Για λάτρεις της εσωτερικής καύσης, το ξέρω, μπορεί ο ηλεκτρισμός να μην «γαργαλάει», αλλά κακά τα ψέματα, έχει κάνει θραύση στο χώμα. Τώρα η Yamaha σχεδιάζει κάτι να βοηθήσει τα ηλεκτροκίνητα λίγο ακόμα.
του Μάρκου Πυλαρινού
Ο ηλεκτρισμός στο Motocross
Οι ηλεκτρικές motocross και enduro μοτοσυκλέτες κάνουν σχεδόν ότι κάνουν η βενζινοκίνητες, με λιγότερη συντήρηση, και περισσότερο γκάζι. Μάλιστα έχουν τόσο γκάζι που συναγωνίζονται τα περισσότερα enduro των 450cc, σε σημείο που η FIM απαγόρευσε τα ηλεκτρικά από τις αγωνιστικές κατηγορίες. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κατασκευαστής που μπορεί να ανταγωνιστεί κάτι σαν το Stark Varg με 80 άλογα που είναι διαθέσιμα σαν να γυρνάς διακόπτη. Αλλά οι ηλεκτροκίνητες Μοtocross μοτοσυκλέτες σαν το Stark Varg έχουν ένα μειονέκτημα.
Η χρήση συμπλέκτη στο χώμα
Οι περισσότεροι αναβάτες Motocross χρησιμοποιούν συνεχώς το συμπλέκτη κατά τη διάρκεια ενός γύρου προκειμένου να έχουν πάντα διαθέσιμη ροπή να βγουν από στροφές ή να κρατάνε ψηλά τον μπροστινό τροχό όταν περνάνε πάνω από εμπόδια. Η έλλειψη συμπλέκτη είναι ένα από τα παράπονα που έχουν οι περισσότεροι αναβάτες με τα ηλεκτρικά, γιατί δεν υπάρχει αυτός ο έξτρα έλεγχος.
Εδώ όμως έρχεται το σύστημα που πρόσφατα υπέβαλε προς κατοχύρωση η Yamaha και παράλληλα μας προϊδεάζει για μια ηλεκτρική Motocross μοτοσυκλέτα της Yamaha στο μέλλον.
Το σύστημα ηλεκτρικού «συμπλέκτη» της Yamaha
Η Yamaha αρχικά πειραματίστηκε με αυτή την ιδέα με το TY-E, την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Trial. Στα Trials λόγω της ακροβατικής φύσης του αθλήματος, ο έλεγχος ροπής μέσο του συμπλέκτη είναι απαραίτητος. Εκεί η Yamaha επέλεξε ένα πιο συμβατικό σύστημα με έναν κλασικό συμπλέκτη (και ας έχει μόνο μία ταχύτητα) και ένα βολάν το οποίο κινεί ο ηλεκτρικός κινητήρας. Έτσι ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι για να γυρίσει ο κινητήρας το βολάν, και άφηνει το συμπλέκτη για να «αμολήσει» ακαριαία όλη την αποθηκευμένη ενέργεια και να σηκώσει τον μπροστινό τροχό.
Για Motocross όμως, η Yamaha θεώρησε το σύστημα βαρύ και κατοχύρωσε πατέντα για κάτι διαφορετικό. Για την πιθανή ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα της, η Yamaha έβγαλε το συμπλέκτη και το βολάν, και τώρα έχει ένα σύστημα ελατηρίων μεταξύ του μοτέρ και της μετάδοσης. Όταν ο αναβάτης ανοίγει απότομα το γκάζι, τα ελατήρια θα συμπιέζονται για λίγο, αποθηκεύοντας ενέργεια και ύστερα θα αποσυμπιέζονται καθώς ο κινητήρας φτάνει τη μέγιστη απόδοση του για ακαριαία αύξηση ροπής. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε να σηκωθεί ο μπροστινός τροχός ή να «εκτοξευτεί» μια μοτοσυκλέτα κατά την έξοδο μιας στροφής.
Η Yamaha, ο ηλεκτρισμός και το Motocross
H Yamaha σχεδίασε αυτό το σύστημα καθαρά με μια μοτοσυκλέτα Motocross κατά νου. Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα από τη Yamaha, και όλα τα στοιχεία μας κάνουν να πιστεύουμε πως έρχεται. Η Yamaha δεν έχει δηλώσει ακόμη κάτι επίσημα, αλλά φαίνεται πως το ηλεκτρικό παιχνίδι στο χώμα σοβαρεύει όλο και περισσότερο.
Όλες οι ειδήσεις
Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας
Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor
Απεργία 1 Μαΐου: Ανατροπή στην ανατροπή στα Μέσα Μεταφοράς – Τι άλλαξε για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ