Πρόκειται για το πρώτο στον κόσμο αυτόματο σύστημα ελέγχου συμπλέκτη για μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων μοτοσικλέτας πολλαπλών σχέσεων.
Η Honda ανακοίνωσε στοιχεία για τη νέα της τεχνολογία που προορίζεται για τις μοτοσυκλέτες της, Honda E-Clutch. Το σύστημα επιτρέπει την ομαλή εκκίνηση από στάση, την αλλαγή ταχυτήτων και την ακινητοποίηση χωρίς να απαιτείται από τον αναβάτη να χειρίζεται τη μανέτα του συμπλέκτη.
Το Honda E-Clutch χρησιμοποιεί τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου για να παρέχει στιγμιαίο, απόλυτο έλεγχο του συμπλέκτη για βέλτιστη απόδοση σε καταστάσεις όπου η κινητήρια δύναμη αλλάζει, όπως η εκκίνηση, η αλλαγή ταχύτητας και το σταμάτημα. Ο συμπλέκτης μπορεί επίσης να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο όπως μια κανονική χειροκίνητη μοτοσυκλέτα, χρησιμοποιώντας τη μανέτα του συμπλέκτη.
Με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ο αναβάτης πρέπει να πιέσει την μανέτα του συμπλέκτη για να ξεκινήσει να κινείται, να αλλάξει σχέσεις και να σταματήσει. Το E-Clutch αυτοματοποιεί τη λειτουργία αυτή για την εκκίνηση, αλλαγή σχέσεων και ακινητοποίηση. Ο αναβάτης μπορεί επίσης να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη ανά πάσα στιγμή, με τον ίδιο τρόπο όπως σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων του αναβάτη, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει όπως σε μια κανονική μοτοσικλέτα με χειροκίνητο κιβώτιο από τη μανέτα, ακόμη και όταν ο συμπλέκτης ελέγχεται ηλεκτρονικά. Αυτό επιτρέπει τη χρήση του συστήματος από περισσότερους αναβάτες με διαφορετική εμπειρία και δεξιότητες, οι οποίοι μπορούν να επικεντρωθούν στην οδηγική απόλαυση με μεγαλύτερη άνεση.
Καθώς το ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς σημαντικές αλλαγές στις υπάρχουσες διατάξεις κινητήρα, η Honda σκοπεύει να εφαρμόσει το Honda E-Clutch στις FUN μοτοσυκλέτες της με την πάροδο του χρόνου.