MOTOTYPOS

Η Kawasaki παρουσίασε μοτοσυκλέτα που καίει υδρογόνο και είναι… κάπως

i-kawasaki-parousiase-motosykleta-pou-kaiei-ydrogono-kai-einai-kapos-724185

Δείτε το πρωτότυπο σε λειτουργία –  Γιατί η Kawasaki ήταν η μόνη κατασκευάστρια που μπορούσε να το δημιουργήσει

Η Kawasaki , είχε αρχικά αποκαλύψει πριν από ένα χρόνο μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα, βασισμένη στο H2 μοντέλο παραγωγής, η οποία χρησιμοποιούσε ως καύσιμο το υδρογόνο. Βέβαια αυτό ήταν απλά μια δήλωση και μια στατική επίδειξη του δίτροχου, αλλά τώρα, έχουμε και video όπου το εν λόγο πρωτότυπο έχει καταγραφεί να κινείται.

Mάλιστα το ότι κινείται είναι πολύ μεγάλο γεγονός από μόνο του, αφού ο τίτλος που συνοδεύει την επίσημη καταχώρηση στο site της Kawasaki, είναι «Η πρώτη παγκόσμια δημόσια επίδειξη κίνησης μοτοσυκλέτας που καίει υδρογόνο, από κατασκευαστή μεγάλου μεγέθους».  Δεν ειρωνευόμαστε, όντως είναι μεγάλο γεγονός, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα δίτροχο που δεν χρησιμοποιεί το υδρογόνο σε κυψελές καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αλλά τροφοδοτεί με αυτό κινητήρα με τετράχρονο κύκλο καύσης.

Όπως εξηγεί και ο Satoaki Ichi, project manager του εγχειρήματος, ο κινητήρας παράγει έργο όπως ακριβώς και ένας βενζινοκινητήρας. Το καύσιμο αναμειγνύεται με αέρα, εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, συμπιέζεται, αναφλέγεται και εκτονώνεται.  Οι παραγόμενοι ρύποι είναι… νερό και πέραν του θετικότατου περιβαλλοντικού πρόσημου, μια άλλη σημαντική συνισταμένη, είναι ότι ο ήχος και η αίσθηση από τον κινητήρα, παραμένουν ως έχουν.

Για να καεί το υδρογόνο όμως, χρειάζεται να πληρούνται συγκεκριμένες συνθήκες και εδώ είναι που η Kawasaki είχε πλεονέκτημα έναντι όλων των άλλων κατασκευαστών. Βλέπετε, η αναλογία στο καύσιμο μίγμα ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα είναι ~ 15:1 δηλαδή 15 μέρη… αέρα και 1 μέρος βενζίνης. Για να καεί το υδρογόνο, το μίγμα πρέπει να έχει αναλογία ~ 35:1, δηλαδή πολύ περισσότερο αέρα.

Μεγαλύτερη ποσόστωση αέρα στο μίγμα σημαίνει ένα πράγμα: «υπετροφοδότηση». Αυτό λοιπόν ήταν το μεγάλο πλεονέκτημα της Kawasaki, η οποία είναι η μοναδική εταιρεία που έχει στην γκάμα της μοντέλο παραγωγής με υπετροφοδοτή, το Kawasaki H2. Τούτο δεν σημαίνει βέβαια ότι η μετατροπή από βενζίνη σε υδρογόνο ήταν «plug and play» αλλά σε κάθε περίπτωση, υπήρχε η βάση.

Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, το πρωτότυπο φέρει δύο υπερκατασκευές στην ουρά του, οι οποίες φιλοξενούν τα ρεζερβουάρ υδρογόνου. Το υδρογόνο είναι πολύ ζόρικο σε ότι αφορά στην μεταφορά και στην αποθήκευση του απαιτώντας πολύ υψηλές πιέσεις και χαμηλές θερμοκρασίες, εξ ου και το «ανοικονόμητο» της όλης κατάστασης.

Η μοτοσυκλέτα είναι βέβαια πρωτότυπο και η Kawasaki θα  ξεκινήσει μια μεγάλη περίοδο εξέλιξης η οποία είναι άγνωστο το αν θα καταλήξει τελικά σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Το υδρογόνο ως καύσιμο, μπορεί να έχει ως παράγωγο το νερό, από την άλλη όμως, για την παραγωγή, την αποθήκευση και την μεταφορά του, απαιτούνται μεγάλες ποσότητες  ενέργειας και η ενέργεια αυτή πρέπει με την σειρά της, να παράγεται από ΑΠΕ.

Δεν το βλέπουν όλοι με συμπάθεια λοιπόν ως «εναλλακτικό» καύσιμο.

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο Kawasaki Versys 650 σε μία ασυναγώνιστη προσφορά

BMW R1300GS Adventure: Βαυαρική, «περιπετειώδης» ναυαρχίδα

Η Aprilia Tuareg Racing έτοιμη για το Baja Aragon

 

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο