θέλει.

Διαθεσιμότητα

 Στην Ελλάδα, η νέα Multistrada V4 RS θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένα κομμάτια τον Απρίλιο του 2024 σε μια μόνο έκδοση. Ο χρωματισμός Iceberg White θα είναι και η μόνη επιλογή χρώματος.

Η Ducati προσφέρει την εγγύση “4Ever Multistrada” τεσσάρων χρόνων με απεριόριστα χιλιόμετρα,

Δείτε το τέταρτο επεισόδιο από την επίσημη παρουσίαση της Ducati Multistrada V4 RS εδώ.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο