MOTOTYPOS

Επιβεβαιώνεται επίσημα το ΚΤΜ 1390 Super Duke GT

epivevaionetai-episima-to-ktm-1390-super-duke-gt-733703

Το «πολεμικό» Super Duke GT της KTM έχει νέο και  μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα, περισσότερη ισχύ και μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες

Του Μάρκου Πυλαρινού

 Τον Μάρτιο είχαμε γράψει για την πρώτη εμφάνιση του πρωτότυπου ΚΤΜ 1390 Super Duke GT. Νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν επίσημα το νέο μοντέλο του 2025 που θα φέρει τον ίδιο κινητήρα με το 1390 Super Duke R.

Τι αλλάζει στο καινούριο Super Duke GT;

 Τα νέα στοιχεία έρχονται υπό τη μορφή του πιστοποιητικού έγκρισης τύπου για τη νέα μοτοσυκλέτα. Το πιστοποιητικό επιβεβαιώνει πως το νέο Super Duke GT θα φέρει τον ίδιο κινητήρα με το Super Duke R με τους ίδιους 188 ίππους.

Για το 2025 η KTM αλλάζει και το πλαίσιο του Super Duke GT το οποίο βασίζεται στο Super Duke R Evo και αντικαθιστά το πλαίσιο του Super Duke R του 2020. Μία από τις κύριες αλλαγές είναι η προσθήκη ενισχυμένου υποπλαισίου που υποστηρίζει μεγαλύτερα φορτία συνεπιβάτη και αποσκευών. Η μοτοσυκλέτα θα έχει μεγαλύτερα πλαϊνά πλαστικά, ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα και τον νέο σχεδιασμό μπροστινού φωτισμού που μοιράζονται τα καινούρια μοντέλα.

Ο νέος κινητήρας

 Όπως το 1390 Super Duke R, το Super Duke GT θα έχει τον κατά 49 κυβικά μεγαλύτερο κινητήρα που ανεβάζει την ιπποδύναμη από τους 174 ίππους στους 188. Η αυξημένη ιπποδύναμη οφείλεται κυρίως στο νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού της ΚΤΜ που θυμίζει αρκετά το ShiftCam της BMW. Το σύστημα αποτελείται από εκκεντροφόρους με δεύτερο σετ λοβών (ένα λιγότερο και ένα περισσότερο επιθετικό προφίλ) που κινούνται εγκάρσια πάνω στον εκκεντροφόρο ανάλογα τις στροφές του κινητήρα.

Ο μεταβλητός χρονισμός επιτρέπει στον κινητήρα να κινείται πιο οικονομικά σε χαμηλές στροφές τηρώντας και τους κανονισμούς ρύπων. Όταν όμως ανοίξει το γκάζι, ο κινητήρας αλλάζει προφίλ εκκεντροφόρων αυξάνοντας την ιπποδύναμη και τη ροπή σε υψηλότερες στροφές. Μιλώντας για ροπή, αυτή αυξάνεται λίγο με το νέο κινητήρα και η μέγιστη ροπή παράγεται πλέον στις 8000 αντί για τις 7000 στροφές, κάτι όμως που δεν υποδηλώνει το γεγονός πως η ισχύ είναι πιο ομοιόμορφη σε όλο το φάσμα στροφών.

Γεωμετρία, διαστάσεις και απόδοση

 Το μεταξόνιο του νέου KTM Super Duke GT είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το νέο Super Duke R και διαφέρει κατά μισό εκατοστό. Η αλλαγή μπορεί να οφείλεται στην αλλαγή γραναζώματος. Η τελική του ταχύτητα από την άλλη πέφτει λίγο σε σχέση με το παλιό GT στα  250 χιλιόμετρα την ώρα, μάλλον λόγω ηλεκτρονικού κόφτη ή αεροδυναμικής. Λόγω του αυξημένου όγκου το Super Duke GT θα είναι βαρύτερο από το Super Duke R, αλλά θα είναι περίπου 3 κιλά ελαφρύτερο από το 1290 Super Duke GT.

Διαθεσιμότητα

 Για την ώρα δεν υπάρχει κάποια σαφής ημερομηνία από την ΚΤΜ μιας και δεν έχει παρουσιάσει ακόμη επίσημα το μοντέλο. Περισσότερα στοιχεία αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες για τα μοντέλα του 2025 μιας και το Super Duke GT θα είναι μονάχα ένα από τα μοντέλα που θα κληρονομήσουν τον καινούριο κινητήρα.

Όλες οι ειδήσεις

Kawasaki Versys 1100: Το νέο ισχυρότερο Versys έφτασε στην Ευρώπη

Δοκιμή Suzuki GSX-S1000 GX: Η sport πλευρά του «πολυχρηστικού»

Honda X-ADV 2025: Νέα σχεδίαση και ανανέωση στα σημεία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο