Η KTM, η θρυλική μάρκα μοτοσυκλετών από την Αυστρία, βρίσκεται σε μια πολύ άσχημη κατάσταση.
Kατά τις τρέχουσες ακροάσεις αφερεγγυότητας της εταιρείας, αποκαλύφθηκε πως η εταιρεία έχει απούλητο απόθεμα από τη παραγωγή ενός ολόκληρου έτους, που μεταφράζεται σε 265.000 μοτοσυκλέτες. Καμία άλλη μάρκα, είτε παράγει αυτοκίνητα είτε μοτοσυκλέτες, δεν έχει τόσο κακή διαχείριση όσο η ΚΤΜ, με τόοσ καταστροφικά λάθη. Η KTM οφείλει στους πιστωτές της περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια και προφανώς, δυσκολεύεται να πουλήσει μοτοσυκλέτες για να… σώσει το τομάρι της. To μέλλον της μάρκας είναι εντελώς αβέβαιο και καθόλου αισιόδοξο.
Πως καταφέρνεις να μαζέψεις τόσες απούλητες μοτοσυκλέτες;! Η KTM είχε πωλήσεις-ρεκόρ το 2023 και όπως φαίνεται, η διοίκηση αποφάσισε να αυξήσει τη παραγωγή. Ξέχασε όμως να…. τη μειώσει ξανά όταν δεν υπήρχε ζήτηση. Το 2024 ήταν μια χρονιά που η KTM έγινε αφερέγγυα, γέμισε απούλητο απόθεμα και άφησε τους εργαζόμενους της απλήρωτους. Πλέον, έχει καταλήξει σε απολύσεις και σε παύση της ανάπτυξης μοτοσυκλετών για το MotoGP. Φήμες θέλουν τη KTM να αποσύρεται εντελώς από το MotoGP, αλλά η ίδια η εταιρεία το αρνείται.
Όπως είναι αναμενόμενο, η ευθύνη για όλη αυτή την αναταραχή μπορεί να αποδοθεί στον δισεκατομμυριούχο Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Stefan Pierer. Η διοίκηση ώθησε την KTM σε υπερβολική παραγωγή μοτοσυκλετών για αρκετούς μήνες, παρά την έντονη πτώση των πωλήσεων.
Αναφορές από τη γερμανική Der Standard υποδεικνύουν ότι αυτός ο αριθμός απούλητων μοτοσυκλετών αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια των ακροάσεων αφερεγγυότητας της KTM, και πως το κόστος τους ανέρχεται στα 700 εκατομμύρια ευρώ. Επειδή η πλήρης χρεοκοπία θα άφηνε χιλιάδες εργαζομένους σε χλωρό κλαρί, η αυστριακή κυβέρνηση πιέζει για αναδιάρθρωση του χρέους της εταιρείας, πραγματοποιώντας ακροάσεις με πιστωτές και ενδιαφερόμενους φορείς για να προσπαθήσει να χαράξει έναν δρόμο προς τα εμπρός για τη ΚΤΜ. Οι δικηγόροι υποστήριξαν ότι τα ζητήματα της KTM πηγάζουν από κακή διαχείριση και πως οι υπάλληλοι δεν πρέπει να τιμωρούνται για τα λάθη των πλούσιων εποπτών τους.
«Στην παρουσίασή του, ο δικηγόρος Vogl εξέτασε επίσης τα αίτια της αφερεγγυότητας και διευκρίνισε μια σειρά από λάθη διαχείρισης», γράφει η Der Standard, προσθέτοντας: «Το 2023, οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί. Όταν όμως η ζήτηση έπεσε, η παραγωγή μοτοσυκλετών δεν μειώθηκε. Από τη δομή αποθήκευσης που προέκυψε, η ανάγκη ρευστότητας αυξήθηκε κατά περίπου 440 εκατομμύρια ευρώ μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και Οκτωβρίου 2024. Περισσότερες από 265.000 μοτοσυκλέτες είναι τώρα σε απόθεμα – όσες πωλούνται συνήθως σε ένα χρόνο.».
Ποιος είναι το μέλλον για την KTM; Το πιο πιθανό είναι ότι ένας εξωτερικός επενδυτής θα παρέμβει και θα σώσει τον πτωχευμένο κατασκευαστή μοτοσικλετών. Η ινδική Bajaj κατέχει ήδη το 49,9% της εταιρείας και φαίνεται πιθανό να αυξήσει τις μετοχές της για μεγαλύτερο έλεγχο της αναδιάρθρωσης. Το 49,9% του τίποτα, δεν είναι τίποτα, τελικά. Το 50,1% της εταιρείας ανήκει επί του παρόντος στην Pierer Mobility. Φαίνεται πιθανό ότι ο Stefan Pierer θα αναγκαστεί να φύγει από την εταιρεία για τον ρόλο του σε αυτή την καταστροφή.
Όλες οι ειδήσεις
Αράχωβα: OXI, τα EV δεν «χαλάνε» στις χαμηλές θερμοκρασίες
Κρυφό teaser της νέας γενιάς Stelvio σε βίντεο της Alfa Romeo