MOTOTYPOS

Η Honda παρουσίασε νέο κινητήρα και δεν μοιάζει με τίποτα απ όσα ξέρατε

i-honda-parousiase-neo-kinitira-kai-den-moiazei-me-tipota-ap-osa-xerate-738258

Ασυνήθιστη διάταξη και αριθμός κυλίνδρων, σε ένα μοτέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη υπετροφοδότηση ακριβείας και μικρές διαστάσεις

Στην έκθεση EICMA του Μιλάνο, η Honda παρουσίασε έναν ασυνήθιστο κινητήρα εσωτερικής καύσης για μοτοσυκλέτες, ο οποίος προς το παρόν αποτελεί concept. Το μοτέρ αυτό, αποτελεί μέρος της μελλοντικής στρατηγικής της Honda, που θέλει να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στη γκάμα της,   εξαντλώντας τα περιθώρια της εξέλιξης τους.

Στόχος ήταν το τρίπτυχο χαμηλό βάρος, «μαζεμένες» διαστάσεις, και υψηλή απόδοση, με το «απόδοση» να αφορά κυρίως στη ροπή που παράγεται στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. H Honda, δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για τον κινητήρα αυτόν, αρκούμενη απλώς στο να δηλώσει ότι πρόκειται για μια μονάδα «μεγάλου κυβισμού, με δυναμική τοποθέτησης σε πολλά μοντέλα».

Τι καθιστά τον κινητήρα αυτό ασυνήθιστο; Η απάντηση είναι ο αριθμός των κυλίνδρων και η διάταξη τους. Κινητήρες μοτοσυκλετών για πολιτική χρήση με διάταξη V έχουν παρουσιαστεί πολλοί αλλά η συντριπτική πλειοψηφία αυτών, έχουν ισάριθμη κατανομή κυλίνδρων σε κάθε σκέλος. Οι V2 είναι 1+1, οι V4, 2+2 κ.ο.κ.

Ο νέος κινητήρας της Honda είναι V3, φέροντας δύο κυλίνδρους στο μπροστινό μέρος και έναν, πίσω. Αυτή η διάταξη έχει παρουσιαστεί κυρίως σε αγωνιστικά μοντέλα του παρελθόντος, με την DKW, την Suzuki αλλά και την Honda, να έχουν εξελίξει τέτοιου είδους μοτέρ. Η Honda ,μάλιστα, είχε ένα μοντέλο παραγωγής με τη συγκεκριμένη διάταξη, το NS400R (1985-1987) το οποίο όμως έφερε δίχρονο κινητήρα.

Επιστρέφοντας στο νέο μοτέρ, που είναι τετράχρονο και υγρόψυκτο, η περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων είναι στις 75 μοίρες και υπάρχει επίσης ένας κομπρέσορας, ο οποίος κινείται από ηλεκτρικό μοτέρ και όχι από τον κινητήρα, κάτι που αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για τον κόσμο των μοτοσυκλετών. Με τον τρόπο αυτό η περιστροφή του κομπρέσορα είναι ανεξάρτητη από τις στροφές του κινητήρα και μπορεί να επιτευχθεί η βέλτιστη δυνατή συμπίεση αέρα ακόμα και στο χαμηλό εύρος λειτουργίας του μοτέρ, αυξάνοντας κατά πολύ την παραγόμενη ροπή.

Πέραν από αυτά, ο ηλεκτρικός κομπρέσορας δεν απαιτεί μηχανική διάταξη ώστε να γίνεται μετάδοση περιστροφικής κίνησης από το μοτέρ προς αυτόν, με αποτέλεσμα οι διαστάσεις και το βάρος του να είναι μικρότερα από μια αντίστοιχη «συμβατική» μονάδα, αφήνοντας έτσι και μεγαλύτερη ελευθερία σε ότι αφορά στη τοποθέτηση του.

Όλες οι ειδήσεις

«Wave», ο χαιρετισμός των μηχανόβιων και γιατί δεν είναι αυτό που νομίζεις

Honda NT1100 2025: Ανανέωση, παντού

Honda: Ανανέωση για την οικογένεια των Forza 125, 350 και 750

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο