MOTOTYPOS

KTM: Επιτέλους λύση για τα προβλήματα εκκεντροφόρων

ktm-epitelous-lysi-gia-ta-provlimata-ekkentroforon-735204

Τελευταία χρόνια έχουν κάνει «φασαρία» οι μαρτυρίες ιδιοκτητών KTM με LC8c κινητήρες που παρουσίαζαν φθαρμένους εκκεντροφόρους. Τώρα η KTM επιτέλους ανακοινώνει πρόγραμμα καλής θέλησης για την επιδιόρθωση μοτοσυκλετών που έχουν επηρεαστεί, είτε είναι εντός ή εκτός εγγύησης.

Του Μάρκου Πυλαρινού

Το πρόβλημα με τους εκκεντροφόρους

Εντός των κύκλων της KTM είναι γνωστές οι ιστορίες. Κάποιος με εν σειρά δικύλινδρο LC8c άρχιζε να ακούει τον κινητήρα να χτυπάει σε υψηλές στροφές ή να ρετάρει και να χάνει απόδοση, και επισκέφτηκε  το συνεργείο. Ψάχνοντας για τη βλάβη, ο μηχανικός ανοίγει τις κεφαλές για να ανακαλύψει πως οι λοβοί των εκκεντροφόρων μοιάζουν «μασημένοι». Ανεξάρτητα του αν η μοτοσυκλέτα είχε πλήρες ιστορικό από εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή όχι, η βλάβη δεν καλύπτονταν πάντα από την ΚΤΜ και οι ιδιοκτήτες πλήρωναν μεγάλα ποσά για αντικατάσταση των εκκεντροφόρων.

Το πρόγραμμα καλής θέλησης της ΚΤΜ

Παρά τα περιστατικά η ΚΤΜ αρνούνταν για καιρό να παραδεχτεί ή να δώσει λύση στο πρόβλημα με τους κινητήρες LC8c, ειδικά για μοτοσυκλέτες εκτός εγγύησης. Τώρα η ΚΤΜ κάνει μεταβολή 180 μοίρες ανακοινώνοντας πρόγραμμα καλής θέλησης για ιδιοκτήτες με φθαρμένους εκκεντροφόρους ανεξάρτητα του αν είναι εντός ή εκτός εγγύησης

Συνήθως σε προγράμματα εγγύησης και ανακλήσεων απαιτείται πλήρες ιστορικό από εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Η ΚΤΜ στην προκειμένη περίπτωση θα υποστηρίξει και μοτοσυκλέτες άνευ πλήρες ιστορικού. Η μόνη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν αποδείξεις και ιστορικό εργασιών σε εκκεντροφόρους.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως η ΚΤΜ θα αποζημιώσει και πελάτες οι οποίοι έχουν ήδη πληρώσει για εργασίες που καλύπτονται από το πρόγραμμα καλής θέλησης.

Η θέση της ΚΤΜ για το πρόβλημα τον εκκεντροφόρων

Αρχικά φαίνεται πως η συγκεκριμένη βλάβη εμφανίζεται κυρίως σε μοντέλα 790 πριν το 2021 και κάποια μοντέλα 890. Η ΚΤΜ δήλωσε πως από το 2021 και μετά προσέθεσε μια σίτα λαδιού και έκανε αλλαγές στα κοκοράκια των βαλβίδων για να εξουδετερώσει το πρόβλημα.

Σύμφωνα με την ΚΤΜ, από τις 55.000 μοτοσυκλέτες που πωλήθηκαν τα έτη 2018, 2019 και 2020 υπάρχουν μόνο 250 επιβεβαιωμένες βλάβες (0,5% των μοντέλων) και δεν υπάρχουν γνωστά θέματα με άλλα μοντέλα

Η ΚΤΜ επίσης υποστήριξε πως δεν εμφανίστηκε ποτέ το συγκεκριμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια μακροπρόθεσμων δοκιμών. Αν και το θέμα αφορά τους εκκεντροφόρους, η ΚΤΜ δήλωσε πως το πρόβλημα είναι τα κοκοράκια των βαλβίδων. Συγκεκριμένα κάποιες παρτίδες παραγωγής ήταν εκτός ανοχών με αποτέλεσμα να προκαλούν πρόωρη φθορά στους εκκεντροφόρους. Υπάρχει επίσης περίπτωση να επιδεινώνει το πρόβλημα ξένη ύλη από την παραγωγή που μπλόκαρε κανάλια λαδιού με αποτέλεσμα την ελλιπή λίπανση των εκκεντροφόρων. Η ΚΤΜ δήλωσε πως και αυτό το θέμα λύθηκε.

Πως γνωρίζω αν έχω τη συγκεκριμένη βλάβη;

Σύμφωνα με την ΚΤΜ, η βλάβη εμφανίζεται σε βάθος χρόνου και συνήθως παρατηρείται μείωση απόδοσης, αυξημένος θόρυβος από τον κινητήρα και τις κεφαλές και δυσκολία κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Αν παρατηρηθούν τα παραπάνω συμπτώματα, οι ιδιοκτήτες παρακαλούνται να απευθυνθούν στο κοντινότερο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ΚΤΜ.

Θα υπάρξει κάποια σχετική ανάκληση;

Η ΚΤΜ υποστηρίζει ακόμα πως είναι πολύ μικρός ο αριθμός μονάδων για να υπάρξει κάποια ανάκληση. Παρά ταύτα η KTM δήλωσε πως πήραν μαθήματα από τη συγκεκριμένη βλάβη και ίσως θα έπρεπε να υπάρχει επίσημη δήλωση συντομότερα. Εδώ θα πούμε πως ναι, έπρεπε να ήταν λίγο συντομότερα…

Αν και κατανοούμε πως δεν μπορούν πάντα κατασκευαστές να καλύπτουν σπάνιες μεμονωμένες βλάβες, η ιστορία αλλάζει όταν πρόκειται για κατασκευαστικό σφάλμα ή αστοχία υλικού. Ένας κινητήρας που συντηρείται τακτικά και χρησιμοποιείται με σύνεση μπορεί να κρατήσει για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Μία οποιαδήποτε αστοχία που προκαλεί πρόωρη φθορά θεωρώ θα έπρεπε πάντα να καλύπτεται από τον κατασκευαστή.

Σε αρκετές περιπτώσεις, σπάνιες βλάβες καλύπτονται από κατασκευαστές ακόμη και εκτός εγγύησης με αιτήματα εγγύησης καλής θέλησης. Αλλά είναι σημαντικό να υπάρχουν πάντα τα εξής:

  • Πλήρες ιστορικό από εξουσιοδοτημένο συνεργείο
  • Πλήρης καταγραφή βλάβης με φωτογραφικό υλικό
  • Συγκατάθεση του εξουσιοδοτημένου συνεργείου

Αν έχετε τα παραπάνω, συχνά μπορεί να γλιτώσετε το «τσεκούρι» τουλάχιστον για τα ανταλλακτικά.

Όλες οι ειδήσεις

Peugeot στο Παρίσι: Τεχνολογική καινοτομία με άρωμα Γαλλίας!

Aston Martin DB12 Goldfinger: Το απόλυτο “Bond car”

O Anthony Hopkins θα πρωταγωνιστήσει στην ταινία της Maserati

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο