MOTOTYPOS

Ducati Panigale V2: Η αναγέννηση της κατηγορίας Supersport

ducati-panigale-v2-i-anagennisi-tis-katigorias-supersport-738723

Η διεθνής έκθεση μοτοσυκλέτας EICMA στο Μιλάνο έχει ξεκινήσει για τα καλά. Πολλά νέα μοντέλα και εκπλήξεις, αλλά ανάμεσα σε όλα διαγράφεται όλο και πιο καθαρά μια επιστροφή της κατηγορίας Supersport.

Του Μάρκου Πυλαρινού

 

Η άνοδος και κάθοδος της κατηγορίας Supersport

Η κατηγορία έχει μακρά αγωνιστική ιστορία και αποτελούσε πάντα μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες παραγωγής. Η κατηγορία είναι συνώνυμη με τα «εξακοσάρια» των 100 με 120 ίππων όπως το Yamaha R6, το Honda CBR 600, το Suzuki GSXR-600 και το Kawasaki Ninja ZX-6R των παλαιότερων ετών. Η κατηγορία είχε απίστευτη πέραση κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ‘90 και ‘00 όταν οι σπορ ιαπωνικές μοτοσυκλέτες ήταν φτηνές, γρήγορες, με ποιοτική κατασκευή.

Όμως με τα χρόνια το ενδιαφέρον «ξεθύμανε», το δημογραφικό, οι προτεραιότητες και οι τάσεις της αγοράς άλλαξαν και οι πωλήσεις superbikes και supersport μοτοσυκλετών μειώθηκαν. Έτσι άρχισαν να αποσύρονται από την αγορά ιστορικά μοντέλα όπως το Honda CBR 600R, το Suzuki GSXR-600 και τα Yamaha R6 και R1 πιο πρόσφατα. Λαμπρές εξαιρέσεις αποτελούν η Triumph, η MV Agusta και η Kawasaki.

Τα ηνία πήρε μια μικρότερη κατηγορία συνήθως πιο οικονομικών,αναπαυτικών δικύλινδρων μοτοσυκλετών όπως το Aprilia RS660, το Suzuki GSX-8R, το Triumph Daytona 660 και το Yamaha R7 με ιπποδύναμη συνήθως κάτω από τους 100 ίππους. Όλα έδειχναν πως αυτή η κατηγορία ήρθε για να μείνει, όμως φαίνεται πως τα πράγματα αντιστρέφονται τα τελευταία δύο χρόνια.

Η επιστροφή

Όλα έδειχναν πως είχε γραφτεί η επικήδειος της κατηγορίας supersport (παρά την αγωνιστική παρουσία της) μέχρι και το 2023. Ξαφνικά άρχισαν να ακούγονται φήμες για την επιστροφή του CBR 600R στην Ευρώπη οι οποίες επιβεβαιώθηκαν τέλη 2023 με σχετικό άρθρο μας. Ίσως η ιστορία πάει ακόμη πιο πίσω στην ανακοίνωση του τετρακύλινδρου Kawasaki Ninja ZX-4R. Όπως και να έχει, το 2024 φαίνεται να είναι η χρονιά της Supersport μοτοσυκλέτας.

Τα νέα μοντέλα Supersport του 2024

Ξεκινώντας από το τέλος του 2023 έχουμε αρχικά το Honda CBR 600R που δημιούργησε «βαβούρα» και προσμονή για το νέο μοντέλο. Ύστερα είχαμε όλο και περισσότερες φήμες και teasers για πιθανό Yamaha R9 για το οποίο διψούσε η σπορ αγορά. Το R9 πρόσφατα έγινε πραγματικότητα μετά από ανακοίνωση της Yamaha τον Οκτώβρη. Βασίζεται στον ίδιο τρικύλινδρο CP3 κινητήρα του MT-09 με ολοκαίνουργιο πλαίσιο και καθαρά αγωνιστική εργονομία.

Παράλληλα είχαμε όλο και περισσότερα νέα από την ΚΤΜ για το 990RC R που παρά την απουσία του από το παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSSP πληροί καθαρά supersport προδιαγραφές. Ύστερα έρχεται η Ducati που ανακοινώνει πρώτα τον νέο και ελαφρύτερο από ποτέ V2 κινητήρα που παρά την μειωμένη ιπποδύναμη, έρχεται και χωράει ακριβώς στο εύρος ιπποδύναμης της κατηγορίας. Η ΚΤΜ παρουσίασε επίσης το 990RC R στην διεθνή έκθεση EICMA με υπολογιζόμενη άφιξη στις αγορές στις αρχές του 2025.

Η διεθνής έκθεση μοτοσυκλέτας EICMA και τα νέα της Ducati

Η Ducati πριν μερικές μέρες ανακοίνωσε μεν ολοκαίνουργιο V2 κινητήρα, αλλά χωρίς να τον επισυνάπτει σε κάποιο μοντέλο. Όλα άλλαξαν όταν άνοιξε η αυλαία στην διεθνή έκθεση EICMA. Η Ducati αποκάλυψε νέο Panigale και Streetfighter V2 με τον νέο V2 κινητήρα.

Οι πρώτες αντιδράσεις ήταν ανάμεικτες, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στα χαρακτηριστικά των προηγούμενων μοντέλων V2. Ο προηγούμενος Superquadro κινητήρας παρήγαγε 155 ίππους εναντι των 120 ίππων του καινούργιου V2. Όμως εδώ κρύβεται μια λεπτομέρεια. Τα δύο νέα μοντέλα μπορεί να παράγουν 120 ίππους αλλά είναι αισθητά ελαφρύτερα με το Panigale να ζυγίζει 179 κιλα και το Streetfighter να ζυγίζει 178 κιλά. Όλα τα χαρακτηριστικά του Panigale περιγράφουν μια supersport μοτοσυκλέτα που ανταγωνίζεται όλα τα μοντέλα που αναφέραμε. Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων είναι μακράν πιο φιλικά για δημόσια χρήση, άρα το οδηγικό πρόσημο προβλέπεται σχεδόν αποκλειστικά θετικό παρά την υποβάθμιση. Επομένως, η νέα κατηγορία supersport είναι κατά ένα ακόμη μοντέλο πληρέστερη.

Ίσως τελικά (και πάλι καλά) παρά τους περιοριστικούς κανονισμούς Euro 5+ και τις προηγούμενες τάσεις της αγοράς, η σπορ μοτοσυκλέτα να παραμείνει μαζί μας στο μέλλον…

Όλες οι ειδήσεις

Ετοιμάζεται για απολύσεις η Audi, 4.500 θέσεις εργασίας «στον αέρα»

Δοκιμή Royal Enfield Interceptor 650: Πάμε σαν άλλοτε

Η νίκη Τραμπ «εκτοξεύει» την Τesla: Πάνω από 1 τρις η αποτίμηση της εταιρείας!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο