MOTOTYPOS

Honda: Νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών χτίζει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

honda-nea-monada-paragogis-batarion-chtizei-to-mellon-tis-ilektrokinisis-747890

Μια συλλογή από «βαρετά» λευκά εργοστασιακά κτήρια στη Sakura της Ιαπωνίας, θα μπορούσε να είναι το κλειδί για το μέλλον της Honda  – η παραγωγή solid state μπαταριών.

Του Μάρκου Πυλαρινού

Μια συλλογή από «βαρετά» λευκά εργοστασιακά κτήρια στη Sakura της Ιαπωνίας, θα μπορούσε να είναι το κλειδί για το μέλλον της Honda  – η παραγωγή solid state μπαταριών.

Τώρα τον Ιανουάριο του 2025, το πιθανό μέλλον της Honda παίρνει  σάρκα και οστά. Η νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών αποτελεί ένα πρώτο «πείραμα» χρησιμοποιώντας εξοπλισμό και μεθόδους που αναπτύχθηκαν για τη μαζική παραγωγή των μπαταριών solid state που προορίζονται για μια μελλοντική γενιά ελαφρύτερων, φθηνότερο και μεγαλύτερης εμβέλειας ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Οι μπαταρίες solid state θεωρούνται ευρέως ως η βέλτιστη λύση για τα ηλεκτρικά οχήματα και υπόσχονται τεράστια πρόοδο για την αντιμετώπιση όλων των αδυναμιών των σημερινών προϊόντων ιόντων λιθίου τελευταίας τεχνολογίας.

Οι solid state μπαταρίες είναι ελαφρύτερες, πιο ανθεκτικές, με πιο ταχεία φόρτιση, χρησιμοποιούν πιο φιλικά ως προς το περιβάλλον υλικά και ενέχουν μικρότερο κίνδυνο πυρκαγιάς, καθώς και υπόσχονται μειωμένο κόστος.

Τα πρώτα προϊόντα της Honda, που αναμένονται να κυκλοφορήσουν σε ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2020, αναμένονται να μειώσουν στο μισό το μέγεθος των μπαταριών, να μειώσουν το βάρος τους κατά 35% και να μειώσει το κόστος τους κατά 25%. Μέχρι το 2040, η εταιρεία προβλέπει ότι οι μπαταρίες της θα είναι 60% μικρότερες, 45% ελαφρύτερες και 40% φθηνότερες.

Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, θα είναι ίσως σημαντικά ελαφρύτερα από σήμερα αλλά και ενδεχομένως να προσφέρουν και διπλάσια γκάμα από τα σημερινά μοντέλα. Παρόλο που το εργοστάσιο της Honda είναι μια δοκιμαστική εγκατάσταση σε αυτό το στάδιο, η μονάδα είναι στημένη σε κλίμακα παραγωγής, επομένως η μετάβαση στην μαζική παραγωγή μπορεί να είναι πιο εύκολη μόλις εξαλειφθούν τυχόν εμπόδια.

Λοιπόν, ποιο είναι το κόλπο; Οι τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν έναν υγρό ηλεκτρολύτη για να περάσουν ιόντα μεταξύ των ηλεκτροδίων μέσω μιας διαπερατής μεμβράνης, του διαχωριστή, που εμποδίζει τα δύο ηλεκτρόδια να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να βραχυκυκλώσουν.

Honda

Το πρόβλημα είναι ότι ο υγρός ηλεκτρολύτης είναι φτιαγμένος από άλατα λιθίου που συγκρατούνται σε έναν εύφλεκτο οργανικό διαλύτη, ο οποίος βοηθά τα ιόντα να κινούνται αλλά ενέχει κίνδυνο πυρκαγιάς. Οι σπινθήρες από ένα εσωτερικό βραχυκύκλωμα ή η υπερθέρμανση μπορεί να οδηγήσουν σε πυρκαγιές που είναι δύσκολο να σβήσουν, επειδή οι πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου απελευθερώνουν οξυγόνο που τροφοδοτεί την ανάφλεξη.

Οι μπαταρίες solid state έχουν έναν συμπαγή ηλεκτρολύτη, εξαλείφοντας την ανάγκη για διαχωριστή, επειδή τα ηλεκτρόδια δεν μπορούν να έρθουν σε επαφή μέσα από αυτόν, με αποτέλεσμα να είναι πιο συμπαγείς και ελαφριές.

Χωρίς εύφλεκτο υγρό ηλεκτρολύτη, μπορούν να αντέξουν με ασφάλεια σε υψηλότερες θερμοκρασίες – επιτρέποντας ταχύτερη φόρτιση – και δεν χρειάζεται να προστατεύονται τόσο πολύ από φθορά, συμβάλλοντας στη μείωση του βάρους και του μεγέθους των θηκών μπαταριών.

Honda

Ο Keiji Otsu, Πρόεδρος και Αντιπρόσωπος Διευθυντής της Honda R&D, δήλωσε: «Σε σύγκριση με τον υγρό ηλεκτρολύτη, ο στερεός ηλεκτρολύτης είναι χημικά πιο σταθερός, επιτρέποντας την επιλογή υλικών υψηλής χωρητικότητας όπως το μέταλλο λιθίου, το οποίο δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μπαταρίες υγρών ιόντων λιθίου , καθώς και υλικά ηλεκτροδίων που θα μειώσουν τυχόν γεωπολιτικούς κινδύνους.

«Η απουσία υγρού ηλεκτρολύτη θα μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς του οχήματος λόγω της ελάχιστης ποσότητας εύφλεκτου αερίου που πρέπει να εκπέμπεται. Επίσης, οι μπαταρίες σε στερεά κατάσταση μπορούν να χρησιμοποιηθούν σταθερά σε υψηλές θερμοκρασίες κοντά στους 80°C, κάτι που θα αυξήσει τη δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.»

Honda

Οι μοτοσυκλέτες επωφελούνται από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ακόμη περισσότερο από ό,τι τα αυτοκίνητα επειδή οι μπαταρίες τους αποτελούν μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού όγκου και βάρους του οχήματος.

Η μείωση του βάρους τους κατά το ήμισυ και η μείωση του κόστους τους θα μπορούσε τελικά να ανατρέψει την ισορροπία στο σημείο όπου μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ίσως να μπορεί πραγματικά να ανταγωνιστεί την εσωτερική καύση και τα νέα της Honda σημαίνουν ότι αυτό ενδέχεται να συμβεί πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας. Για να δούμε…

Όλες οι ειδήσεις

Τα «πεντάστερα» του Euro NCAP: Αυτά είναι τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα της αγοράς

H Toyota επιμένει στους θερμικούς κινητήρες: Ποιο είναι το νέο δίλιτρο μοτέρ της

Πως οι Φινλανδοί χρησιμοποιούν το χιόνι για να βρίσκουν τον δρόμο τους

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο