Η Aprilia είναι ένας κατασκευαστής μοτοσυκλετών που σίγουρα ξέρει να φτιάχνει καλές μοτοσυκλέτες, με εμφανή τον sport χαρακτήρα. Αυτό, έρχονται να το αποδείξουν και τα 54 Παγκόσμια Πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει, καθώς επίσης και η ταχεία εξέλιξή της τα τελευταία χρόνια στους αγώνες MotoGP.
του Ηλία Λαΐτσα
Η νέα Aprilia RS 457, γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ RS 125 και RS 660 (η sport μοτοσυκλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη), έρχεται να σταθεί άξια απέναντι σε Super Sport μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού όπως η Yamaha R3, η Kawasaki Ninja 400, η KTM RC 390 και η Honda CBR 500R.
Την κίνηση της νέας Aprilia RS 457, έχει αναλάβει ένας υπερσύγχρονος υγρόψυκτος παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας 440 κ.εκ., αποδίδοντας ισχύ 47 ίππων. Τη μέγιστη δυνατή ισχύ που μπορεί να έχει μια μοτοσυκλέτα κατηγορίας Α2. Το χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι πως έχει ενεργό ρόλο στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας. Είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένος και τοποθετημένος, που αποτελεί μέρος του πλαισίου. Επίσης, με συνολικό βάρος τα 175 κιλά (γεμάτη), έχουμε την καλύτερη αναλογία ίππων ανά κιλό στην κατηγορία.
Το 41 χιλιοστών ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα ανάρτησης (Upside Down) έχει προσαρμοστεί άψογα στο αλουμινένιο πλαίσιο, προσφέροντας διαδρομή 120 χιλιοστών καθώς και ρύθμιση ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Η πίσω monoshock ανάρτηση, με διαδρομή 130 χιλιοστών και ρύθμιση ως προς τη προφόρτιση του ελατηρίου, δένει στο -αν και ατσάλινο- πολύ όμορφο ψαλίδι της μοτοσυκλέτας.
Το σύνολο έρχεται να επιβραδύνει το σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από έναν δίσκο 320 χιλιοστών, με μια ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων της ByBre εμπρός και έναν δίσκο 220 χιλιοστών με δαγκάνα επίσης της ByBre. Σημαντικό ρόλο στην επιβράδυνση έρχεται να παίξει το δικάναλο σύστημα ABS, με δυνατότητα χρήσης είτε και στους δύο τροχούς, είτε μόνο στον εμπρός για πιο sport οδήγηση.
Τα ελαστικά 110/70 εμπρός και 150/60 πίσω αγκαλιάζουν τους τροχούς των 17”, με αποτέλεσμα την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το εξαιρετικό κράτημα αλλά και την ευελιξία της μοτοσυκλέτας.
Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, με τα εμπρός να ικανά να φωτίσουν όλο το πλάτος του δρόμου, ενώ το σχέδιο τους θυμίζει τις μεγαλύτερες RS 660 και RSV4. Χαρακτηριστικό αξεσουάρ είναι το μικρό φτερό κάτω από τα φώτα, με την υπογραφή της Aprilia να το διακοσμεί, παραπέμποντας έτσι στην αγωνιστική RS-GP.
Για την κατευθυντικότητα της RS 457 έχουν τοποθετηθεί clip-ons πάνω από την τιμονόπλακα, με αποτέλεσμα την ισορροπία μεταξύ sport οδήγησης και οδηγικής άνεσης. Με αυτό το τρόπο, η μοτοσυκλέτα μπορεί να συνδυάσει την αγωνιστική οδήγηση στην πίστα, με την άνετη οδήγηση στο δημόσιο δρόμο.
Τα φωτιζόμενα χειριστήρια διακοσμούν τα clip-ons και κάνουν πιο εύκολη την επιλογή των ρυθμίσεων ακόμη και τη νύχτα. Ρυθμίσεις οι οποίες μαζί με τον χιλιομετρητή, την ένδειξη στάθμης καυσίμου, την ένδειξη τάσης της μπαταρίας, τη θερμοκρασία καθώς και πληθώρα άλλων ενδείξεων, εμφανίζονται στην ευανάγνωστη TFT οθόνη των 5”.
Τα ηλεκτρονικά της είναι πλούσια για μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Εξοπλισμένη με γκάζι Ride-by-Wire, δίνει την επιλογή τριών τρόπων οδήγησης καθώς επίσης και Traction Control που και αυτό με τη σειρά του ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα. Το Quickshifter έρχεται να ολοκληρώσει το πακέτο ηλεκτρονικών, χωρίς όμως να είναι στον βασικό εξοπλισμό.
Η Aprilia για δεκαετίες κατασκευάζει μοτοσυκλέτες οι οποίες γίνονται όνειρο για πολλούς αναβάτες. Μια ακόμη μοτοσυκλέτα έρχεται να προστεθεί σε αυτή τη γκάμα, συνδυάζοντας τις επιδόσεις με την άνεση και την ποιότητα κατασκευής.