Η Pierer Mobility (ΚΤΜ), ύστερα από την αγορά ενός αρχικού μεριδίου μετοχών, έχει πλέον πλήρη έλεγχο της MV Agusta.
Του Μάρκου Πυλαρινού
Τα νέα γνωστοποιήθηκαν μαζί με την ανακοίνωση της αλλαγής ηγεσίας. Ο τώρα πρώην Διευθύνων Σύμβουλος και ιδιοκτήτης, Timur Sardarov παρέδωσε τη σκυτάλη στον Hubert Trunkenpolz.
Αλλαγή διοίκησης
Ο Hubert Trunkenpolz είναι πλέον Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της MV Agusta και είναι παράλληλα μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της Pierer Mobility AG. Ο Trunkenpolz ανήκει στην αυστριακή οικογένεια που ίδρυσε την KTM και έδωσε το «Τ» στο όνομά της.
Ο Luca Martin διορίστηκε αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και managing director. Ο Filippo Bassoli διορίστηκε επικεφαλής marketing και managing director. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της MV Agusta, Timur Sardarov, παραμένει στην εταιρεία ως αντιπρόεδρος, σύμβουλος και πρέσβης της MV Agusta και διατηρεί μερικό έλεγχο και το 49,9% των μετοχών.
Αποχαιρετώντας το πόστο του ως Διευθύνων Σύμβουλος, ο Sardarov υπογράμμισε την επιτυχή ολοκλήρωση ενός πενταετούς σχεδίου για την αναζωογόνηση της εταιρείας και την έναρξη μιας περιόδου που τώρα, υπό την καθοδήγηση του Pierer Mobility Group, θα έχει επιτέλους κέρδος μετά από δεκαετίες ζημιών.
Το πάντρεμα της MV Agusta με την KTM έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας. Από τη μία πλευρά έχουμε μια ιταλική μάρκα με τεράστια ιστορία, αγωνιστική επιτυχία, ομορφιά, ενθουσιασμό, πάθος, αλλά με πολλά προβλήματα διαχείρισης. Από την άλλη έχουμε την ΚΤΜ που εδώ και δεκαετίες έχει σφυρηλατήσει μια παγκόσμια παρουσία, εξαγοράζοντας κατασκευάστριες, καινοτομώντας και χτίζοντας ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς παγκοσμίως.
Η ιστορία της MV Agusta
Η MV Agusta είναι ένα από τα πιο θρυλικά ονόματα στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Παραδόξως η εταιρεία αρχικά κατασκεύαζε αεροσκάφη μέχρι την λήξη του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Από τη συνθηκολόγηση του 1945 και μετά, απαγορεύτηκε η παραγωγή αεροσκαφών στην Ιταλία, και κάπως έπρεπε να σωθούν οι εγκαταστάσεις, το προσωπικό και η τεχνογνωσία. Έτσι η εταιρεία στράφηκε στις μοτοσυκλέτες. Το 1946 γεννήθηκε η MV 98, μια δίχρονη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα για μαζική μετακίνηση σε μια Ιταλία που είχε καταστραφεί οικονομικά από τον πόλεμο.
Δεν πήρε πολύ χρόνο όμως, και η MV άρχισε να συμμετέχει και σε αγώνες. Λίγο μετά την MV 98, ο τότε ιδιοκτήτης, Κόμης Domenico Agusta είχε παρόμοιες βλέψεις με τον Enzo Ferrari. Η MV Agusta άρχισε να παράγει και να πουλάει μοτοσυκλέτες σχεδόν αποκλειστικά για να χρηματοδοτήσει το αγωνιστικό πρόγραμμα. Η MV Agusta έκτοτε εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο μεγάλα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει κατακτήσει τον αριθμό πρωταθλημάτων Grand Prix που έχει η MV Agusta. 38 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών, 37 παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών με θρύλους όπως τον Giacomo Agostini, τον Mike Hailwood και τον John Surtees.
Με τον θάνατο του Κόμη Domenico Agusta το 1971, η MV Agusta άρχισε μια καθοδική πορεία. Παράτησε τους αγώνες και το 1980 πούλησε την τελευταία της μοτοσυκλέτα. Ο μόνος λόγος που υπάρχει ακόμη είναι γιατί εξαγοράστηκε από την οικογένεια Castiglioni το 1992, που είχε την Cagiva και είχε αγοράσει τη Ducati τη Moto Morini και τη Husqvarna. ‘Εκτοτε έχει αλλάξει μερικά χέρια ξανά, και σήμερα ανήκει πλέον στην ΚΤΜ.
Το Μέλλον της MV Agusta
Παρά το ταραχώδες παρελθόν της MV Agusta, η μάρκα έχει σχεδιάσει μοτοσυκλέτες ορόσημα με την MV F4 750 να είναι από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα. Βέβαια παρά τις καινοτομίες, η MV πάντα υπέφερε από προβλήματα ποιοτικού ελέγχου και διαχείρισης, βάζοντας φρένο σε μια κατασκευάστρια με τεράστιο ενθουσιασμό για τη μοτοσυκλέτα. Ας ελπίσουμε πως η νέα διαχείριση της Pierer Mobility θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στην MV Agusta να παντρέψει αυτόν τον ενθουσιασμό με τη μεθοδικότητα της KTM.
Όλες οι ειδήσεις
Πως θα προφυλάξετε το αυτοκίνητο σας από την Αφρικανική σκόνη;