Η αριθμοί πωλήσεων μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη έχουν συρρικνωθεί. Η οικονομική ύφεση σε χώρες όπως τη Γερμανία επηρέασε αρνητικά τους καταναλωτές και η KTM κρούει τον κώδωνα του κινδύνου
Του Μάρκου Πυλαρινού
Η Pierer Mobility και η ΚΤΜ
Η Pierer Mobility AG αυτή τη στιγμή έχει την KTM, τη Husqvarna τη GasGas, τη WP Suspension και έχει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην MV Agusta. Η Pierer Mobility AG αποτελεί κολοσσό της μοτοσυκλέτας, με ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία έτη. Όμως με τα τωρινά δεδομένα της αγοράς, η Pierer Mobility AG δήλωσε πως η KTM χρειάζεται επενδύσεις της τάξης των €100 εκατομμυρίων για να παραμείνει βιώσιμη εντός του 2025.
Η KTM παράγει το 95% του τζίρου της Pierer Mobility AG, οπότε το πρόσφατο οικονομικό κλίμα έχει επηρεάσει σοβαρά την εταιρεία και τις οικονομικές της προβλέψεις. Η Pierer Mobility AG παρουσίασε 15% μείωση σε πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2024 και μαζί έχουν ήδη αρχίσει συζητήσεις για περικοπές. Στις 19/11/2024 η μετοχή της Pierer Mobility AG έχει πέσει κάτω από τα €10 από τα €50 πριν περίπου ένα χρόνο.
Η Pierer Mobility ανάγει την παρούσα κατάσταση στα υψηλά επιτόκια της Αμερικής και την ταραχώδη αγορά της Ευρώπης σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος παραγωγής. Σε δήλωση της Pierer Mobility τον Αύγουστο το Group δήλωσε πως το συνολικό χρέος έχει φτάσει στο €1,469 δισεκατομμύριο με πιθανό ενδεχόμενο την μείωση 200 θέσεων εργασίας.
Η πιθανή αναδιάρθρωση της ΚΤΜ
Δεδομένης της κατάστασης η KTM διαπραγματεύεται εννιαψήφιο δάνειο μέσω της Pierer Bajaj AG και τους πιστωτές της KTM. Ως μέρος των διαπραγματεύσεων η εταιρεία διερευνά και ένα προσωρινό «πάγωμα» μέσω ενός standstill agreement για να κερδίσει χρόνο και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της εταιρείας κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης της.
Μαζί με τις οικονομικές διαπραγματεύσεις η KTM θα ακολουθήσει με επιχειρησιακές αλλαγές. Η KTM σκοπεύει να μειώσει τον όγκο παραγωγής και των αποθηκών της σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αντιπροσωπειών. Η παραγωγή προβλέπεται να μειωθεί κατά ένα τέταρτο με μεταφορά μεγάλου όγκου παραγωγής σε Ινδία και Κίνα.
Η KTM σκοπεύει να ακολουθήσει ένα πιο αποδοτικό και βιώσιμο οικονομικό μοντέλο από το 2025 για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της σε μια πιο ταραχώδη αγορά μοτοσυκλέτας.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή BYD Dolphin: Πώς γίνεται να είναι τόσο καλό;