Με το V-Strom να συνοδεύει το όνομα της Suzuki για 21 χρόνια, το νέο Suzuki V-Strom 800 DE τράβηξε την προσοχή πριν καν εμφανιστεί.
του Ηλία Λαΐτσα, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Με το V να σημαίνει Versatile (πολύπλευρος) και το DE Dual Explore, η Suzuki προετοιμάζει τον αναβάτη για την εμπειρία που πρόκειται να ζήσει, πριν ακόμη ανέβει στη μοτοσυκλέτα. Από συνθήκες αστικού περιβάλλοντος μέχρι ταξίδι σε ανοιχτούς μεγάλους δρόμους και από συνεχείς στροφές μέχρι χωματόδρομους, είναι φτιαγμένη για να ανταποκρίνεται σε όλα.
Η TFT LCD οθόνη των 5” που αλλάζει από φωτεινή σε σκουρόχρωμη απόχρωση, τα Full LED φώτα καθώς και το εμβληματικό αυτοκόλλητο “Made In Japan” πάνω στο ντεπόζιτο 20 λίτρων, υπενθυμίζουν την ποιότητα κατασκευής, τη τεχνολογία και τεχνογνωσία που την κάνουν μια ευχάριστη μοτοσυκλέτα.
Τα ηλεκτρονικά του είναι… λιτά και απέριττα.
Διαθέτει τρεις προρυθμισμένες χαρτογραφήσεις:
- Λειτουργία A (Δυναμική): Παρέχει τη πιο απότομη απόκριση στο γκάζι.
- Λειτουργία B (Βασική): Επιτυγχάνει ίδια απόδοση αλλά με πιο γραμμική απόκριση στο γκάζι.
- Λειτουργία C (Άνεση): Παρέχει πιο μαλακή απόκριση και πιο ήπια ροπή.
Κατάλληλη για άσχημες καιρικές συνθήκες, για οδήγηση εντός πόλης αλλά και για πιο άνετο ταξίδι με συνεπιβάτη.
Τρεις τρόποι λειτουργίας ABS:
- Λειτουργία 1: Παρεμβαίνει ελάχιστα. Ενδείκνυται για πιο γρήγορη οδήγηση, καθώς επίσης και για οδήγηση σε χωματόδρομους.
- Λειτουργία 2: Παρεμβαίνει περισσότερο χωρίς να γίνεται πολύ αισθητή. Κατάλληλη για οδήγηση εντός πόλης και για οδήγηση με άσχημες καιρικές συνθήκες.
- Λειτουργία OFF: Απενεργοποιεί το ABS μόνο στο πίσω τροχό. Βελτιώνει τον έλεγχο φρεναρίσματος σε οδήγηση εκτός δρόμου.
Πέντε λειτουργίες Traction Control:
- Λειτουργίες 1 έως 3: Κατάλληλες για οδήγηση σε άσφαλτο. “1” ελάχιστη παρεμβατικότητα – “3” μέγιστη παρεμβατικότητα.
- Λειτουργία G: Κατάλληλη για χρήση εκτός δρόμου. Επιτρέπει την υπερστροφή μέχρι ενός σημείου, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
- Λειτουργία OFF: Απενεργοποιεί πλήρως το Traction Control.
Στα πρώτα μέτρα με το νέο V-Strom 800 DE, παρατηρούμε πως η θέση οδήγησης είναι σαν να σχεδιάστηκε πάνω μας. Με τους διακόπτες αλλά και αξεσουάρ (πλαγιοστάτης, καθρέπτες κτλ) να είναι εκεί ακριβώς που τα θέλουμε. Ο ορισμός της εργονομίας…
Στην, χρήση εντός πόλης καταλαβαίνουμε αμέσως το πόσο έχει μελετηθεί ο νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας DOHC 776 κ.εκ., όπου το διαξονικό σύστημα αντιβάρων της Suzuki, εξομαλύνει τους κραδασμούς. Η χαρτογράφηση C κάνει το γκάζι να είναι απαλό. Το μεγάλο αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, “κόβει” όπως σε ένα scooter 125 κ.εκ., με τους ελιγμούς εντός πόλης να γίνονται ευκολότεροι. Ο μαλακός συμπλέκτης δεν κουράζει στο “σταμάτα-ξεκίνα” και το Low RPM Assist ανεβάζει λίγο τις στροφες του κινητήρα αν δεν το κάνει ο αναβάτης από μόνος του, με σκοπό ένα ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα. Το ύψος της σέλας στα 855 χλστ., δίνει τη δυνατότητα να έχουμε και τα δύο πόδια κάτω όταν σταματάμε, ενώ η άψογη μελέτη του συνόλου κάνει τα 230 κιλά (γεμάτο ντεπόζιτο) να μην είναι αισθητά, ακόμη και σε αργές ταχύτητες.
Μετά από ελάχιστα χιλιόμετρα, βρισκόμαστε στην Εθνική Οδό και βάζουμε το GPS να φορτίζει στην θύρα USB στο πλάι της οθόνης. Κινούμαστε προς αγαπημένο επαρχιακό δίκτυο, με σκοπό τη διέλευση από πολλές στροφές και προορισμό μια εκτός δρόμου διαδρομή.
Κινούμαστε ακόμη με τη χαρτογράφηση C και με μέσο όρο ταχύτητας τα 120 χλμ/ώρα. Παρατηρούμε ότι η μέση κατανάλωση κυμαίνεται πολύ κοντά στα 4.4λτ / 100 χλμ/ώρα, που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, με το γκάζι να μην προδίδει σε μια πιθανή προσπέραση.
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις 220 χλστ. διαδρομής της Showa, αν και σκληρές, προσφέρουν άνεση στην κύλιση. Ο ανεμοθώρακας τριών θέσεων συμβάλλει σε μια άνετη και ξεκούραστη οδήγηση. Ο αέρας ενοχλεί ελάχιστα αν και η μοτοσυκλέτα δοκιμής ήταν εξοπλισμένη με τον μεγάλο ανεμοθώρακα. Η θέση οδήγησης είναι σε ιδανικά επίπεδα, με τα χέρια να έρχονται χαλαρά σε μια φυσική θέση.
Βγαίνοντας από την Εθνική Οδό αλλάζουμε χαρτογράφηση από το C στο B, επιλογή που μπορεί να γίνει εύκολα εν κινήσει. Μόνη προϋπόθεση είναι να έχουμε το γκάζι κλειστό. Η αλλαγή στην απόκριση και την αμεσότητα του γκαζιού γίνεται αμέσως αντιληπτή.
Το χαμόγελο έχει αρχίσει να σχηματίζεται στο πρόσωπο και ο δεξιός καρπός να περιστρέφεται λίγο πιο πολύ, με τη κατανάλωση να ανεβαίνει… ελάχιστα. Διανύοντας μερικά χιλιόμετρα ακόμα, οι στροφές αρχίζουν να υποδέχονται η μια την άλλη. Αλλάζουμε χαρτογράφηση από το B στο A, το Traction Control από το 3 στο 1 και το ABS από το 2 στο 1. Τοποθετούμε τη λεκάνη λίγο πιο πίσω στη σέλα, το σώμα στο εσωτερικό των στροφών και περιστρέφουμε το δεξιό καρπό λίγο περισσότερο. Το χαμόγελο είναι πλέον ορατό και μέσα από το κράνος! Με τις συνεχείς αλλαγές κλίσεων να έρχονται φυσικά για το νέο V-Strom 800 DE, η μοτοσυκλέτα δεν αντιμετώπισε καμία απολύτως δυσκολία.
Η μελέτη που έχει γίνει για τη κατασκευή του πλαισίου από χάλυβα είναι πλέον ξεκάθαρη. Συμπαγές, ελαφρύ, ευέλικτο, με σκοπό την οδηγική απόλαυση. Εδώ η λειτουργία των αναρτήσεων, είναι ξεκάθαρα σε πιο γνώριμο τρόπο οδήγησης. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας λειτουργεί άψογα. Η ροπή από χαμηλά και οι 84 ίπποι είναι όσοι πραγματικά χρειαζόμαστε. Το Quick Shift στον βασικό εξοπλισμό, αν και ελάχιστα σκληρό, έχει τη τιμητική του.
Προσφέρει άμεση αλλαγή ταχυτήτων σε ανέβασμα και κατέβασμα, χωρίς χάσιμο χρόνου και προσθέτει στην απόλαυση της οδήγησης. Οι δύο πλευστές μπροστινές δισκόπλακες 310 χλστ. και η μονή 260 χλστ. πίσω, με τη βοήθεια του δικάναλου ABS, προσαρμόζουν με ιδιαίτερη ευκολία την ταχύτητα εισόδου στην στροφή. Όσο και αν ανοίξαμε το γκάζι, δεν είδαμε την κατανάλωση να ξεπερνάει τα 6,8 – 6,9 λ./ 100 χλμ.!!!
Περνώντας από το “στριφτερό” κομμάτι, ανάβουμε φλας για δεξιά και πατάμε τα πρώτα μέτρα χώμα. Αλλαγή ρυθμίσεων για μια ακόμη φορά. Traction Control από το 1 στο G και αλλαγή ABS από το 1 στο OFF.
Εδώ, τα 230 κιλά δηλώνουν το παρόν και μαζί με τη χαμηλή θέση οδήγησης, δημιουργούν μια μικρή αμφιβολία. Η χωμάτινη πλευρά της μοτοσυκλέτας όμως είναι ξεκάθαρη. 21” τροχός μπροστά και 17” πίσω, πλαστική ποδιά, κάλυμμα ψυγείου και οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις είναι τα χωμάτινα «όπλα» της μοτοσυκλέτας. Έκπληξη αποτελούν οι αναρτήσεις! Με μια μικρή ρύθμιση, περνούν πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο, χωρίς δυσκολία. Με αυτές τις αναρτήσεις, τη λειτουργία G να ελέγχει διακριτικά την ολίσθηση, τον ευέλικτο κινητήρα να λειτουργεί άψογα και τα φρένα να είναι εκεί όταν τα χρειαζόμαστε, ο χωματόδρομος μετατρέπεται σε μια μεγάλη παιδική χαρά που θέλεις να μείνεις όλη μέρα!!
Το VStrom 800 DE ήρθε για να μείνει. Με βαριά ιστορία, έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει το θρύλο και την εμπορική επιτυχία των προκατόχων του και ειδικά του Vstrom 650. Το οποίο παραμένει στην παραγωγή, υπερτονίζοντας έτσι την πληθωρικότητα του 800. Ήρθε να χαράξει νέους δρόμους, όχι απλά να αποτελέσει το νέο μοντέλο της σειράς. Και έχει τη δυναμική για να το κάνει…
Συνολικό μήκος : 2,345 mm
Συνολικό πλάτος : 975 mm
Συνολικό ύψος : 1310 mm
Μετατρόχιο : 1570 mm
Απόσταση από έδαφος : 220 mm
Ύψος σέλας : 855 mm
Μικτό βάρος : 230 kg
Κινητήρας : 4χρονος, 2κύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Διάμετρος x Διαδρομή : 84.0 mm x 70.0 mm
Κυβισμός : 776 cm3
Συμπίεση : 12.8 : 1
Τροφοδοσία καυσίμου : Ψεκασμός
Μίζα : Ηλεκτρική
Σύστημα λίπανσης : Εξαναγκασμένη κυκλοφορία, Υγρό κάρτερ
Κιβώτιο ταχυτήτων : 6-σχέσεις σταθερής εμπλοκής, Αμφίδρομο Quick Shifter
Ανάρτηση:
Εμπρός : Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, ελικοειδές ελατήριο, απόσβεση λαδιού
Πίσω : Σύνδεσμος, ελικοειδές ελατήριο, απόσβεση λαδιού
Ίχνος: 28° / 114 mm
Φρένα
Εμπρός : Δύο πλευστές δισκόπλακες 310 χιλ.
Πίσω : Μονή δισκόπλακα 260 χιλ.
Ελαστικά
Εμπρός : Dunlop TRAILMAX MIXTOUR 90/90-21M/C 54H με σαμπρέλα
Πίσω : Dunlop TRAILMAX MIXTOUR 150/70R17M/C 69H με σαμπρέλα
Ανάφλεξη : Ηλεκτρονική
Χωρητικότητα καυσίμου : 20 L
Χωρητικότητα λαδιού : 3.9 L
Κατανάλωση καυσίμου : 22.7 km/L (4.4L/100km) σε WMTC
Εκπομπές CO2 : 104 g/km
Εγγύηση : 4 Χρόνια
Τιμή: 12.195€