MOTOTYPOS

Με τρεις ηλεκτρικές Zero στην Αττική

me-treis-ilektrikes-zero-stin-attiki-643469

Με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα τα ταξίδια – προς το παρόν – είναι πολύ δύσκολα, όμως μια απόδραση σε μια λογική απόσταση (75 χλμ) από το σημείο εκκίνησης μπορεί να γίνει με τρεις διαφορετικές ZERO και να προσφέρει μια όμορφη εκδρομή με συνολικό κόστος 4.55€ μέχρι και την επιστροφή!

Του Δημήτρη Διατσίδη – Φωτογραφίες: Electromove

Μεσημεριανό διάλειμμα για φαγητό και καφέ πρότεινε η παρέα και όταν η παρέα είναι καλή όλα παίρνουν το δρόμο τους! Η Δομινίκα Γκρνόβα (γνωστή infuencer ως Dominika_Rides), ο πιλότος Βαγγέλης Ανδρεάδης και ο υπογράφων ΔΔ, αποφασίσαμε να το επιχειρήσουμε με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και το αρχηγείο της Zero στην Ελλάδα, στην Εθνικής Αντιστάσεως στον Άγιο Δημήτριο αποτέλεσε το σημείο συνάντησης με τις τρεις πλήρως φορτισμένες ηλεκτρικές Zero DSR, SRS & S. Τρεις διαφορετικές επιλογές ως προς την ιπποδύναμη αλλά και τη χρήση, με 70, 110 και 59 ίππους αντίστοιχα σε μέγιστη ισχύ και με χρήση On-Off, σπορ-τουρισμού και Street αντίστοιχα.

Προορισμός ο Κάλαμος, παραλία Άγιων Αποστόλων και η Osteria Trattoria Da Michele, στην οποία ο εκπληκτικός Michele Silletti μαγειρεύει υπέροχα, σε μια απόσταση 75 χλμ., δηλαδή συνολικά έπρεπε να διανύσουμε 150 χλμ. και να έχουμε και απόθεμα φόρτισης για την περίπτωση που η φωτογράφιση σε κάποιο σημείο θα μας “έτρωγε” λίγο από τη μπαταρία μας.

Η οδήγηση αντίστοιχα ήταν νορμάλ για την Ντομινίκα που επέλεξε την Street S, προσεκτικά “ηλεκτρική” για τον πιλότο μας που ήθελε να δοκιμάσει το μέγιστο της αυτονομίας με την SRS και επιθετική “τέρμα γκάζι” για τον ΔΔ, που ήθελε να δοκιμάσει τα όρια της αυτονομίας με την on-off DSR.

Ως γνωστόν το μεγαλύτερο θέμα κατανάλωσης στους ηλεκτρικούς κινητήρες υπάρχει πολύ περισσότερο στο ταξίδι στην Εθνική Οδό με σταθερή ταχύτητα, πολλαπλασιαζόμενο όταν η ταχύτητα αυτή είναι πολύ υψηλή και η παρέα βγήκε στην Εθνική για να ανεβεί μέχρι τον Άγιο Στέφανο με την DSR με μέση ταχύτητα κοντά στην τελική των 163 χλμ/ώρα και γενικά πάνω από τα 150, την S να ακολουθεί κοντά στα 130 χλμ/ώρα και την SRS λίγο πάνω από τα 120.

Φτάνοντας στον Κάλαμο, μέσα από την όμορφη διαδρομή μετά το Καπανδρίτι που περιλαμβάνει κλειστές και πιο ανοικτές στροφές σε αρκετά καλή άσφαλτο, οι μπαταρίες είχαν χάσει αρκετά από τη φόρτισή τους, αλλά οι αυτονομίες ήταν σε καλά επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα η πιο “ταλαιπωρημένη” από το δεξί χέρι του οδηγού, η DSR είχε μείνει με 46% φόρτιση, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς του κομπιούτερ της μοτοσυκλέτας θα έφτανε για άλλα 82χλμ., δηλαδή 7 περισσότερα από ότι τα χλμ της επιστροφής, αν ο οδηγός συνέχιζε με τον ίδιο τρόπο οδήγησης, πράγμα που σημαίνει ότι αν επέλεγε μια πιο ήρεμη οδήγηση θα έφθανε σχετικά άνετα πίσω στην Electromove! H Street S είχε μείνει με 59% φόρτιση, που όμως έφθανε για ακόμη 115 χλμ. κίνησης, ενώ η SRS είχε 61% φόρτιση, η οποία (λόγω και της μεγαλύτερης μπαταρίας) της έδινε αυτονομία για ακόμη 128 χλμ.!

Έτσι αποφασίσαμε να ζητήσουμε από τον Michele να μας επιτρέψει την φόρτιση της DSR, από τη μία μεριά γιατί η παρέα δεν είχε εμπιστοσύνη ότι ο ΔΔ θα μπορούσε να κάνει ήρεμη οδήγηση και από την άλλη για να έχουμε το περιθώριο για μερικά παραπάνω χλμ., στη διάρκεια της φωτογράφισης που θα ακολουθούσε. Πέρα λοιπόν από το κόστος των 1.35€ ανά μοτοσυκλέτα (που θα μας έβγαζαν ένα συνολικό κόστος 4.05€ για τις τρεις μοτοσυκλέτες), ξοδέψαμε άλλο 0.50€ στην εξτρά φόρτιση. Συνολικά με 4.55€ κάναμε 3Χ150=450 χλμ., κάτι που με μια μέση κατανάλωση βενζίνης τουλάχιστον στα 5 λίτρα ανά 100 χλμ., αν είχαμε θερμικές μοτοσυκλέτες, θα μας κόστιζε 45€ με τιμή βενζίνης στα 2€ ανά λίτρο!

Με τη διαφορά που κερδίσαμε από την κατανάλωση σε σχέση με τη βενζίνη, πληρώσαμε το μεγαλύτερο μέρος ενός καλού γεύματος δίπλα στη θάλασσα και μετά το πρόγραμμα είχε τη φωτογράφιση σε κίνηση της DSR που τα καταπληκτικά Pirelli MT60 τις έδιναν εξαιρετική αίσθηση στις στροφές της διαδρομής.

Η επόμενη στάση πριν την επιστροφή ήταν στο Κεφαλάρι στο Cafe Escoba που επίσης είναι γνωστό σημείο συνάντησης μοτοσυκλετιστών που τις Κυριακές παρακολουθούν τους αγώνες MotoGP. Η συζήτηση βέβαια πήγε στις αυτονομίες των τριών μοτοσυκλετών, οι οποίες τελικά έδειξαν ότι έχουν την επάρκεια για πραγματική χρήση μέσα στην πόλη. Η έλλειψη του ήχου ενός παραδοσιακού θερμικού κινητήρα δεν φάνηκε να προβλημάτισε κανέναν από τους οδηγούς, ενώ η συμπεριφορά και των τριών μοτοσυκλετών είναι πολύ κοντά στις θερμικές και μάλιστα με το πλεονέκτημα ότι λόγω της εμπροσθόβαρης κατανομής των μαζών, το μπροστινό λάστιχο φορτίζεται περισσότερο και ζεσταίνεται πιο γρήγορα, δίνοντας μια μεγαλύτερη σιγουριά στον αναβάτη. Το μειονέκτημα του μεγαλύτερου βάρους από τις αντίστοιχης χρήσης θερμικές είναι κάτι που δεν φαίνεται και δεν προβλημάτισε κανένα.’

Τελικά επιβεβαιώσαμε την αίσθηση που είχαμε από την αρχή της μίνι-απόδρασης, το ότι δηλαδή οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της αμερικανικής Zero μπορούν να σε κινούν στην πόλη και λίγο πιο έξω από αυτήν, με μια φόρτιση και με ένα πολύ μικρό κόστος, χωρίς να σου δημιουργούν προβλήματα, όσο μιλάμε για λογική χιλιομετρική απόσταση που κάνει η μεγάλη πλειοψηφία των μοτοσυκλετιστών. Φαίνεται ότι η ηλεκτρική εποχή έρχεται αρκετά γρήγορα, τουλάχιστον για την αστική μετακίνηση.

ZERO S

Το S 11kw είναι μια street με μέγιστη απόδοση 59 ίππους που έρχονται από τις πρώτες ελάχιστες στροφές του ηλεκτρικού κινητήρα και προσφέρουν εξαιρετική επιτάχυνση, χάρις στα 11.1 κιλά ροπής. Ίσως πολύ δύναμη για έναν αρχάριο οδηγό, αφού επιτρέπεται να οδηγηθεί με δίπλωμα Α1 (125cc). Η σπορ εργονομική σχεδίαση με τις οξείες γραμμές είναι στα συν, ενώ η θεωρητική αυτονομία (με τις επίσημες μετρήσεις) των 288χλμ στην πόλη, είναι μια αυτονομία στην οποία μπορεί να πλησιάσει κανείς και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης! Η τελική ταχύτητα στα 139 Km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη βάση νομοθεσίας), είναι επαρκής στις περισσότερες περιπτώσεις.

ZERO SRS

H SRS φοράει μπαταρία της ZERO 14.4+, η οποία μπορεί μέσω εφαρμογής (Chypher store) να επεκταθεί και να γίνει είτε 15.6 kWh είτε 17.3kWh. Επίσης ο κάτοχός της μοτοσυκλέτας, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλές αναβαθμίσεις όπως το Parking mode (όπισθεν), gps navigator, πιο γρήγορη φόρτιση κ.λπ. και όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού του κινητού του. Η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι πολύ καλή και για την πόλη και για το ταξίδι. Με 19 κιλά ροπής και 110 ίππους φτάνεις την τελική ταχύτητα των 200 km/h πολύ άνετα και σε ελάχιστο χρόνο!

ZERO DSR

Μια επιλογή για κίνηση σε κάθε είδους δρόμο και με μέση θεωρητική αυτονομία στα 262km υπόσχεται πολλά. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 163 km/h και τα 14.9 κιλά ροπής δίνουν κυριολεκτικά εκρηκτικές επιταχύνσεις.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο