MOTOTYPOS

Energica: Η ιταλική μάρκα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κήρυξε χρεοκοπία

energica-i-italiki-marka-ilektrikon-motosykleton-kiryxe-chreokopia-735296

Η Energica είναι μια ιταλική εταιρία παραγωγής εξοτικών ηλεκτρικών μοτοσυκλετών που ιδρύθηκε το 2014 στη Modena. Η μάρκα ξεκίνησε σαν project του CRP Group που ειδικεύεται σε μηχανουργική παραγωγή CNC. Παρά τις επιτυχίες της εταιρίας, η Energica κήρυξε χρεοκοπία, βάζοντας τέλος σε μια πολλά υποσχόμενη μάρκα.

Του Μάρκου Πυλαρινού

Η σταδιοδρομία της Energica

Εν αντιθέσει με πολλές κατασκευάστριες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, η Energica ξεκίνησε με το βλέμμα στους αγώνες. Από το 2010 κιόλας το project σχεδίασε και παρήγαγε το eCRP 1.0 σαν αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μάλιστα το eCRP 1.0 σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου σαν ηλεκτρική αγωνιστική μοτοσυκλέτα αντί να πρόκειται για κάποια μετατροπή βενζινοκίνητης μοτοσυκλέτας.

Έκτοτε η Energica έχει μια πλήρη γκάμα μοτοσυκλετών που συμπεριλαμβάνουν adventure, γυμνές και σπορ μοτοσυκλέτες όπως το Experia, το Eva Ribelle, το Energica Ego+ και το EsseEsse9+.

Σε όλη την ιστορία της η Energica διατήρησε επαφή με τον αγωνιστικό χώρο, με το 2023 να είναι σημαδιακή χρονιά. Η Energica συμμετείχε στο πρωτάθλημα Super Hooligan του αμερικανικού συνδέσμου μοτοσυκλέτας AMA. Η Energica έτρεξε με το Eva Ribelle RS κόντρα σε μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, η πρώτη μάρκα που επιχείρησε κάτι τέτοιο. Μάλιστα στην πρώτη της χρονιά απέσπασε και βάθρο με τον κολομβιανό Stefano Mesa να παίρνει τη δεύτερη θέση στον αγώνα του τέξας στην πίστα COTA.

Τα οικονομικά θέματα της Energica

Τα πρώτα ανησυχητικά νέα ξεκίνησαν νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα με ειδήσεις για περικοπές υπαλλήλων και ακόμη και πιθανή έξωση της εταιρίας, με φήμες χρεοκοπίας να αιωρούνται. Δυστυχώς το τελευταίο επιβεβαιώθηκε μόλις με επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας στο περιοδικό Rideapart.

Στο δελτίο τύπου η εταιρεία δήλωσε πως η διαχείριση της εταιρείας έκανε ότι μπορούσε για να προσελκύσει νέους επενδυτές και κεφάλαιο, αλλά η τελική λύση ήταν η κήρυξη χρεοκοπίας. Ο ιταλικός τύπος φαίνεται πως ρίχνει εν μέρει το φταίξιμο στην αμερικανική μητρική εταιρεία της, την Ideanomics, η οποία αγόρασε την πλειοψηφία της εταιρίας το 2022. Μάλιστα φαίνεται πως η Energica έριξε «μπηχτή» στην Ideanomics, αναφέροντας στο δελτίο τύπου πως η Ideanomics επέλεξε να μην κάνει δηλώσεις.

Τα απόνερα της χρεοκοπίας και η θέση της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας

Εκτός του σεναρίου κακοδιαχείρισης, ρόλο στη χρεοκοπία φαίνεται πως έχει παίξει και η μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Είναι αρκετά δυστυχές το γεγονός πως μια εταιρεία σαν την Energica, με την επιτυχία της και το τεχνολογικό κεφάλαιο αφανίζεται έτσι, αλλά αυτή τη στιγμή ο χώρος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας είναι μια ανηφορική μάχη. Το ευτυχές όμως είναι πως οι 45 ιταλοί υπάλληλοι που έχασαν τις θέσεις τους, σύμφωνα με το δελτίο τύπου είναι οικονομικά καλυμμένοι μέχρι να βρουν νέες θέσεις. Το ιδανικό σενάριο θα ήταν να μεταλαμπαδευτεί αυτή η γνώση σε νέο project, συνεχίζοντας το έργο της Energica.

Όλες οι ειδήσεις

Honda: Ανανέωση για την οικογένεια των Forza 125, 350 και 750

Επίσημη πρεμιέρα για τη νέα τετράθυρη BMW Σειρά 2 Gran Coupé

Η Peugeot στο Παρίσι: Τεχνολογική καινοτομία με άρωμα Γαλλίας!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο