Το γερμανικό συνώνυμο της δίτροχης περιπέτειας ανανεώθηκε και επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία για ακόμη μια φορά
Μετά την παρουσίαση της «απλής» R1300GS, ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθούσε και η Adventure έκδοση και η BMW δεν άργησε να το πράξει. H νέα μοτοσυκλέτα, που τοποθετείται στην κορυφή των Gelände / Straße μοντέλων, ξεχωρίζει από την τολμηρή της σχεδίαση που απομακρύνεται από την αισθητική ταυτότητα του παρελθόντος παραμένοντας όμως πολύ τολμηρή.
Σε κάθε περίπτωση, η εργονομία, η άνεση των επιβαινόντων και η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών στα πέρατα του κόσμου, ήταν συμφώνα με την BMW τα στοιχεία που υπαγόρευσαν την υλοποίηση της νέας Adventure έκδοσης. Η BMW Motorrad έχει επανασχεδιάσει σχεδόν πλήρως τον κινητήρα και το πλαίσιο. Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην R 1300 GS, είναι πολύ πιο συμπαγής από του προκατόχου του χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και σε μία νέα διάταξη κίνηση των εκκεντροφόρων.
Με χωρητικότητα 1.300 κ.εκ., παράγει ισχύ 145 ίππων στις 7.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6.500 σ.α.λ. τιμές που τον καθιστούν μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Το δομικό τμήμα του κύριου πλαισίου, είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και σύμφωνα με την BMW, έχει βελτιωθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέροντας επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας.
Στη θέση της προηγούμενης σωληνωτής κατασκευής από ατσάλι, η νέα R 1300 GS Adventure φέρει πλέον ένα αλουμινένιο σωληνωτό υποπλαίσιο από αλουμίνιο, ενώ το νέο μπροστινό σύστημα ανάρτησης EVO Telelever και η αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever παρέχουν επίσης ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης και σταθερότητα στην οδήγηση. Αναβάθμιση επίσης και στο ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο», με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment (DSA) να συνδυάζει τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με αντίστοιχη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου, αναλόγως του mode που έχει επιλέξει ο αναβάτης.
Για ταξίδια solo, με συνεπιβάτη, ή με ογκώδεις αποσκευές (και συνεπιβάτη) το DSA εξασφαλίζει προσαρμοστικότητα, ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις άμεσα και γρήγορα, χωρίς να απαιτείται χρήση εργαλείων. Ακόμη και στη βασική έκδοση, η νέα R 1300 GS Adventure διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding modes ώστε να προσαρμόζεται σε κάθε οδηγική συνθήκη. Τα προφίλ “Rain” και “Road” επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στα προφανή εκ των ονομάτων πεδία, ενώ με το “Eco” mode είναι δυνατή η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου. Το νέο προφίλ “Enduro” εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης εκτός της πεπατημένης, με μια ειδική ρύθμιση για χρήση εκτός δρόμου.
Οι Full LED προβολείς με την νέα matrix σχεδίαση, οι βοηθητικοί προβολείς και μονάδες φώτων LED με τα φλας ενσωματωμένα στις χούφτες του τιμονιού, αποτελούν επίσης στοιχεία του βασικού εξοπλισμού. Σε ότι αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η νέα R 1300 GS Adventure εξοπλίζεται με το Dynamic Cruise Control (DCC) το οποίο φέρει λειτουργία αυτόματης πέδησης, στον βασικό εξοπλισμό. Ουσιαστικά είναι το Cruise Control που ανιχνεύει την ύπαρξη προπορευόμενων οχημάτων και αναλόγως της εγγύτητας τους, φρενάρει αυτόματα την μοτοσυκλέτα. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Riding Assistant, προσφέρονται πολλές περισσότερες λειτουργίες όπως Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning και το νέο Rear End Collision Warning (RECW).
Κεντρικό στοιχείο της νέας R 1300 GS Adventure είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου 30 λίτρων από αλουμίνιο με υποδοχές έδρασης / ασφάλισης αποσκευών αλλά και μια έξυπνη βάση με ταχυσυνδέσμους για το tank bag των 12 λίτρων, με αδιάβροχη εσωτερική τσάντα και εξωτερικά σακίδια, που προσφέρονται ως αξεσουάρ. Η μεγάλη ζελατίνα, σε συνδυασμό με τους δύο μεγάλους διάφανους εκτροπείς, παρέχουν αποτελεσματική προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας μια μοναδικά ήσυχη και άνετη οδήγηση, ακόμη και σε μακρινά ταξίδια.
Για τη νέα R 1300 GS Adventure διατίθενται ως προαιρετικά αξεσουάρ μια στιβαρή αλουμινένια βαλίτσα top case 37 λίτρων και νέες πλαϊνές αλουμινένιες βαλίτσες, με μέγιστη ικανότητα μεταφοράς φορτίου 10 kg. Με συνολική χωρητικότητα πάνω από 110 λίτρα και εύκολη ασφάλιση πάνω στην μοτοσυκλέτα, εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες μεταφορικές δυνατότητες για μια μοτοσυκλέτα σαν και αυτή.
Όλες οι ειδήσεις
Σίγουρα προφέρεις σωστά τα ονόματα των αυτοκινητοβιομηχανιών;
Δοκιμή Ducati Multistrada V4S Grand Tour: Όταν το Touring μοιάζει παιχνιδάκι