Η ΚΤΜ κατοχύρωσε σύστημα ελέγχου θορύβου που μπορεί να μας παρέχει τη λύση στους αυστηρούς κανονισμούς θορύβου στην Ευρώπη.
του Μάρκου Πυλαρινού
Είναι γνωστό ότι όσο περνάει ο καιρός, τόσο πιο αυστηροί γίνονται οι κανονισμοί θορύβου στην Ευρώπη. Έχει ήδη γίνει λόγος για κάμερες με μικρόφωνα για μέτρηση θορύβου και επιβολή προστίμου όπως γίνεται με την υπερβολική ταχύτητα. Η ΚΤΜ όμως κατοχύρωσε σύστημα ελέγχου θορύβου που μπορεί να μας παρέχει λύση.
Το πρόβλημα του θορύβου
Ο θόρυβος είναι ένα σοβαρό εμπόδιο ειδικά όσον αφορά μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων. Όταν έχεις μεγαλύτερο κυβισμό, περισσότερες στροφές, πιο πολύ όγκο αέρα και και μεγαλύτερη ανάφλεξη, ο θόρυβος πάει πακέτο. Υπάρχουν ήδη σαφείς κανονισμοί θορύβου στην Ευρώπη, με το όριο να είναι στα 80 ντεσιμπέλ για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες, και βαριές ποινές για παραβάσεις.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι μπορεί να υπάρχουν πιο αυστηροί τοπικοί κανονισμοί, και σε συνδυασμό με καμιά λάθος μέτρηση από φορητό ντεσιμπελόμετρο μπορεί να πέσει πρόστιμο σε μια καθόλα νόμιμη μοτοσυκλέτα.
Οι δοκιμές θορύβου συνήθως γίνονται υπό συγκεκριμένες συνθήκες (σχέση κιβωτίου, στροφές κινητήρα). Αλλά μια μοτοσυκλέτα που είναι πιστοποιημένη, μπορεί να υπερβαίνει τα όρια θορύβου σε υψηλότερες στροφές χωρίς να έχουμε πλήρη έλεγχο. Μπορεί δηλαδή να βγούμε για μια πιο ζωηρή βόλτα και να τύχει να περάσουμε από οικισμό με πιο αυστηρό όριο θορύβου, και να σου ξαφνικά η κλήση από την τροχαία.
Η πιθανή λύση της ΚΤΜ
Η ΚΤΜ θεωρεί πως εφόσον έχεις ταχύμετρο για να μην υπερβαίνεις το όριο ταχύτητας, έτσι θα έπρεπε να έχεις και ντεσιμπελόμετρο για να προσέχεις και τον θόρυβό σου. Η πατέντα που κατοχύρωσε η ΚΤΜ δείχνει πως θα μπορούσε η μοτοσυκλέτα να δείχνει στον οδηγό τον θόρυβο που παράγει σε πραγματικό χρόνο. Η ΚΤΜ κάνει λόγο ακόμη και για προειδοποιητική ένδειξη ή και σύστημα ανάδρασης για να ειδοποιεί τον αναβάτη μέσω δόνησης.
Το σύστημα βασίζεται σε αισθητήρες θορύβου σε διάφορα σημεία της μοτοσυκλέτας (κινητήρα, εξάτμιση, πλαίσιο). Οι αισθητήρες θα μπορούν να μετρούν είτε ατμοσφαιρικό θόρυβο, ή και κραδασμούς από τη μοτοσυκλέτα. Οι αισθητήρες με τη σειρά τους θα τροφοδοτούν τον εγκέφαλο με δεδομένα.
Τα δεδομένα θα χρησιμοποιούνται για διαφορετικά modes, παρόμοια με άλλα βοηθήματα σύγχρονων μοτοσυκλετών. Θα υπάρχει ένα παθητικό mode το οποίο απλά θα παρέχει δεδομένα θορύβου, και αν υπερβεί η μοτοσυκλέτα τα όρια, απλά θα προειδοποιεί τον αναβάτη. Υπάρχει επίσης και προτεινόμενο ενεργό mode το οποίο θα μειώνει το γκάζι ή θα κλείνει τις πεταλούδες της εισαγωγής. Το τελευταίο θα είναι η πιο εύκολη λύση, μιας και θα μπορεί ο χρήστης να πατάει ένα κουμπί και να ξέρει πως δεν θα ξεπεράσει ποτέ το επιτρεπτό όριο θορύβου. Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως η πατέντα αναφέρει και σύνδεση με GPS για ενεργή παρακολούθηση ορίων θορύβου, παρόμοια με τα όρια ταχύτητας.
Το πιθανό σύστημα ακούγεται τρομερά ενδιαφέρον στην λειτουργία του, αν και ένα μικρό διαβολάκι μου λέει πως εκτός της χρησιμότητας του σε νόμιμες μοτοσυκλέτες, μπορεί να βοηθήσει και αρκετά σε «λιγότερο νόμιμες». Δεν το ακούσατε από μένα αυτό…
Όλες οι ειδήσεις
Πανδαισία Lamborghini στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este
SDV: H επανάσταση στα αυτοκίνητα δεν έχει συντελεσθεί, τώρα ξεκινάει!
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Ξεκίνησε ο νέος κύκλος – Οι δικαιούχοι και τα ποσά