Φήμες είχαν ήδη αρχίσει να οργιάζουν αλλά επιτέλους η Pramac και η Yamaha ανακοίνωσαν επίσημα πολυετή συνεργασία που θα ξεκινήσει από την σεζόν του MotoGP. Το 2025 θα μας βρει με άλλες δύο εργοστασιακές YZR-M1 που θα είναι πλέον της Pramac.
του Μάρκου Πυλαρινού
Τι αλλάζει με τη συνεργασία;
Η πολυετής συμφωνία ενδεχομένως να αλλάξει κάπως τη δομή της ομάδας, μιας και οι αναβάτες και αρκετό από το τεχνικό προσωπικό θα υπογράφει πλέον απευθείας με τη Yamaha. Σαν μια ενδιαφέρουσα (και ίσως λίγο αστεία) σημείωση, αν ο Morbidelli παραμείνει, θα είναι ο αναβάτης που έφυγε από τη Yamaha, για να πάει σε Ducati, για να ξαναγυρίσει σε Yamaha…
Ο σκοπός αυτής της συμφωνίας
Δεν είναι εύκολο να κρυφτεί το γεγονός πως η ιαπωνική μάρκα υποφέρει αυτή τη στιγμή στο MotoGP. Όπως και η Honda, έχει «βαλτώσει», και ας έχει δύο εκπληκτικούς αναβάτες στο ενεργητικό της, ο ένας εκ των οποίον είναι και πρωταθλητής. Η Yamaha είναι και η μόνη κατασκευάστρια που συνεχίζει να τρέχει με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, μια διάταξη που πλέον φαίνεται απαρχαιωμένη.
Παρ’όλα αυτά, τουλάχιστον κάνει τώρα αυτή τη σοβαρή κίνηση ως ύστατη προσπάθεια να μαζέψει δεδομένα και να επιστρέψει στα βάθρα και τις νίκες. Έχουν υπάρξει μέχρι και φήμες για μετάβαση σε V4 κινητήρα, κάτι που σαφέστατα θα ήθελε μεγάλο όγκο δεδομένων για να τελειοποιηθεί σύντομα και να παράγει νίκες. Δύο ακόμη μοτοσυκλέτες στο grid θα βοηθούσαν πολύ.
Τι είπε η Yamaha;
Ο Lin Jarvis, Διευθύνων Σύμβουλος της Yamaha Motor Racing δήλωσε πως η Yamaha Motor Co. και η Yamaha Motor Racing διοχετεύουν όλες τους τις δυνάμεις στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών τους. Η Συνεργασία με την Pramac είναι το επόμενο μεγάλο βήμα. Επιπλέον ο Lin Jarvis τόνισε πως δεν επρόκειτο για μια απλή δορυφορική ομάδα, παρά μία με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη και τις ίδιες εργοστασιακές μοτοσυκλέτες με την Monster Energy Yamaha MotoGP Team. Ο κύριος σκοπός είναι οι νίκες.
Η συνεργασία στο μέλλον θα συμπεριλαμβάνει και project στο Moto2 (πιθανότατα κάποια σχετική ομάδα) ως εκκολαπτήριο ανερχόμενων οδηγών, αλλά δεν έχουμε τίποτα πιο λεπτομερές για την ώρα.
Το Μέλλον
Από όλους τους Ιάπωνες κατασκευαστές, αυτή είναι η μεγαλύτερη κίνηση που έχουμε δει εδώ και καιρό. Η Kawasaki ήρθε και έφυγε, η Suzuki εγκατέλειψε, η Honda αιμορραγεί οδηγούς και χορηγούς. Ανεξάρτητα του ποια ομάδα μπορεί να υποστηρίζουμε, τέτοια «ξηρασία» συνήθως αποθαρρύνει κατασκευαστές από το να «πετάξουν» χρήματα σε μια αγωνιστική ομάδα. Προσωπικά είμαι μεγάλος οπαδός του ανταγωνισμού, μιας και σπρώχνει όλο το grid πιο μπροστά. Αν αυτή η κίνηση της Yamaha αποδώσει καρπούς, ίσως να αρχίσουμε να βλέπουμε την παντοδυναμία της Ducati και τις Ευρώπης να θολώνει λίγο εν καιρώ.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Mini Countryman JCW: Hot & Large
Η πόλις εάλω: Το Μαρανέλο εγκαινιάζει πτέρυγα ηλεκτρικών Ferrari