Το μικρότερο των «περιπετειωδών» scooter της Honda, αποδεικνύεται κομμένο και ραμμένο για τις ελληνικές αστικές συνθήκες!
Του Kώστα Γαμβρούλη, Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Ίος, καλοκαίρι, πριν κάποια χρόνια. Ένα ζευγάρι τουριστών με «νοικιάρικο» scooter αποπειράται να κατέβει τον χωματόδρομο που οδηγεί στην παραλία Μαγγανάρι. Το κυκλαδίτικο άνυδρο τερέν με τη σαθρή πέτρα τους νικά κατά κράτος αλλά ήταν αυτή η ήττα που οδήγησε μετά από χρόνια σε μια πολύ μεγάλη εμπορική νίκη για την Honda. Βλέπετε οδηγός του ταλαίπωρου scooter ήταν ο Daniele Lucchesi, διευθυντής του Product Planing τμήματος της Honda Europe και ο χωματόδρομος που τον νίκησε στην Ίο, γέννησε μια ιδέα.
Το όραμα του Lucchesi για ένα scooter με εκτός δρόμου δυνατότητες, ένα «δίτροχο SUV» όπως το περιγράφει ο ίδιος, μετουσιώθηκε στο Honda X-ADV. Όπως είχε πει και ο Steve Jobs της Apple: «Πολλές φορές, οι άνθρωποι δεν ξέρουν τι θέλουν, μέχρι που να τους δείξεις τι είναι αυτό που θέλουν». H Ηonda και ο Lucchesi λοιπόν, «έδειξαν» τι είναι αυτό που… δεν ήξερε ότι ήθελε μια μεγάλη μερίδα αναβατών, δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, στην οποία δραστηριοπούνται όλο και περισσότεροι κατασκευαστές.
Δικαιωματικά, τον πρώτο λόγο σε αυτή την τάση που έχει δημιουργηθεί τον έχει η Honda. Δεδομένης της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του «πολύ» X-ADV, το 2022, προέκυψε ένα δεύτερο μοντέλο, στο ήμισυ σχεδόν του κυβισμού και με πιο προσιτή φυσικά τιμή. Υπάρχει και άλλη μια έκδοση, το ADV150/160, το οποίο όμως διατίθεται μόνο στις ασιατικές αγορές.
Το ADV350, αποτελεί αναμφίβολα φορέα αυτής της φιλοσοφίας, με κάποιες σημαντικές ωστόσο διαφορές. Πρόκειται για ένα «κλασικό» σε ότι αφορά στη δομή scooter, με CVT αυτόματη μετάδοση, η οποία μαζί με τον κινητήρα, αποτελούν ένα ενιαίο, μη αναρτώμενο τμήμα. Στο X-ADV των 750 κ.εκ. υπάρχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ κινητήρας και μετάδοση είναι στοιχεία διαχωρισμένα και αποτελούν αναρτώμενες μάζες.
Σχεδιαστικά η συγγένεια είναι αναμφίβολα πολύ μεγάλη μεταξύ των δύο μοντέλων με τις τεθλασμένες γραμμές του ADV350, να δημιουργούν ένα πολυεπίπεδο, έντονο και δυναμικό ανάγλυφο. Χωροταξικά, η κατηγορία που ανήκει το scooter είναι αναμφίβολα αυτή των GT μοντέλων, με τον αναβάτη να τοποθετείται σε μια άνετη θέση. Η μεγάλη σε επιφάνεια σέλα που απέχει 795 χλστ. από το έδαφος, προσφέρει εύκολη πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος, παρά το ότι το ADV350, έχει μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων σε σχέση με το τυπικό πρότυπο των μοντέλων της GT κατηγορίας.
Το σημείο στο οποίο διαφέρει περισσότερο όμως το μοντέλο από το τυπικό της κατηγορίας, είναι το μπροστινό σύστημα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένου τύπου και συγκρατείται από δύο τιμονόπλακες, σε αντίθεση με την μονή διάταξη που είναι το σύνηθες στην συντριπτική πλειοψηφία των scooter. Ψηλότερα, το τιμόνι θυμίζει μοτοσυκλέτα, όντας εκτεθειμένο σε κοινή θέα και εδραζόμενο σε καβαλέτα.
Παραμένοντας στο μπροστινό μέρος, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, αποτελούμενος από μια LCD οθόνη στην οποία προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών. Η ζελατίνα του ADV350 είναι ρυθμιζόμενη μηχανικά σε τέσσερις θέσεις, με το εύρος από το χαμηλότερο στο υψηλότερο σημείο να είναι 133 χλστ. Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη και δεν απαιτούνται εργαλεία, ωστόσο δεν μπορεί να γίνει εν κινήσει καθότι απαιτούνται και τα δύο χέρια για αυτό.
Οι χούφτες στο τιμόνι, οι οποίες ανήκουν στον standard εξοπλισμό, προσθέτουν στο δυναμικό look, ενώ στο πρακτικό σκέλος, ο διακόπτης του keyless συστήματος που δεσπόζει σε κεντρικό σημείο κάτω από το τιμόνι, ελέγχει τη λειτουργική κατάσταση του οχήματος χωρίς τη χρήση κλειδιού, ενώ δύο χειριστήρια πλησίον αυτού, ανοίγουν το κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ, στο «τούνελ» ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και την σέλα.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγάλος και ικανός να φιλοξενήσει δύο full face τύπου κράνη, με ένα πτυσσόμενο χώρισμα να επιτρέπει επίσης την διαμόρφωση του σε δύο τμήματα διαφορετικού μεγέθους αναλόγως των μεταφορικών αναγκών. Επικουρικά αυτού του μεγάλου αποθηκευτικού χώρου, υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος, εσωτερικά της ποδιάς, το οποίο κλειδώνει αυτόματα από τον κεντρικό διακόπτη και προσφέρει επίσης USB παροχή ρεύματος, για την φόρτιση κινητού.
Το scooter είναι επίσης εξοπλισμένο με πλαϊνό και κεντρικό stand, με το δεύτερο να είναι πολύ εύκολο στη χρήση, προσφέροντας καλό μοχλισμό. Αν λείπει κάτι από το ADV350 αυτό είναι το μηχανικό χειρόφρενο, πόσο μάλλον σε ένα scooter που ίσως κληθεί να σταθμεύσει εκτός δρόμου σε επιφάνειες με κλίση.
Εκκινώντας το ADV350 το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση είναι η πολιτισμένη, ομαλή και ήσυχη λειτουργία του μηχανικού συνόλου των 330 κ.εκ. Το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο και τετραβάλβιδο μοτέρ, το οποίο κινεί επίσης τα «ομόσταυλα» Forza 350 και SH350, αποδίδει 28,8 ίππους και 3,2 kg-m ροπής, στις 7.500 και 5.250 σ.α.λ. αντιστοίχως. Παρά το ότι αποτελεί «γνωστή ποσότητα», δεν παύει να εντυπωσιάζει, κάθε φορά που έχουμε μια επαφή μαζί του.
Γεμάτη και γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με δυναμικές επιταχύνσεις από στάση και άμεση απόκριση στο γκάζι εν κινήσει, και όλα αυτά, με έναν αξιοσημείωτο «ραφιναρισμένο» τρόπο, χωρίς κραδασμούς ή ιδιοτροπίες. Αναμφίβολά πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μηχανικά σύνολα της κατηγορίας, με προσθετό, σημαντικό χαρακτηριστικό, την χαμηλή του κατανάλωση, που η μέση τιμή της σε μικτές αστικές / περιαστικές συνθήκες, καταγράφηκε στα 4 λίτρα / 100χλμ. Δεδομένης της χωρητικότητας 11,7 λίτρων του ρεζερβουάρ, η μέση αυτονομία υπολογίζεται στα 290+ χιλιόμετρα ανά γέμισμα.
Για τον κινητήρα τα πράγματα ήταν λίγο – πολύ γνωστά και αναμενόμενα, το ερώτημα ήταν αν το νέο του… περίβλημα, με τις εκτός δρόμου βλέψεις, θα ήταν αντάξιο του. Η απάντηση είναι ένα εμφατικό ΝΑΙ λοιπόν! Αρχικά, το εξαιρετικό ζύγισμα του μοντέλου, «κρύβει» τα 186 (γεμάτα) κιλά του ακόμα και σε κίνηση με πολύ χαμηλές ταχύτητες, με τον χειρισμό να αποδεικνύεται πολύ εύκολος.
Σε συνθήκες κίνησης, το ADV 350 μπορεί να ελιχθεί απροβλημάτιστα, χάρη και στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού του. Ο κινητήρας έχει ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα αποθέματα γκαζιού για τις συνήθεις ταχύτητες στις πόλεις και τα φρένα είναι άριστα, προσφέροντας αίσθηση, γραμμικότητα και μεγάλη ισχύ πέδησης. Tα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Metzeler Karoo Street συνεπικουρούν σε αυτό, εντυπωσιάζοντας με την απόδοση τους, ωστόσο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, υπάρχει πάντα το «μαξιλαράκι» ασφάλειας του δικάναλου ABS, το οποίο αποδίδει άψογα, επεμβαίνοντας όταν πρέπει και όσο πρέπει. Το ΑDV350 εξοπλίζεται επίσης με HSTC, δηλαδή το κατά Honda, Traction Control.
Πολλοί ίσως βρουν την εφαρμογή Traction Control σε ένα scooter 28,8 ίππων υπερβολική αλλά –πιστέψτε μας- τα εξοπλισμένα με CVT οχήματα υπερστρέφουν μια χαρά και «άτσαλα», ειδικά στην ελληνική άσφαλτο, οπότε δεδομένου του ότι το ADV350 μπορεί να οδηγηθεί από αρχάριους αναβάτες, εδικά σε «βρεγμένους» αστικούς δρόμους – γυαλί, το HSTC είναι καλοδεχούμενο. Αν δεν το θέλετε πάντως, έχει δυνατότητα απενεργοποίησης.
Το ADV350 έχει τα φόντα να κινηθεί γρήγορα σε περιαστικές διαδρομές ή –γιατί όχι- και εκτός πόλης, σε κοντινές εξορμήσεις. Η προστασία από τον αέρα είναι καλή αλλά όχι στα επίπεδα αμιγώς GT υλοποιήσεων όπως το Forza 350. Το πλαίσιο παρουσιάζεται αρκούντως στιβαρό για να κρατά τη συνοχή του συνόλου και το μοτέρ έχει τη δύναμη για να διατηρεί ταχύτητες 130 χλμ./ώρα απροβλημάτιστα.
Το στοιχείο που ξεχωρίζει πάντως το ADV350 από τον ανταγωνισμό και του προσδίδει μια περίοπτη θέση ανάμεσα στα μοντέλα της αγοράς, είναι το μπροστινό του σύστημα. Οι εργοστασιακές ρυθμίσεις της Honda, σε συνδυασμό με την αναστραμμένη φύση του και το στιβαρό «δέσιμο» του στο πλαίσιο, προσφέρουν πληροφόρηση και σιγουριά, που αντίστοιχη της μόνο σε μοτοσυκλέτες συναντάται.
Με το μπροστινό ως «οδηγό», ο αναβάτης αποκτά σύντομα μια σχέση εμπιστοσύνης με το όχημα, ένα επίπεδο αίσθησης που δύσκολα συναντάται σε αυτή την κατηγορία και του επιτρέπει να κινείται σβέλτα πάντα και παντού. Μιας και φτάσαμε στο «παντού», ένα άλλο μεγάλο ερώτημα για το ADV350, είναι φυσικά το κατά πόσο ανταποκρίνεται στον «εκτός δρόμο» ρόλο του.
Οι μεγαλύτερες, για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαδρομές στις αναρτήσεις, προσφέρουν είναι η αλήθεια μια πιο άνετη και χωρίς έννοιες κίνηση στο εκτός δρόμου πεδίο σε σχέση με τα άλλα scooter. Αυτά όσο οι χωματόδρομοι είναι σχετικά ομαλοί και οι απαιτήσεις λογικές, περιοριζόμενες σε μια απλή διάσχιση.
Σε περίπτωση που επιχειρηθεί κάτι περισσότερο, είναι τα εγγενή χαρακτηριστικά του ADV350 που θα βάλουν «φρένο». To CVT θα παρουσιάσει σημάδια κόπωσης και η μη αναρτώμενη μάζα κινητήρα και μετάδοσης στο πίσω μέρος θα προκαλέσει άτσαλες αντιδράσεις, σταματώντας τους επίδοξους… εντουράδες.
Το ADV350 δεν κατασκευάστηκε όμως για αυτό και τελικά δεν έχει κανένα νόημα να εστιάζει κανείς στο τι δεν κάνει ένα όχημα, όταν προσφέρει τόσα πολλά άλλα. Το εκτός δρόμου προφίλ, με τις μεγάλων διαδρομών αναρτήσεις, τους τροχούς διαμέτρου 15 και 14 ιντσών και τα ελαστικά έντονης χάραξης, αποτελούν έναν ιδανικό συγκερασμό μεταξύ ευελιξίας και άνεσης στις ελληνικές συνθήκες, αποσβένοντας τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Προσθέτοντας σε αυτό, το καλύτερο μπροστινό της κατηγορίας, τον εξαιρετικό κινητήρα και ένα επίπεδο εξοπλισμού που κρίνεται πλήρες, το ADV350 αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κλάση των μεσαίου κυβισμού scooter, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με «κερασάκι στην τούρτα» την δυνατότητα να διασχίσει κανείς τους χωματόδρομους που οδηγούν σε μαγευτικές παραλίες.
Εξοπλισμός αναβάτη από την
Jacket Trilobite 2093 All ride Summer (Tech-Air compatible)
Γάντια Nazran RX10
Κράνος Nolan N60-6 Special
Honda ADV350 Tιμή: 7.290 €
Κινητήρας
Τύπος: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 330 κ.εκ.
Ισχύς: 28,8 ίπποι / 7.500 σ.α.λ.
Ροπή: 3,2 kg-m / 5.250 σ.α.λ.
Μετάδοση
Τύπος: Aυτόματη, με φυγοκεντρικό CVT
Πλαίσιο
Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις
Μπροστά: Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 37 χλστ. με διαδρομή 125 χλστ.
Πίσω: Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 130 χλστ.
Φρένα
Μπροστά: Μονό δισκόφρενο διαμέτρου 256 χλστ., δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω: Μονό δισκόφρενο διαμέτρου 240 χλστ., δαγκάνα ενός εμβόλου
Διαστάσεις
Μεταξόνιο: 1.520 χλστ.
Μήκος: 2.200 χλστ.
Πλάτος: 895 χλστ.
Ύψος: 1.295 χλστ.
Ύψος σέλας: 795 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 145 χλστ.
Βάρος
186 κιλά (πλήρες υγρών)
Όλες οι ειδήσεις
Brixton Storr 500: Ο ανταγωνισμός του Himalayan 450 έρχεται σύντομα
SR GT: Το πρώτο “urban adventure” σκούτερ της Aprilia!
Long Way Home: Το δίδυμο της θρυλικής σειράς Long Way Round ετοιμάζει νέα σειρά