Μετά την αναχώρηση της Suzuki από το πρωτάθλημα MotoGP το 2022, η Yamaha είναι η μόνη κατασκευάστρια που τρέχει ακόμη με εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα.
Τώρα αλλάζουν όλα με επίσημη ανακοίνωση της Yamaha πως αναπτύσσει νέο V4 κινητήρα για το M1.
Η αναγέννηση της Yamaha
Εν αντιθέσει με τη Suzuki (που αποσύρθηκε από το πρωτάθλημα MotoGP) και τη Honda που έχει χάσει την ορμή της, η Yamaha φαίνεται να είναι η μόνη Ιαπωνική ομάδα που θέλει πραγματικά να γυρίσει την τύχη της. Η πιο «τρανταχτή» κίνηση είναι η συμφωνία της Yamaha με την Pramac που από το 2025 θα έχει την πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη της Yamaha. Η συμφωνία ήταν μεγάλο νέο μιας και μιλάμε για μια ομάδα Ducati που διεκδικεί πρωτάθλημα φέτος και αφήνει την «ασφάλεια» της Ducati για ένα πιο αόριστο μέλλον με την Yamaha και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τα τελευταία δύο έτη.
Το επόμενο κεφάλαιο γράφεται με V4
Μετά τη συμφωνία με την Pramac μέσα στο καλοκαίρι, η Yamaha πριν το Grand Prix του Misano επιβεβαίωσε πως αναπτύσσει νέο κινητήρα με διάταξη V4, τον οποίο θέλει να χρησιμοποιήσει ακόμη και πριν τους νέους κανονισμούς του 2027.
Παρά τον λογικό συνειρμό πως ο εν σειρά κινητήρας έχει «φάει τα ψωμιά του» ο διευθυντής της ομάδας Lin Jarvis εξήγησε πως η νέα προσέγγιση δεν οφείλεται στο ότι ο παλιός κινητήρας δεν έχει περιθώριο βελτίωσης. Ο Jarvis υποστηρίζει πως η Yamaha θέλει κυρίως να διερευνήσει πως η νέα διάταξη συγκρίνεται με τον υπάρχον κινητήρα. Παράλληλα η Yamaha ποντάρει και στην έγκαιρη ανάπτυξη του νέου κινητήρα για τους κανονισμούς του 2027.
Παρά τις δηλώσεις της Yamaha όμως, η ανάπτυξη νέου κινητήρα, και κυρίως νέας διάταξης είναι ένα τεράστιο τεχνικό κεφάλαιο. Ουσιαστικά η Yamaha δεν παροπλίζει μονάχα έναν εμβληματικό κινητήρα, αλλά παράλληλα βάζει στο ράφι και δεκαετίες τεχνογνωσίας και ανάπτυξης του εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα. Η τελευταία φορά που η Yamaha είχε V4 κινητήρα ήταν στην εποχή των 500 κυβικών όταν οι κινητήρες ήταν δίχρονοι. Άρα μιλάμε για ένα τεράστιο άλμα πίστης με την προσδοκία να αλλάξει επιτέλους η τύχη της.
Πότε θα δούμε τον νέο κινητήρα;
Ο Lin Jarvis δεν έδωσε κάποιο σίγουρο χρονοδιάγραμμα, αλλά δήλωσε πως αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, η πρώτη δοκιμή του κινητήρα θα γίνει κάπου στα μέσα του 2025. Ο Jarvis επιβεβαίωσε επίσης πως το project κινείται γοργά και βάσει προγράμματος. Ο νέος κινητήρας έχει επίσης σχεδιαστεί και δοκιμαστεί ήδη εκτός μοτοσυκλέτας. Άρα ο νέος κινητήρας έχει ήδη σάρκα και οστά, και μένει μονάχα να τον δούμε πάνω σε μοτοσυκλέτα κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο 2025.
Όλες οι ειδήσεις
Νέο Ford Puma: Δυναμικό, άνετο και γεμάτο τεχνολογία!
Lamborghini Temerario: Αυτή είναι η τιμή της, δείτε πόσο κοστίζουν τα «έξτρα»