MOTOTYPOS

Η Can-Am επιστρέφει στους 2 τροχούς με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες

i-can-am-epistrefei-stous-2-trochous-me-ilektrikes-motosykletes-729060

H Can-Am, γνωστή για οχήματα παντός εδάφους από jet ski μέχρι τριαξονικές μοτοσυκλέτες επιστρέφει στους δύο τροχούς με δύο ενδιαφέρουσες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τις Can-Am Pulse και Origin.

Can-Am

Τι το ιδιαίτερο έχουν οι δύο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Can-Am;

Τα πρώτα νέα για επιστροφή της Can-Am στις μοτοσυκλέτες ήρθαν το 2022. Δύο χρόνια μετά η Can-Am έχει ανακοινώσει επίσημα τα μοντέλα και όλα τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, ανοίγοντας τις προπαραγγελίες για το 2025. Τι διαχωρίζει όμως τα προϊόντα της Can-Am από άλλες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες;

Εκ πρώτης όψεως, τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν παραπέμπουν σε κάτι μοναδικό. Ηλεκτρικός κινητήρας Rotax με 47 ίππους, 72Nm ροπή με το «καλημέρα» διαθέσιμη, μπαταρία 8,9kWh. Η Can-Am υποστηρίζει αυτονομία 160 χιλιομέτρων εντός πόλης που πέφτει στα 130 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση και μονάχα 89 χιλιόμετρα αυτονομίας με συνεχή ταχύτητα 80χλμ/ω. Κάτω από τους αριθμούς όμως κρύβεται μια πολύ μοναδική σχεδιαστική αρχή.

Και οι δύο μοτοσυκλέτες έχουν κατασκευαστεί γύρω από ένα κοινό κεντρικό κουβούκλιο που συμπεριλαμβάνει τη μπαταρία, το μονό μπράτσο του πίσω τροχού, τον ηλεκτρικό κινητήρα και τη μετάδοση. Το επίσης ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως το μονό μπράτσο περιέχει και την αλυσίδα μέσα σε ένα «λουτρό» λιπαντικού που μειώνει σημαντικά τη συντήρηση και τον θόρυβο της μετάδοσης. Ο κινητήρας επίσης έχει τοποθετηθεί όσο δυνατόν γίνεται πιο μπροστά στο μπράτσο για να μειώσει την επίδραση του στη λειτουργία της πίσω ανάρτησης. Ουσιαστικά η Can-Am μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το «σκελετό» και να χτίσει ότι μοτοσυκλέτα θέλει πάνω του χωρίς κάποιο ριζικό επανασχεδιασμό, ταυτόχρονα μειώνοντας το κόστος και το βάρος. Μιλώντας και για το βάρος, οι δύο μοτοσυκλέτες της Can-Am είναι εντυπωσιακά ελαφριές, με το Origin (την μοτοσυκλέτα Adventure) να έρχεται στα 187 κιλά και το Pulse στα 177 κιλά.

Επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά

Εκτός της βασικής κατασκευής των μοτοσυκλετών, δεν υπάρχει κάτι κοσμοιστορικό, αλλά ο διαθέσιμος εξοπλισμός εξυπηρετεί το σκοπό του και με το παραπάνω. Η διαφορά των δύο μοτοσυκλετών είναι κυρίως στη γεωμετρία. Το Pulse έχει 17 ιντσών ζάντες με ελαστικό Dunlop Sportmax GPR-300 110/70-R17 εμπρός και 150/60-R17 πίσω. Η μπροστινή ανάρτηση είναι ανάποδο πιρούνι KYB 41 χιλιοστών και Sachs αμορτισέρ πίσω με 140 χιλιοστά διαδρομής.

Το Origin λόγω της adventure φύσης του έρχεται πιο ενισχυμένο με 21 ίντσες ακτινωτό τροχό εμπρός και φορώντας 90/90 Dunlop D605 με σαμπρέλα και ακτινωτό τροχό 18 ιντσών πίσω με αντίστοιχο ελαστικό 120/80. Το μπροστινό πιρούνι είναι επίσης ανάποδο KYB αλλά 43 χιλιοστά αυτή τη φορά με εντυπωσιακή διαδρομή ανάρτησης 255 χιλιοστών εμπρός και πίσω. Τα φρένα και στα δύο μοντέλα είναι μια διπίστονη δαγκάνα J.Juan εμπρός πάνω σε 320 χιλιοστά δισκόπλακα, με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω πάνω σε 240 χιλιοστά δίσκο. Η πέδηση βέβαια θα έχει υποβοήθηση από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας των δύο μοτοσυκλετών που θα βοηθήσει τον πιο «προσγειωμένο» εξοπλισμό.

Can-Am

Κόστος και διαθεσιμότητα

Για την ώρα δεν έχουμε συγκεκριμένες ημερομηνίες διαθεσιμότητας, αλλά οι προπαραγγελίες είναι ανοιχτές, με τον ανάλογο τιμοκατάλογο. Παρά τα μέτρα που έχει πάρει η Can-Am για να μειώσει το κόστος, όπως όλα τα ηλεκτρικά, οι τιμές είναι αρκετά ψηλές.

Το Can-Am Pulse θα ξεκινήσει από τα 13.999 δολάρια στην Αμερική και το Origin θα ξεκινάει από τα 14,499, με ειδικές εκδόσεις να «χτυπάνε» ακόμη πιο ψηλά. Αυτά για την Αμερική, τα μοντέλα εισαγωγής για Ευρώπη ενδεχομένως να είναι ακόμη πιο ακριβά, παίζοντας πλέον στην ίδια σφαίρα με πολύ σοβαρό βενζινοκίνητο ανταγωνισμό. Παρά το κόστος όμως, η νέα προσέγγιση της Can-Am αποτελεί «φρέσκο αίμα» για το χώρο της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, που παρέα με την τεχνογνωσία της Rotax και εγγύηση μπαταρίας 5 ετών ή 50.000 χιλιομέτρων, ίσως κερδίσει περισσότερο έδαφος για την ηλεκτροκίνηση.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Honda ADV350: Εμπνευσμένο από την Ελλάδα

Brixton Storr 500: Ο ανταγωνισμός του Himalayan 450 έρχεται σύντομα

Για πάνω από 400.000 Λίρες πωλήθηκε η Ducati του Casey Stoner

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο