Η κατηγορία μοτοσυκλετών adventure έχει παγιωθεί στην αγορά ως μία από τις πιο δημοφιλείς. Ως επακόλουθο ο χώρος των μοτοσυκλετών adventure έχει γίνει ένας από τους πιο ανταγωνιστικούς. Σε αντίθεση όμως με τον ανταγωνισμό, η Ducati λέει «όχι» στην αύξηση κυβισμού του Multistrada V4.
Του Μάρκου Πυλαρινού
Το περιβάλλον της κατηγορίας Adventure
Το φάσμα της κατηγορίας είναι αρκετά ευρύ και συμπεριλαμβάνει μοτοσυκλέτες από το Yamaha Tenere 700 και το Suzuki V-Strom 800DE μέχρι το Honda Africa twin 1100. Σε κάθε περίπτωση οι κατασκευαστές ανταγωνίζονται σε τομείς όπως τον εξοπλισμό, τα έξτρα,την αντοχή ή την άνεση. Μια από τις «κόντρες» είναι και η μάχη του κυβισμού. Από τη μία αναμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του KTM 1390 Super Adventure και από την άλλη, το GS της BMW έχει φτάσει αισίως τα 1300 κυβικά.
Η απάντηση της Ducati στη μάχη του κυβισμού
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό από την ΚΤΜ και την BMW, η Ducati δήλωσε επίσημα πως δεν θα αυξηθεί ο κυβισμός του Multistrada V4 στο άμεσο μέλλον. Θα υπέθετε κανείς πως η Ducati μπορεί να «ζύγιζε» μια αύξηση κυβισμού δεδομένων των κανονισμών Euro5+, αντ’αυτού επέλεξε να παραμείνει εκτός της μάχης του κυβισμού.
Η Ducati υποστηρίζει πως ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Multistrada V4 δεν χρειάζεται ούτε περισσότερη ισχύ αλλά ούτε και μεγαλύτερο κυβισμό για να παραμείνει ανταγωνιστικό. Ο Andrea Rossi, μέλος της σχεδιαστικής ομάδας του Multistrada, σε δήλωσή του στο περιοδικό MCN είπε «δεν πάμε για μεγαλύτερο κυβισμό, έχουμε ήδη την πιο ισχυρή adventure μοτοσυκλέτα στην αγορά».
Δυνατή δήλωση την οποία υποστήριξε λέγοντας ότι «καταλαβαίνουμε πως ο ανταγωνισμός αυξάνει τον κυβισμό για να αυξήσει την ισχύ, αλλά κατά την άποψη μας, έχουμε ήδη παράγει ένα καλό αποτέλεσμα και μαζί την καλύτερη μοτοσυκλέτα». Ο Andrea Rossi συνέχισε βασιζόμενος στα χαρακτηριστικά του κινητήρα, αναλύοντας πως «ο V4 Granturismo μπορεί ήδη να φτάσει τους 200 ίππους αν θέλαμε. Αν επιθυμούσαμε να ξεπεράσουμε τους 170 ίππους, η πλατφόρμα μπορεί ήδη να το κάνει»
Επιπλέον ένα από τα παραδείγματα που έθεσε ήταν το Multistrada RS το οποίο με τον ίδιο κινητήρα είναι ακόμη πιο ισχυρό από τη βασική έκδοση. Από την άλλη η Ducati υποστηρίζει πως οι μοτοσυκλέτες της σχεδιάζονται σύμφωνα με το τι θέλουν οι πελάτες της και καλύπτουν τις ανάγκες τους ανάλογα. Μία από αυτές τις ανάγκες ήταν η αξιοπιστία και τα μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις. Έτσι και η Ducati έχει θέσει την αξιοπιστία ως προτεραιότητα, αντί απλά να κυνηγάει τους αριθμούς και την καθαρή απόδοση. Αξιόλογη η τοποθέτηση της Ducati, μιας και όντως η απόδοση συχνά έρχεται με υποχωρήσεις σε σέρβις, μακροπρόθεσμη αξιοπιστία αλλά και κόστος. Να σημειώσουμε πως το Multistrada RS μπορεί να είναι ισχυρότερο, αλλά κόβει τα διαστήματα σέρβις στο μισό. Από τα 60.000 χιλιόμετρα για σέρβις βαλβίδων, το Multistrada RS πήγε στα 30.000.
Αν και σεβαστή η άποψη της Ducati, το παιχνίδι των αριθμών θέλει προσοχή μιας και συχνά σαν καταναλωτές τυφλωνόμαστε από τους αριθμούς, ξεχνώντας την ουσία, κάτι που μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις του Multistrada V4. Από την άλλη, το Multistrada V4 έχει ήδη εδραιωθεί ως μία από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες της αγοράς, και όχι μόνο για την ισχύ του.
Όλες οι ειδήσεις
Τα ‘δα όλα! Πώς να ρυθμίσεις σωστά τους καθρέπτες στο αυτοκίνητο
RECARO: Φόρος τιμής στην εταιρεία που μας έμαθε πως καθόμαστε σωστά στο αυτοκίνητο