MOTOTYPOS

ΚΤΜ: Ανανεωμένο 390 Adventure R για ράλι και X για δρόμο

ktm-ananeomeno-390-adventure-r-gia-rali-kai-x-gia-dromo-750311

Δεν πρόλαβε καλά καλά να παραιτηθεί ο Stefan Pierer ως Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΜ, και εν μέσω οικονομικής αναταραχής η εταιρεία αποκάλυψε το ανανεωμένο ζευγάρι 390 Adventure, τα R και Χ

Του Μάρκου Πυλαρινού

Τα νέα 390 Adventure αναμένονται στις εκθέσεις τον Μάρτιο, με το 390 Adventure R να είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα R που κατασκευάζεται έξω από την Αυστρία. Συγκεκριμένα το 390 Adventure θα κατασκευάζεται από τους Ινδούς συνεργάτες της ΚΤΜ, την Bajaj Auto.

Πρωτοείδαμε το Adventure 390 σαν concept στη διεθνή έκθεση EICMA στο Μιλάνο το Νοέμβρη του 2024. Τώρα επιτέλους βλέπουμε την τελική μορφή παραγωγής του 390 Adventure R. Τα νέα φτάνουν την εποχή που η ΚΤΜ διανύει μια δύσκολη οικονομική περίοδο, με εκατοντάδες υπαλλήλους να χάνουν τις θέσεις τους, την παραγωγή να «παγώνει» στην Αυστρία και 3500 πιστωτές να κυνηγούν την ΚΤΜ για €2,185 δισεκατομμύρια σε χρέη.

Φεύγοντας από τα οικονομικά προβλήματα της ΚΤΜ, το νέο Adventure που είναι «γάντι» για Α2 διπλώματα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο Enduro R που παρουσιάστηκε φέτος τον Ιανουάριο. Μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, το πλαίσιο και την ανάρτηση.

Οι κύριες διαφορές τους είναι το κατά 5 λίτρα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (στα 14 λίτρα) συν το fairing και τα όργανα που θυμίζουν μοτοσυκλέτες rally με πλήρη φωτισμό LED.

Το μεγαλύτερο ντεπόζιτο πάει την αυτονομία στα 415 χιλιόμετρα, σχεδόν 150 χιλιόμετρα περισσότερα από το Enduro. Σαφώς βαραίνει και λίγο, περί τα 4 κιλά, με το Adventure να ζυγίζει 165 κιλά στεγνό.

Είναι σίγουρο πως η ΚΤΜ ξέρει να σχεδιάζει μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου, ειδικά δεδομένης μιας ακόμα νίκης στο ράλι Dakar. Η ΚΤΜ τώρα έχει τις διπλάσιες νίκες από οποιοδήποτε άλλο κατασκευαστή στο ράλι.

Η ΚΤΜ δηλώνει πως η εμπειρία της στο χώρο ενέπνευσε τον σχεδιασμό του καινούργιου Adventure R, το οποίο υποστηρίζει πως είναι το η πιο ικανή χαμηλού κυβισμού Adventure μοτοσυκλέτα που έχει υπάρξει και συναγωνίζεται τα 890 και 1390 Adventure R. Το πλεονέκτημα του 390 σε σχέση με μεγάλα αδέρφια του είναι ότι δεν «κουβαλάει» το ίδιο βάρος, που είναι μεγάλο συν σε ακραίες συνθήκες, ειδικά σε κακό έδαφος.

Ο κινητήρας του 390 Adventure είναι ο ανανεωμένος μονοκύλινδρος LC4c των 399cc που έρχεται από το Duke. 44 ίπποι στις 8500 στροφές και 39Nm ροπής στις 7000 στροφές.

Ο ανανεωμένος κινητήρας έρχεται με 5 κιλά ελαφρύτερη ανοξείδωτη εξάτμιση, βελτιωμένο ηλεκτρονικό ψεκασμό, airbox και κυλινδροκεφαλή. Αλλαγές έχουν γίνει και στο κιβώτιο ταχυτήτων, με slipper clutch στον βασικό εξοπλισμό.

Οι αλλαγές στον κινητήρα έχουν αντίκτυπο και στα διαστήματα σέρβις. Το πρώτο σέρβις είναι στα 1000 χιλιόμετρα, με τα επόμενα διαστήματα να είναι στα 10,000 χιλιόμετρα και σέρβις βαλβίδων κάθε δεύτερο σέρβις.

Το πλαίσιο σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στα αντίστοιχα μοντέλα Duke, αλλά με νέες βάσεις υποπλαίσιου, διαφορετική γωνία λαιμού και 25 χιλιοστά ψηλότερο τιμόνι λόγω της Adventure φύσης του μοντέλου.

Η αναρτήσεις έρχονται κατευθείαν από το νέο 390 Enduro R, με πιρούνι 43 χιλιοστών WP APEX και αντίστοιχο πίσω αμορτισέρ, με συνολική διαδρομή 230 χιλιοστά εμπρός και πίσω.

Το πιρούνι έχει ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς 30 θέσεων, και το πίσω αμορτισέρ έχει ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση.

Το 390 Adventure R έρχεται με 21 ίντσες τροχό εμπρός, 18 πίσω και φοράει λάστιχα Mitas E07+ 50/50. Το αξιοσημείωτο είναι πως ο πίσω τροχός έχει πλάτος 2,5 ίντσες που σημαίνει πως μπορεί να φορέσει 140 χιλιοστών χωμάτινο λάστιχο για αυτούς που θέλουν να το «στύψουν».

Παρά τη σαφή off-road κλίση του 390 Adventure, η ΚΤΜ του «φόρεσε» αρκετή τεχνολογία. Το Adventure R έρχεται με TFT οθόνη 5 ιντσών και τρία Riding Modes (Street, Off-Road, Rain). Το 390 Adventure θα κρατάει επίσης στη μνήμη το τελευταίο Riding Mode χωρίς να χρειάζεται κάποια ρύθμιση την επόμενη φορά παίρνει εμπρός.

Τα επιμέρους βοηθήματα συμπεριλαμβάνουν δικάναλο ABS και Cornering ABS με προεραιτικό cruise control.

Μαζί με το πιο εξοπλισμένο 390 Adventure R που θα μας κοστίσει γύρω στα €7990 η ΚΤΜ παρουσίασε και ένα πιο οικονομικό 390 Adventure X που κατεβάζει την τιμή στα €6190.

Το X θα εμφανιστεί στην αγορά μέσα στο φθινόπωρο, θα έχει το ίδιο πλαίσιο και κινητήρα, αλλά λίγο υποδεέστερα περιφερειακά. Θα έχει διαφορετικές ζάντες, αναρτήσεις, χειριστήρια και ηλεκτρονικά. Μαζί με την πιο συντηρητική εμφάνισή του, το X θα έχει 19 ίντσες τροχό εμπρός, 17 ίντσες πίσω, με λιγότερο επιθετικά λάστιχα.

Η διαδρομή της ανάρτησης μειώνεται στα 200 χιλιοστά, χωρίς καμία ρύθμιση απόσβεσης. Το αμορτισέρ όμως θα έχει τουλάχιστον ρύθμιση προφόρτισης με το αντίστοιχο εργαλείο όπως το R.

Από την άλλη βέβαια, η χαμηλότερη ανάρτηση ρίχνει το ύψος σέλας από τα 870 χιλιοστά του R σε κάτι πιο προσιτό στα 825 χιλιοστά.

Το X έρχεται με τα ίδια Riding Modes, αλλά χωρίς το Cornering Traction Control και με την οθόνη να αλλάζει σε LCD, διατηρώντας όμως την ίδια συνδεσιμότητα με φορητές συσκευές και την πλοήγηση. Στα χαρτιά, ειδικά το R φαίνεται εξαιρετικό για μονοπάτια και «κακομεταχείρηση», μένουν τώρα οι πρώτες δοκιμές.

Όλες οι ειδήσεις

Ηλικιωμένοι οδηγοί: «Χάροι» στο τιμόνι; – Μπορεί και όχι…

Δοκιμή KIA EV3 Long Range: Ένα που κάνει για όλα!

Ποια μικρά αυτοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο