Με αφορμή τα 30 χρόνια από τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο της, η Aprilia θέλει να το γιορτάσει παρουσιάζοντας την απόλυτη έκδοση του RSV4, το Aprilia RSV4 XTrenta.
του Μάρκου Πυλαρινού
Εδώ δεν μιλάμε όμως για μια απλή επετειακή έκδοση με μερικά αυτοκόλλητα και μια τιμή που μοιάζει περισσότερο με τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το κοντέρ κάποιας μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας. Το Aprilia RSV4 XTrenta ίσως να είναι μια από τις πιο πλήρεις επετειακές εκδόσεις που έχουν υπάρξει. Πως ακούγονται τα 230 άλογα σε μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 166 κιλά; Ναι αυτή την έκφραση είχα κι εγώ.
Πως και έτσι;
Η Aprilia είναι από τους συγκριτικά νεότερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών στην Ιταλία. Ιδρύθηκε αμέσως μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο στο Noale της Ιταλίας από τον Alberto Beggio. Η Aprilia ξεκίνησε με ποδήλατα και έπειτα παρήγαγε scooter και μικρές μοτοσυκλέτες. Έκτοτε παρά το μικρό μέγεθος της Aprilia, υπήρξε στο προσκήνιο sport μοτοσυκλετών, με ισχυρή παρουσία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο χώμα και στην άσφαλτο. Τώρα είναι μία από τις κατασκευάστριες «ναυαρχίδων» superbikes όπως παλαιότερα το δικύλινδρο RSV Mille και τώρα το V4 RSV4.
Αξιοσημείωτη είναι η επιτυχία της Aprilia στις μικρότερες κατηγορίες Grand Prix και ιδιαίτερα στα 125 και 250 κυβικά. Συγκεκριμένα οι επιτυχίες ξεκίνησαν το 1992 κατακτώντας τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο της Aprilia στα 125cc και ύστερα με σερί πρωταθλήματα στα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά 250cc, έχοντας δει ονόματα όπως τον Max Biaggi και Valentino Rossi. Τώρα η Aprilia RSV4 XTrenta είναι φόρος τιμής σε αυτόν τον πρώτο τίτλο το 1992.
Τι ιδιαίτερο φέρνει η Aprilia RSV4 XTrenta;
Η ερώτηση είναι, και τι δεν φέρνει; Η Aprilia φαίνεται να δίνει τεράστια έμφαση στην πραγματική έγχυση αγωνιστικής τεχνολογίας MotoGP και WSBK στο RSV4 XTrenta, αντί για απλή τοποθέτηση ακριβών, έτοιμων ανταλλακτικών. Θα το πάρουμε απ’έξω προς τα μέσα.
Αεροδυναμική
Η Aprilia δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εκτεταμένη αεροδυναμική μελέτη που έγινε για το RSV4 XTrenta. Αντικατοπτρίζοντας τις τωρινές μεγάλες κατηγορίες, η αεροδυναμική παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο. Έτσι και το RSV4 XTrenta έρχεται με ωφέλιμα αεροδυναμικά βοηθήματα στο fairing και στην ουρά και παράλληλα μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Όλο το fairing είναι της PAN Compositi και παράγεται με τεχνολογία MotoGP.
Εξοπλισμός και απόδοση
Η βάση του RSV4 XTrenta είναι το RSV4 Factory αλλά σταματούν εκεί τα κοινά. Όπως είπαμε, 166 κιλά, 230 άλογα, αγωνιστική αεροδυναμική, SC-Project αγωνιστική εξάτμιση τιτανίου και carbon, φίλτρο αέρα Sprint Filter προδιαγραφών MotoGP και ψυγεία λαδιού και νερού της Taleo Tecnoracing από το WBSK για αρχή. Α, και γρανάζι τιτανίου PBR στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το XTrenta έχει Magneti Marelli εγκέφαλο, αγωνιστικό πάνελ JetPrime και θα έρχεται με ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, μανέτες, τάπα ρεζερβουάρ όλα παραγωγής CNC.
Πλαίσιο, Αναρτήσεις, Φρένα
Και εδώ διαβάζεται σαν λίστα για τον Άι Βασίλη. Ohlins Αναρτήσεις με πινελιά της Andreani σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Aprilia από MotoGP. Μπροστινές δαγκάνες Brembo monobloc GP4–MS και δίσκους T-drive 330 χιλιοστών. Ζάντες μαγνησίου Marchesini M7R Genesi, 2 κιλά ελαφρύτεροι από τις εργοστασιακές που έρχονται με ένα ζευγάρι Pirelli Diablo SBK Slick λαστιχά. Δηλαδή, η αλουμινένια τιμονόπλακα από πάνω είναι πλεονασμός…
Επετειακά χρώματα
Το RSV4 XTrenta φοράει την εμφάνιση του Lorenzo Savadori που έτρεξε στο GP της Αυστρίας και μιμείται εκείνη την Aprilia των 125cc που πήρε τον πρώτο τίτλο το 1992 και τα ξεκίνησε όλα.
Πως, που, πότε, πόσο;
Το RSV4 XTrenta θα περιοριστεί στις 100 μονάδες. Η Απρίλια δηλώνει τιμή 50.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, άρα 62.000 για μας για ξεκίνημα. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο για κράτηση αποκλειστικά online από τις 6 Σεπτεμβρίου μέσω του factoryworks.aprilia.com. Σαφώς για πολλούς από μας, είναι όνειρο θερινής νυκτός, αλλά για όσους όντως αγοράσουν μία, θα μπορούν και να την παραλάβουν απευθείας από την Aprilia Racing με επίσκεψη στο αγωνιστικό τμήμα του Noale. Κανείς δεν μου είπε ότι δεν μπορώ να ονειρεύομαι…
Όλες οι ειδήσεις
Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor
Τέλη κυκλοφορίας: Από αύριο ξεκινά η πληρωμή με τον μήνα
Σύστημα Auto Start-Stop: Πότε είναι πραγματικά αποτελεσματικό;