MOTOTYPOS

Κρύο, καιρός για δύο… τροχούς

kryo-kairos-gia-dyo-trochous-692642

Μη φοβάστε το κρύο! Εδώ θα εξηγήσουμε πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι ένα αρκετά άνετο μέσο μεταφοράς για όλον τον χρόνο.

του Μάρκου Πυλαρινού

Έφτασε επιτέλους η εποχή που όλοι οι μοτοσυκλετιστές φοβόμαστε. Κάτι λιγότερο από συνεχώς αίθριος καιρός, ένα θερμόμετρο που αρχίζει να δείχνει κάτω από τους 20 βαθμούς και νερό πέφτει κατά διαστήματα από τους ουρανούς! Αλλά εκτός από τους ουρανούς, δεν είναι όλα μαύρα. Η μοτοσυκλέτα δεν χρειάζεται να κλειδωθεί για το χειμώνα, ούτε εσείς χρειάζεται να ετοιμάζεστε για κρυοπαγήματα. Εδώ θα εξηγήσουμε πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι ένα αρκετά άνετο μέσο μεταφοράς όλο το χρόνο.

Αναβάτης και εξοπλισμός

Έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα σε κρύο με κάκιστο εξοπλισμό, και έχω κάνει λάθη μεγάλα που δεν χρειάζεται να κάνετε εσείς! Αλλά μέσα από αυτά τα λάθη έχω πάρει και πολύτιμα μαθήματα, τα οποία αφορούν τον αναβάτη, αλλά και τη μοτοσυκλέτα. Για τον αναβάτη, θα το πάρουμε κυριολεκτικά από την κορυφή, μέχρι τα νύχια.

Κράνος

Εδώ σε αντίθεση με το καλοκαίρι, που οι έξτρα αεραγωγοί ενός κράνους και ο αέρας είναι θετικό, το χειμώνα καλό είναι να μπορούν όλα αυτά να κλείνουν. Εδώ ένα καλό κράνος αξίζει τα λεφτά του ειδικά όταν οι εισαγωγές μπορούν να κλείσουν μερικώς ή εντελώς.

Επίσης πολύτιμο τους χειμερινούς μήνες είναι οι ζελατίνες Pinlock(αν το υποστηρίζει το κράνος). Οι εν λόγω αντιθαμβωτικές ζελατίνες εφάπτονται πίσω από τη ζελατίνα του κράνους και μπορούν να μειώσουν πολύ σημαντικά το ρίσκο συμπύκνωσης και μειωμένης ορατότητας. Το μειονέκτημα είναι πως θα πρέπει να προσέχετε τη ζελατίνα σας, και πως αποθηκεύετε την Pinlock ζελατίνα σας μιας και μπορεί να αχρηστευτεί εύκολα, ειδικά αν διπλώσει κατά λάθος.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει Pinlock, συχνά καλύτερη λύση από το να ανοίξετε τη ζελατίνα και να τρώτε τη ροή του αέρα κατευθείαν στα μάτια είναι να ανοίξετε τον αεραγωγό στο σαγόνι που μπορεί να είναι σχεδιασμένος να φυσάει προς τη ζελατίνα και όχι εσάς. Επίσης αν υπάρχει πρόσθετο «ράμφος» που μπαίνει στο κράνος και καλύπτει τη μύτη, τοποθετείστε το για να εκτρέπει την ανάσα σας όσο περισσότερο γίνεται.

Λαιμός

Δεν μπορώ να περιγράψω τι τεράστια διαφορά κάνει μια μπαλακλάβα ή έστω ένα περιλαίμιο. Ο λαιμός είναι μια περιοχή από την οποία χάνουμε πολύ θερμότητα. Οτιδήποτε κόβει λίγο τον αέρα όταν κάνει κρύο βοηθάει αφάνταστα. Μια καλή μπαλακλάβα ή ένα περιλαίμιο κάνουν ακόμη καλύτερη δουλειά μιας και μπορούν να ζεσταίνουν και να παρέχουν αντιανεμικές ιδιότητες χωρίς χοντρά υφάσματα.

Κορμός

Εδώ θα πω ότι πολλά ενδύματα «τεσσάρων εποχών» είναι λίγο μύθος. Στην καλύτερη είναι δύο το πολύ τρεις εποχές. Αν και λίγο πιο κοστοβόρο, είναι συχνά καλύτερα να έχετε ένα μπουφάν για καλοκαίρι με επένδυση που μπορείτε να προσθέσετε, και ένα μπουφάν για χειμώνα με επένδυση που μπορείτε να αφαιρέσετε. Ο λόγος είναι πως ο ζεστός κορμός βοηθάει πολύ να κρατήσετε και τα άκρα σας ζεστά. Θερμοκρασίες κάτω από 10 βαθμούς με ταχύτητα για πολύ ώρα δεν σηκώνουν συμβιβασμούς. Ο ισχυρός αέρας τραβάει θερμότητα πολύ πιο γρήγορα από ότι περιμένουμε. Άρα ένα μπουφάν με καλή εφαρμογή και μόνωση, με καλυμμένα φερμουάρ και άλλες πιθανές διόδους θα σας κάνει να ευχαριστείτε τα έξτρα χρήματα που δώσατε όταν πιάσουν τα κρύα.

Σημαντικό εδώ είναι το ντύσιμο να έχει στρώσεις. Σαφώς είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ ευκινησίας και μόνωσης, αλλά με ένα ισοθερμικό εσώρουχο, μια μπλούζα, ένα καλό χειμερινό μπουφάν και την επένδυση του μπορείτε ήδη να αντέξετε αρκετό κρύο.

Πόδια

Και εδώ ισχύουν τα ίδια. Κάποιο αντιανεμικό παντελόνι με επένδυση για το χειμώνα, και κάτι πιο λεπτό το καλοκαίρι είναι ο καλύτερος συμβιβασμός. Και εδώ μπορείτε να το συνδυάσετε με ένα λεπτό ισοθερμικό εσώρουχο που δεν θα σας εμποδίζει.

Κατεβαίνοντας χαμηλότερα, τα παπούτσια ή μπότες και οι κάλτσες σας παίζουν σημαντικό ρόλο επίσης μιας και τα άκρα μας είναι το πρώτο πράγμα που παγώνει όταν κρυώνουμε. Πιστέψτε με όταν σας λέω ότι έχει ανεκτίμητη αξία το να μπορείτε να κατέβετε από τη μοτοσυκλέτα σας μετά από 6 ώρες μέσα στο κρύο και να μπορείτε να σταθείτε! Μπότες μηχανής με επένδυση είναι χρυσός (και από άποψη προστασίας) και μην διστάζετε να φορέσετε και διπλές κάλτσες.

Χέρια

Σημαντικό κεφάλαιο μιας και έχουμε να κάνουμε με λεπτό χειρισμό (και οι σταλακτίτες δεν φημίζονται για τον λεπτό χειρισμό). Σαφώς εδώ ανταλλάσουμε λίγο την αίσθηση στο τιμόνι για μόνωση. Ένα χειμερινό γάντι είναι απαραίτητο όταν πιάσουν τα κρύα, ανεξάρτητα του τύπου μηχανής, ειδικά αν κάνετε ταξίδια. Γάντι με καλή επένδυση που σφραγίζει ή εφαρμόζει καλά κάτω ή πάνω από το μπουφάν μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στην θέληση να ανέβουμε ξανά στη μοτοσυκλέτα το χειμώνα. Σαν μπόνους κόλπο, στο πολύ κρύο μπορείτε να φορέσετε και γάντια νιτριλίου κάτω από τα γάντια μηχανής. Μιας και είναι λεπτά δεν εμποδίζουν και προσφέρουν άλλη μια στρώση.

Αδιάβροχα

Αρκετός χειμερινός εξοπλισμός είναι ήδη αδιαβροχοποιημένος, αλλά κάπου υπάρχει ένα όριο και μπορεί να βρει δίοδο το νερό, ειδικά αν βρέχει πολύ. Εδώ μπορείτε απλά να έχετε διπλωμένο σε τσάντα ή μπαγκαζιέρα ένα λεπτό, οικονομικό αντιανεμικό και αδιάβροχο κάλυμμα και αντίστοιχο παντελόνι σε μεγάλο μέγεθος να χωράει εύκολα πάνω από τα ρούχα σας αν χρειαστεί να τα βάλετε στο δρόμο.

Μοτοσυκλέτα

Όταν πέφτουν οι θερμοκρασίες η κατάσταση και οι πιέσεις των ελαστικών μετράνε ακόμη περισσότερο μιας και τα λάστιχα ζεσταίνονται πιο δύσκολα. Σημαντικό είναι να μην υπερβαίνουμε τα όρια παλαιότητας των ελαστικών, και να έχουμε αρκετό πέλμα μιας και είναι η κύρια επαφή μας με το έδαφος. Μια καλή τακτική είναι το χειμώνα να ρίχνουμε γύρω στα 2 PSI τις πιέσεις των ελαστικών για να επιτρέψουμε στο λάστιχο να πατάει με μεγαλύτερο πέλμα και να κινείται περισσότερο, ζεσταίνοντας το πιο γρήγορα (που θα αυξήσει κατά συνέπεια και την πίεση ξανά). Ανεξάρτητα των πιέσεων, θα πρέπει να τον χειμώνα να περιμένουμε λίγο παραπάνω για να ζεσταθούν τα ελαστικά.

Παντός καιρού

Σαφώς πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις με τη μοτοσυκλέτα το χειμώνα, ειδικά αν μιλάμε για πιο ακραία σενάρια όπως οδήγηση εκτός δρόμου ή ακόμη και σε πιο ψυχρά κλίματα. Οι παραπάνω προτάσεις αποσκοπούν στο να παρέχουν μια βάση για να κινείστε ανώδυνα στην καθημερινότητα το χειμώνα αντί να χάνετε την αίσθηση στα χέρια σας και να σκέφτεστε πως η φράση «μετρημένα στα δάχτυλα» ίσως πλέον σημαίνει μικρότερο αριθμό απ’ότι παλαιότερα…

Επίσης με το χειμώνα έρχεται και η βροχή και μαζί της αλλάζει και ο τρόπους που οδηγούμε. Υπάρχει πληθώρα συμβουλών για την οδήγηση στη βροχή, αλλά ίσως μια από τις καλύτερες πηγές είναι αυτό το σύντομο και περιεκτικότατο βίντεο του Θανάση Χούντρα.

 

…Καλές Βόλτες!

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο