MOTOTYPOS

KTM: Οι πρώτες εικόνες του 990RC R σε σχεδόν τελική μορφή

ktm-oi-protes-eikones-tou-990rc-r-se-schedon-teliki-morfi-728460

Τον Μάιο η ΚΤΜ ανακοίνωσε επίσημα το 990RC R σε σχετική εκδήλωση στην πίστα του Πορτιμάο στην Πορτογαλία. Τότε είδαμε ένα «καμουφλαρισμένο» μοντέλο προπαραγωγής μαζί με το RC 8C, το «track only» μοντέλο της KTM. Τώρα έχουμε τις πρώτες εικόνες του πως θα μοιάζει αυτό το 990RC R στο δρόμο.

Η επίσημη επιστροφή της ΚΤΜ στην supersport κατηγορία μπορεί να αναμένεται κάπου στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, αλλά η «βαβούρα» γύρω από το 990RC R έχει ξεκινήσει ήδη. Ο λόγος είναι οι πρώτες φωτογραφίες του 990RC R σε βόλτα που απαθανατίστηκε από το αγγλικό περιοδικό MCN.

ΚΤΜ 990RC R

Κινητήρας

Το 990RC R προβλέπεται πως θα έχει τον ίδιο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με το Duke 990. Αυτό σημαίνει περίπου 126  άλογα και 103Nm ροπής. Δεν αποκλείεται όμως η KTM να έχει ρυθμίσει λίγο τον κινητήρα προς το επιθετικό λόγω του supersport πλαισίου. Σαφώς όλο το πακέτο θα πληροί προδιαγραφές Euro5+.

ΚΤΜ 990RC R

Πλαίσιο

Υπήρχαν ήδη στοιχεία πως το 990RC R θα μοιράζονταν το πλαίσιο του με το αντίστοιχο Duke και φαίνεται πως αυτό ακόμη στέκει. Κατά πάσα πιθανότητα η γεωμετρία έχει αλλάξει λίγο για να δώσει στο 990RC R περισσότερη επιθετικότητα και γρηγορότερη απόκριση.

Πηγή: MCN

Από την άλλη βέβαια, το 990RC R φαίνεται πως είναι πολύ πιο χαλαρό εργονομικά από μια τυπική supersport μοτοσυκλέτα.  Από τις φωτογραφίες διακρίνουμε πως ο αναβάτης στέκεται σχετικά όρθιος, με αρκετό χώρο για τα πόδια λόγω της τοποθέτησης των μαρσπιέ. Αυτό έχει τα καλά του αλλά και τα λιγότερο καλά του. Αρχικά, η βασική του εργονομία σημαίνει πως (μάλλον) πρόκειται για αρκετά άνετη μοτοσυκλέτα σε δημόσιους δρόμους με την ικανότητα να πάει και πιο γρήγορες βόλτες. Από την άλλη βέβαια όταν αρχίσουν τα πράγματα να «επιταχύνουν» σοβαρά, ίσως η θέση των μαρσπιέ να περιορίσει τη διαθέσιμη κλήση της μοτοσυκλέτας λόγω επαφής με το  έδαφος. Αυτό ίσως επιβεβαιώνεται και από τις φωτογραφίες προώθησης της ΚΤΜ που το απεικονίζουν σε πίστα με σαφέστατα ψηλότερα μαρσπιέ.

Από ότι έχουμε ήδη παρατηρήσει και βλέπουμε ξανά στις φωτογραφίες, το 990RC R θα έχει πλήρως ρυθμιζόμενη μπροστινή ανάρτηση WP Apex, με Brembo μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες εμπρός και brembo ακτινική αντλία φρένου.

Πηγή: MCN

Αξεσουάρ και έξτρα

Από απεικονίσεις των οργάνων του 990RC R φαίνεται να φέρει την ίδια εύχρηστη TFT οθόνη του Duke με το στροφόμετρο να πηγαίνει στις 10.000 στροφές. Επίσης εκτός και αν αλλάξει κάτι τελευταία στιγμή, βλέπουμε συμβατικό κλειδί αντί για keyless λειτουργία. Μια μικρή αλλαγή εμπρός φαίνεται να είναι η τοποθέτηση των φλας στο μέσο του μπροστινού fairing αντί για την ψηλότερη θέση που είχαμε δει προηγουμένως.

Ενδιαφέρουσα αλλαγή επίσης φαίνεται να είναι και το τελικό το οποίο φαίνεται να έχει αλλάξει και έχει τοποθετηθεί με πιο επιθετική γωνία προς τα πάνω. Αυτό εξηγεί λογικά και την ψηλή θέση των μαρσπιέ συνοδηγού μιας και το τελικό θα αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες. Και  μιλώντας για μαρσπιέ συνοδηγού, το 990RC R δεν φαίνεται να είναι ότι καλύτερο για συνεπιβάτες μιας και η θέση φαίνεται μικροσκοπική κάτω από τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό της ΚΤΜ.

Μια μικρή σημείωση είναι πως ο ανεμοθώρακας φαίνεται να είναι κυρίως αισθητικός και ίσως χρειαστούν aftermarket λύσεις για να παρέχει κάποια κάλυψη, ειδικά σε πιο μεγαλόσωμους αναβάτες.

ΚΤΜ 990RC R

Αεροδυναμικά βοηθήματα

Τα φτερά MotoGP είναι σαφέστατα της μόδας τώρα, ανεξάρτητα της χρησιμότητας τους στο δρόμο. Έτσι και στο 990RC R την παράσταση αρχικά κλέβουν τα φτερά του ρύγχους δίπλα από το μονό LED φανάρι. Η αλήθεια όμως είναι πως η ΚΤΜ έχει βάλει και αεροδυναμικό scoop μπροστά από τον πίσω τροχό για να προάγει σταθερότητα.

Πότε το περιμένουμε;

Η ΚΤΜ επίσημα λέει νωρίς μέσα στο 2025.  Πηγές λένε Q2 2025 για την ακρίβεια. Κάτι συγκεκριμένο για τιμή δεν έχουμε ακόμη αλλά αναμένεται να αρχίσει να χτυπάει αρκετά ψηλότερα από την τιμή του 990 Duke. Σε μια εποχή που η supersport κατηγορία έχει δεχτεί πλήγματα και έχουν εκλείψει μοντέλα σαν το Yamaha R6, η KTM ίσως καταφέρει να ξυπνήσει λίγο την κατηγορία. Ας ελπίσουμε πως αυτό θα δείξουν και οι δοκιμές.

Όλες οι ειδήσεις

Τα ρομποτικά ταξί κατακτούν την Κίνα

Ποιο είναι τελικά το όριο ταχύτητας του Κηφισού; – Δες γιατί το υπερβαίνεις κάθε μέρα

Αυτό είναι το πιο γρήγορο θωρακισμένο αυτοκίνητο στον κόσμο!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο