ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

e-Address: Το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ από την Suzuki

e-address-to-proto-ilektriko-skouter-apo-tin-suzuki-750900

Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό σκούτερ στην έκθεση Bharat Mobility Global Expo στο Νέο Δελχί της Ινδίας, το οποίο αναμένεται να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2025

Του Ελευθέριου Γριμπάπη

Η δήλωση που έκανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Toshihiro Suzuki, ήταν: “Η Suzuki θα θα λανσάρει διάφορα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV: battery electric vehicle) προκειμένου να υλοποιήσει μια κοινωνία ουδέτερη από άνθρακα. Εκτός από τα BEV, προσφέρουμε μια ποικιλία άλλων επιλογών, συμπεριλαμβανομένων συνθετικών καυσίμων, κινητήρων υδρογόνου και βιοκαυσίμων, και στοχεύουμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες της κοινωνίας και των πελατών”.

Το e-Address εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ τα 4,1kW (5,4 hp) και μέγιστη ροπή 15Nm.

Η μπαταρία των 3,07kWh προσφέρει αυτονομία 87 χιλιομέτρων με διάρκεια πλήρους φόρτισης (0% – 100%) τις 6,7 ώρες. Η μπαταρία του είναι σιδήρου-φωσφορικού λιθίου (LFP) η οποία διαφέρει από τις παραδοσιακές ιόντων λιθίου. Αυτή η σύνθεση μπαταρίας προσφέρει χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Είναι λιγότερο πιθανόν να υπερθερμανθεί. Επίσης είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον. Ένα αρνητικό είναι ότι αποθηκεύει λιγότερη ενέργεια σε σχέση με μία μπαταρία ιόντων λιθίου ίδιου μεγέθους. Για το πρώτο της ηλεκτρικό σκούτερ η Suzuki επίλεξε μπαταρία σταθερού τύπου, το οποίο μπορεί να δυσχαιρένει τη φόρτιση αλλά με αυτόν τον τρόπο προσφέρει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο, φτάνοντας τα 17 λίτρα κάτω από τη σέλα.

Το ηλεκτρικό σκούτερ της Suzuki διαθέτει οθόνη TFT LCD 4,2 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και διευκόλυνση πλοήγησης με τα ενδεικτικά βέλη να προβάλλονται απευθείας στην οθόνη. Στην οθόνη μπορούν  να προβληθούν πληροφορίες κλήσεων και μηνυμάτων, ειδοποιήσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως επίσης και πληροφορίες καιρού σε πραγματικό χρόνο για την τρέχουσα τοποθεσία. Συμπληρωματικά η τοποθεσία όπου το smartphone είχε επαφή τελευταία φορά με το e-Address καταγράφεται ως θέση στάθμευσης.

Ένα μπροστινό τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα αμορτισέρ πίσω ψαλιδιού, συνθέτουν το σύστημα ανάρτησης. Όσον αφορά τους τροχούς και οι δύο έχουν διάμετρο 12 ιντσών, με διάσταση ελαστικού 90/90 για το μπροστά και 100/80 για τον πίσω. Το συνδυαστικό σύστημα πέδησης (Combined Braking System) περιλαμβάνει μπροστινό δισκόφρενο και ταμπούρο στον πίσω τροχό. Το ύψος της σέλας είναι τα 765 χιλιοστά και το συνολικό του βάρος δηλώνεται στα 122 κιλά.

Η τεχνολογία “αναγεννητικής” πέδησης μετατρέπει την ενέργεια πέδησης σε ηλεκτρική, χαρακτηριστικό που βοηθάει στην επέκταση της αυτονομίας της μπαταρίας. Υπάρχει επίσης μια ταχύτητα όπισθεν για τη διευκόλυνση των ελιγμών εντός πόλεως. Επιπλέον το Suzuki Drive Mode Selector-e (SDMS-e) προσφέρει τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης. Η λειτουργία Α, αξιοποιεί την μεγαλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ώστε να προσφέρει επέκταση της αυτονομίας χωρίς να θυσιάζει την ισχύ της απόδοσης του κινητήρα. Η λειτουργία Β, μειώνει την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα εξομοιώνοντας την αίσθηση οδήγησης με αυτή ενός βενζινοκίνητου σκούτερ. Τέλος, η λειτουργία Eco, η οποία όπως προσδίδει το όνομά της, μεγιστοποιεί την χιλιομετρική αυτονομία του οχήματος, προσφέροντας ισορροπία μεταξύ απόδοσης και απόκρισης.

Στον τομέα της ασφάλειας, διαθέτει αισθητήρα πτώσης ο οποίος ενεργοποιείται όταν ανιχνεύσει γωνία κλίσης μεγαλύτερη των 65 μοιρών, μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα. Διαθέτει κλείδωμα πίσω φρένου, το οποίο ενεργοποιείται από διακόπτη που βρίσκεται κοντά στην αριστερή μανέτα του φρένου. Επίσης, το Auto Ready Cancel αποτρέπει την όποια προσπάθεια ανεπιθύμητης εκκίνησης.

Το πλαϊνό και το κεντρικό σταντ βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στα αξεσουάρ υπάρχουν η φιμέ ζελατίνα και η μπαγκαζιέρα των 27 λίτρων. Στον χρωματισμό υπάρχουν τρεις επιλογές. Το “Pearl Grace White”, το “Pearl Jade Green” και το “Metallic Mat Black”.

ηλεκτρικό σκούτερ Suzuki

Η Suzuki λοιπόν ξεκίνησε να υλοποιεί τη δέσμευση που είχε κάνει για την παραγωγή οκτώ ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, με απόκλιση μόλις ενός έτους από την αρχική ανακοίνωση πως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα θα είναι διαθέσιμο το 2024.

Όλες οι ειδήσεις

Ο Τραμπ έκανε γύρο σε πίστα με την προεδρική λιμουζίνα

Moto Guzzi Stelvio: «Αετός» με διάθεση… ON-OFF!

Toyota GR Yaris – Αυτόματο vs χειροκίνητο: Ποιο είναι καλύτερο;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο