Ο γεννήτορας της κατηγορίας ανανενώνεται σε εμφάνιση και αναβαθμίζεται με περισσότερη ισχύ, μικρότερο βάρος, νέο πλαίσιο, ακριβέστερη συμπεριφορά, καλύτερη τεχνολογία και περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
του Θανάση Χούντρα
Οι Edgar Heinrich (Διευθυντής Σχεδιασμού της BMW Motorrad) και Reiner Fings (Διευθυντής Παραγωγής των μοντέλων boxer) προτιμούν, Γερμανοί γαρ, τον συμβιβασμό: πρόκειται για ένα άλμα… εξέλιξης.
Ωστόσο, διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου, γίνεται σαφές πως πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο. Όταν κοιτάς την R 1300 GS (γιορτάζει τα 44 χρόνια της σειράς φέτος) με τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο μπόξερ που φορέθηκε ποτέ σε GS, έχεις την εντύπωση πως πρόκειται για μια μικρότερη και ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα. Πράγματι, η 1300 άφησε στο σχεδιαστήριο 12 κιλά και μόνον όταν διαβάζεις τις διαστάσεις της, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μίκρυνε κιόλας.
Ο 1300άρης μπόξερ κάνει ρεσάλτο στους 145 ίππους (+9), αλλά χάρη στην “αγωνιστική” σχέση συμπίεσης (13,3:1, αποδοτικότερη καύση, περισσότερη ροπή) και την καλύτερη διαχείριση καυσίμου, μένει στην κατανάλωση του 1250. Είναι σημαντικά πιο υπερτετράγωνος από τον “μικρό” (συν η ευστροφία και οι μεγαλύτερες βαλβίδες) από όπου κληρονομεί και το σύστημα ShiftCam (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων).
Άλμα εις μήκος για το κιβώτιο που μετακόμισε κάτω από τον κινητήρα. Ο μπόξερ μετακινήθηκε πιο μπροστά, μεταβάλλοντας την κατανομή βάρους και μειώνοντας τις γωνίες (και τις απώλειες) με τις οποίες μεταφέρει την κίνηση στον τροχό ο άξονας Κάρνταν. Η νέα συναρμογή επέτρεψε την τοποθέτηση μακρύτερου ψαλιδιού –πράγμα συνήθως ευνοϊκό για την πρόσφυση.
Επί κοντώ στο πλαίσιο, όπου οι ατσάλινοι σωλήνες αποσύρθηκαν διακριτικά για χάρη ενός συνόλου από μεταλικά ελάσματα που τελικά σχηματίζουν έναν μεγαλύτερο σε διάμετρο σωλήνα. Αύξηση της ακαμψίας του συνόλου με κερασάκι την ιδανική ενσωμάτωση των περιφειακών συστημάτων στο εσωτερικό του πλαισίου. Η Βίβλος της Μοτοσυκλέτας λέει ότι αυτό οδηγεί στη συγκέντρωση των μαζών –κοντά στο ΚΒ– που επίσης βελτιώνει την απόκριση στις εντολές του αναβάτη.
Στα ηλεκτρονικά… αρκεί η απαρίθμηση: ασύρματο κλειδί που από την τσέπη ελέγχει μίζα, τάπα ρεζερβουάρ και κλειδαριά τιμονιού. Αισθητήρες RDC στα ελαστικά, Dynamic Traction Control, Hill Start Control, MSR (ελέχει τη ροπή του κινητήρα, λειτουργώντας βοηθητικά του μονόδρομου συμπλέκτη). Η 1300 ΓΣ μπαίνει στο μικρό κλαμπ των μοντέλων που προσφέρουν στάνταρ ραντάρ προσέγγισης, το οποίο υποστηρίζει το Dynamic Cruise Control, την αυτόνομη επέμβαση των φρένων (Fully Integral ABS Pro και το συμπληρωματικό του DBA). Φώτα πολλαπλών LED, μπαταρία λιθίου (μείον βάρος, συν η ενεργειακή πυκνότητα). Κι όλα αυτά απεικονίζονται σε μια έγχρωμη οθόνη TFT 6,5´. Όλα αυτά στον στάνταρ εξοπλισμό μαζί με θερμαινόμενα γκριπ και προστατευτικές χούφτες με ενσωματωμένα φλας.
Στον “ατέλειωτο” προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται η εξελιγμένη σουίτα Active Cruise Control, με Front Collision Warning και Lane Change Warning, ο προβολέας Pro Headlamp (που ακολουθεί τη στροφή), η ανάρτηση Electronic Dynamic Suspension Adjustment (DSA) και μύρια όσα άλλα καλούδια.
Highlights
Κινητήρας: 1.300 κ.εκ. (+9 ίπποι από +46 κ.εκ.)
Πλαίσιο: νέο με περισσότερη ακαμψία, αυξημένη αμεσότητα και ακρίβεια
Ηλεκτρονικά: 4 διαμορφώσεις απόδοσης κινητήρα (προσθήκη τής Enduro) και μια καραβιά βοηθημάτων συμπεριλαμβανομένου ραντάρ προσέγγισης εμπρός και πίσω
Μακρύτερο ψαλίδι για βελτιωμένες απόκριση και πρόσφυση
Ραντάρ
Βάρος: 237 κιλά (από 249)