MOTOTYPOS

Aprilia RSV4 1100 Factory: Από την πίστα, για την πίστα

aprilia-rsv4-1100-factory-apo-tin-pista-gia-tin-pista-634426

Η Aprilia βελτίωσε στα σημεία την κορυφαία της superbike, μεταφέροντας τεχνογνωσία από τις πίστες, σε μια μοτοσυκλέτα που ναι μεν μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο, αλλά η όλη ύπαρξή της ζητάει να την οδηγήσεις στην πίστα. Την οδηγούμε αποκλειστικά για την Ελλάδα, στην καλύτερη πίστα του κόσμου, το Mugello.

Του Δημήτρη Διατσίδη – Φωτογραφίες: Foto Eventi

Είναι μεγάλη ιστορία το να στρίβεις τις εκπληκτικές 15 στροφές της πίστας που ανήκει στην Ferrari, αλλά έχει φιλοξενήσει μόλις ένα GP Formula 1, ενώ το 1976, δύο χρόνια μετά την κατασκευή της, φιλοξένησε το 1ο από τα 35 GP μοτοσυκλέτας, που έχουν γίνει στη διαδρομή των 5,245μ., η οποία παραμένει ίδια έκτοτε!

Είναι η πίστα που τα τελευταία 16 χρόνια που παρακολουθούμε «ζωντανά» το MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση, απολαμβάνουμε τον Valentino Rossi και τους άλλους πανάξιους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου, να μας δείχνουν τις οδηγικές τους ικανότητες και μαζί την τεχνολογία των μοτοσυκλετών που οδηγούν.

Σε αυτήν την πίστα βρεθήκαμε στη διάρκεια μιας εκδήλωσης της ελληνικής εταιρείας Extreme Τrack Days, όχι με τη δική μας μοτοσυκλέτα, όπως οι υπόλοιποι 240 συμμετέχοντες, αλλά με το Ιταλικό εργοστάσιο να μας στέλνει από το Νοάλε της Βενετίας, δύο μοτοσυκλέτες (στα δύο διαφορετικά χρώματα του μοντέλου) και δύο ανθρώπους της Aprilia, έναν μηχανικό και έναν από το τμήμα μάρκετινγκ, ώστε να έχουμε τη σωστή πληροφόρηση και τη σωστή τεχνική υποστήριξη για το νέο μοντέλο του 2021, που ακόμη δεν υπάρχει διαθέσιμο για δοκιμή στην Ελλάδα.

Περιττό να πούμε ότι ήταν μια ιδανική διήμερη δοκιμή, με τη δυνατότερη ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα παραγωγής με 217 ίππους, με τελική ταχύτητα που καταγράψαμε 302 χλμ/ώρα στην ευθεία των 1,141 μ., με την απόλαυση της απόλυτης οδήγησης και με τη δυνατότητα να δούμε το πόσο κοντά βρίσκονται στις εξωτικές κατασκευές των GP τα σημερινά μοντέλα παραγωγής, κάτι που δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση στον κόσμο του αυτοκινήτου, όπου η διαφορά των μονοθεσίων της F1 είναι τόσο τεράστια ακόμη και από την πιο ακριβή Ferrari ή Lamborghini, που ακόμη και ο πιο ικανός οδηγός δεν μπορεί να πάρει ούτε κατ’ ελάχιστο την αίσθηση που έχει ο Χάμιλτον, ο Φερστράπεν και τα άλλα… παιδιά. Μάλιστα αν μιλήσουμε για αυτοκίνητα που πλησιάζουν ή ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο ευρώ, τη στιγμή που η Aprilia που οδηγήσαμε κοστίζει 24.750€!

Αλλά ας δούμε τι παίρνουμε με αυτά τα χρήματα και ειδικότερα ποιές είναι οι διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο που παρουσίασε η εταιρεία το 2019 στην πίστα του Μουτζέλο, όπου και πάλι ο υπογράφων ήταν ο μόνος Έλληνας προσκεκλημένος.

Περί ταμπακιέρας

«Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι το αποτέλεσμα μιας εξαιρετικά διορατικής σχεδίασης, σε μια κατηγορία που οι μοτοσυκλέτες εφοδιάζονται με τις καλύτερες τεχνολογίες που διαθέτει ο κάθε κατασκευαστής. Η Aprilia RSV4 έχει δεχτεί συνεχείς αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στο πέρασμα του χρόνου, παραμένοντας το σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά τις σπορ δυνατότητες και τις επιδόσεις. Είναι το καλύτερο παράδειγμα του τι μπορούμε να πετύχουμε, αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία ενός νικηφόρου αγωνιστικού τμήματος, όπως αυτό που διαθέτει η Aprilia, το οποίο έχει κατακτήσει 54 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, επτά από τα οποία έχει κατακτήσει η RSV4”, λένε χαρακτηριστικά οι άνθρωποι του Νοάλε.

Και ναι, μετά το εκπληκτικό μοντέλο του 2019, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι μια τέτοια μοτοσυκλέτα μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερη! Αρχικά η νέα RSV4 του 2021 είναι αρκετά αναβαθμισμένη, ξεκινώντας από την εμφάνιση. Η νέα σχεδίαση είναι το αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας και λεπτομερούς κατασκευής στον τομέα της αεροδυναμικής. Η σχεδίαση είναι αποτέλεσμα πολυάριθμων δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα, επιτρέποντας εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, με σημαντικό όφελος σε ό,τι αφορά την απόδοση σε υψηλές ταχύτητες. Αυτή η σχεδίαση, αυξάνει επίσης, την πίεση του αέρα που εισέρχεται στο φιλτροκούτι και την κάθετη δύναμη που ασκείται από τον αέρα στο όχημα και θυμίζει τη νέα αεροδυναμική σχεδίαση της αγωνιστικής RS-GP του Αλέις Εσπαργκαρό. Τα αεροδυναμικά φτερά δεν είναι πλέον πρόσθετα στοιχεία στα πλευρικά πάνελ, όπως στο μοντέλο του 2019, αλλά έχουν ενσωματωθεί πλήρως, στο διπλό τοίχωμα του φέρινγκ. Αποτελούν μια λύση που αυξάνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ταυτόχρονα βελτιώνει την ψύξη του κινητήρα, εκτρέποντας τη ροή καυτού αέρα από τον αναβάτη.

Νέα στοιχεία

Τα εργονομικά στοιχεία επίσης είναι εντελώς νέα και βελτιωμένα, χάρη στο νέο ρεζερβουάρ καυσίμου και τη νέα σέλα που επιτρέπουν στον αναβάτη να πάρει ιδανική θέση πίσω από το φέρινγκ και παρέχουν μεγαλύτερο χώρο ώστε να επιτευχθεί μια πιο φυσική και ξεκούραστη θέση οδήγησης, καθώς έχει μειωθεί λίγο το ύψος της σέλας και ταυτόχρονα το ύψος των μαρσπιέ, τα οποία εκτός από την άνεση προσφέρουν και καλύτερη ενσωμάτωση του οδηγού στο σύνολο, που τώρα νιώθει και βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Τα χειριστήρια των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι πιο λειτουργικά και διαισθητικά, ενώ και η νέα οθόνη οργάνων TFT είναι μεγαλύτερη και πληρέστερη. Χάρη στη νέα πιο ισχυρή μονάδα ελέγχου Marelli 11MP ECU και τη νέα αδρανειακή μονάδα 6 αξόνων, η ηλεκτρονική διαχείριση έχει βελτιωθεί, με έλεγχο του γκαζιού Ride-by-Wire και του APRC (που περιλαμβάνει όλα τα χρήσιμα και απαραίτητα πια: control traction, wheelie, slide, egine brake), όπου η λογική χειρισμού έχει επίσης βελτιωθεί. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης (Riding Modes), τρία για την πίστα (περιλαμβάνονται δύο προγράμματα που προσαρμόζονται από τον αναβάτη) και τρία για τον δρόμο (περιλαμβάνεται ένα πρόγραμμα που προσαρμόζεται από τον αναβάτη).

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου φέρει την υπογραφή μιας νικηφόρας δυναστείας που έχει κατακτήσει 18 παγκόσμιους τίτλους και 143 αγώνες Grand Prix στην κατηγορία 250 κ.εκ., παραμένει ίδιο ως προς το κύριο μέρος του αλουμινένιου σκελετού, αλλά τώρα διαθέτει ένα νέο ελαφρύτερο ψαλίδι με ενισχυμένη κάτω βάση, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ψαλίδι της Aprilia RS-GP του MotoGP. Το ψαλίδι αυτό έχει σχεδιαστεί για μεταφορά των μαζών πιο χαμηλά και βελτίωση της σταθερότητας του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας κατά την επιτάχυνση. Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις με το σύστημα Öhlins Smart EC 2.0 παραμένουν στο ίδιο επίπεδο, καθώς και η δυνατότητα της πανεύκολης ρύθμισής τους με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσα από την οθόνη, χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση κανενός εξωτερικού εργαλείου! Εδώ να αναφέρουμε ότι η Factory διαθέτει τροχούς σφυρήλατους αλουμινίου και δαγκάνες φρένων Brembo Stylema, ενώ το κάρμπον αξεσουάρ ψύξης των δαγκανών είναι στον εξτρά εξοπλισμό.

Ο πρώτος στον κόσμο μαζικής παραγωγής και υψηλής απόδοσης κινητήρας V4 με στενό προφίλ, είναι ο πιο επαναστατικός και ισχυρός κινητήρας που έχει κατασκευάσει η Aprilia, παρά την απόλυτη προσαρμογή του στις προδιαγραφές Euro 5. Χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ροπή και την εκπληκτική μέγιστη ισχύ που παραμένει στους 217 ίππους. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί με στοχευμένες ενέργειες που περιλαμβάνουν νέα εξάτμιση και αύξηση του κυβισμού κατά 22 κ.εκ., από τα 1.077 στα 1.099 κ.εκ. Μάλλον αρνητικό είναι το γεγονός ότι ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε στον στάνταρ εξοπλισμό ένα πολύ όμορφο τελικό εξάτμισης της Akrapovic, στο νέο μοντέλο το τελικό είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο, λόγω Euro 5 και το ελαφρύτερο της Σλοβένικης εταιρίας είναι στον εξτρά εξοπλισμό.

Με 217 ίππους στην πίστα!

Παρά την τεράστια δύναμη, η τελική μετάδοση με την μακριά σχέση (ώστε να έχει υπερυψηλή τελική ταχύτητα στο δρόμο, αλλά κυρίως για να περνά τις προδιαγραφές θορύβου), δίνει ομαλή απόκριση στο γκάζι, ακόμη και με τη χρήση της πιο άμεσης εμπλοκής του, από την ηλεκτρονική διαχείρηση. Έτσι η τελική ταχύτητα των 302 χλμ/ώρα που κατέγραψαν τα όργανα στο Μουτζέλο, επιτυγχάνεται με την 5η σχέση στο κιβώτιο και δεν χρησιμοποιήσαμε την 6η ταχύτητα ποτέ. Σαφώς για ακόμη καλύτερες επιδόσεις μέσα στην πίστα, ένα διαφορετικό γρανάζι μπορεί να κάνει εύκολα και φθηνά τη διαφορά. Σε κάθε περίπτωση η σταθερότητα στις πολύ υψηλές ταχύτητες σε όλα τα σημεία της πολύ γρήγορης πίστας είναι τρομερή και μάλιστα στο δυνατό φρενάρισμα η νέα αεροδυναμική βοηθά το μπροστινό μέρος να μένει στην τροχιά που επιλέγεις, ενώ ένα «μυστικό» για την εξαιρετική αίσθηση στην είσοδο της στροφής είναι το ότι τα καλάμια του μπροστινού έχουν μικρότερη απόσταση μεταξύ τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό, μια διάταξη που δίνει αυτήν την μεγαλύτερη ακρίβεια. Το μειονέκτημα αυτής της λύσης είναι η λίγο μικρότερη ψύξη της δαγκάνας του φρένου, αλλά το εξτρά κάρμπον που αναφέραμε λύνει το ενδεχόμενο πρόβλημα που θα έχει η συνεχής χρήση των φρένων για πολλούς γύρους.

Ένα φοβερό σύνολο λοιπόν, πλαισίου, αναρτήσεων, φρένων, που υποστηρίζουν άψογα τη δύναμη του V4 και μαζί τα πάρα πολύ καλά Pirelli Diablo Supercorsa σε γόμες SC2 μπροστά και SC1 πίσω, μας έδωσαν την ευκαιρία να κατεβάζουμε χρόνους και παρά τις υψηλές θερμοκρασίες ασφάλτου, να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα με υπερθέρμανση ή ταλαντώσεις των ελαστικών. Βέβαια χρειάστηκαν οι μικρορυθμίσεις των αναρτήσεων – πάντα εύκολα ηλεκτρονικά – ώστε να φέρουμε τη μοτοσυκλέτα στο επίπεδο που θέλαμε. Μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε χρήση της δυνατότητας ρύθμισης της θέσης του κινητήρα μέσα στο πλαίσιο, της ρύθμισης της γεωμετρίας της μπροστινής ανάρτηση και της ρύθμισης της θέσης του ψαλιδιού, πράγματα που μπορούν να φανούν χ΄ρησιμα σε οδηγούς αγώνων που θέλουν το μάξιμουμ της προσαρμογής της μοτοσυκλέτας στο προσωπικό τους στυλ οδήγησης.

Το τελικό συμπέρασμα από τις δύο ημέρες στο Μουτζέλο είναι ότι η Aprilia έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο νέο μοντέλο του 2021, με τις μικροδιαφορές να δίνουν μια συνολικά αναβαθμισμένη αίσθηση, που με τη σειρά της μπορεί να κερδίζει τα λίγα δέκατα στο χρόνο γύρου στην πίστα, που κάνουν τη διαφορά για όποιον είναι εραστής της απόλυτης σπορ οδήγησης. Να προειδοποιήσουμε ότι θέλει ένα χειρισμό ακριβή και μια καλή φυσική κατάσταση για να οδηγηθεί στο όριο αυτή η μοτοσυκλέτα, αλλά η ανταμοιβή είναι ανάλογα υψηλού επιπέδου. Στο δρόμο η λίγο πιο φιλική θέση οδήγησης θα δώσει την όποια άνεση μπορεί να ζητήσει κανείς από μια σούπερσπορ κατασκευή, αλλά στην περίπτωση αυτής της κατηγορίας μοτοσυκλετών, δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές σε αυτά τα μοντέλα ξεκινούν τις παρουσιάσεις τους λέγοντας ότι “φτιάξαμε μια μοτοσυκλέτα για να είναι γρηγορότερη στην πίστα” και το Νοάλε μπορεί να καυχηθεί ότι το έχει επιτύχει απόλυτα.

Με μεγάλο ατού μάλιστα την εξαιρετική τιμή των 24.750€ για την RSV4 1100 FACTORY, η Aprilia κάνει αίσθηση στο κομμάτι αυτό της αγοράς και ελπίζει ότι τα καλύτερα αγωνιστικά αποτελέσματα στο MotoGP θα βοηθήσουν και το μάρκετινγκ αυτού του κορυφαίου μοντέλου της.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο