Διαστάσεις μεγάλης μοτοσυκλέτας και το μοναδικό στυλ της οικογένειας XSR κάνουν το μικρό 125-άρι της Yamaha μια ιδανική πρόταση για τους κατόχους άδειας οδήγησης Α1
Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η σειρά XSR ξεκίνησε σαν μια cult μετατροπή των μοντέλων ΜΤ, που όμως γνώρισε μεγάλη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό που αγάπησε αυτή τη γυμνή με στοιχεία scrambler μοτοσυκλέτα, που έμοιαζε να έχει βγει από το γκαράζ κάποιου βελτιωτή. Έτσι φυσικό αναμενόμενο ήταν ότι μετά τα XSR700 & XSR900 η Yamaha θα προχωρούσε και στη δημιουργία ενός μικρότερου μοντέλου. Και ο λόγος είναι απλός, καθώς με άδεια οδήγησης Α1 μπορούν πλέον να οδηγούν δίτροχα και οι κάτοχοι αυτοκινήτων. Γι αυτό και η κατηγορία των 125 κυβικών έχει αποκτήσει τόσο ενδιαφέρον, και υπάρχουν πλέον τόσο αξιόλογα μοντέλα.
Το Yamaha XSR 125 βασίζεται και αυτό στο αντίστοιχο μοντέλο ΜΤ, από το οποίο έχει δανειστεί τον κινητήρα και το θηριώδη -για τα κυβικά του- πλαίσιο. Με δεδομένο ότι τα κυβικά -για το Α1- είναι δεδομένα η ιαπωνική εταιρία έκανε ότι ήταν δυνατόν με συστήματα όπως το VVA (Variable Valve Actuation), δηλαδή Μεταβλητός Χρονισμός Βαλβίδων, για να πετύχει μια μέγιστη ιπποδύναμη, που σχεδόν αγγίζει τους 15 ίππους. Βέβαια για να εκμεταλλευτεί κάποιος αυτή τη δύναμη πρέπει να λειτουργεί τον κινητήρα στις ψηλές στροφές, ενώ χαμηλά θα βοηθηθεί από την ελαστικότητα που διαθέτει.
Στο δρόμο τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι παραπάνω από υπεραρκετά ώστε η δύναμη του μονοκύλινδρου κινητήρα να δυσκολέψει το ατσάλινο deltabox (δύο δοκών) πλαίσιο ή το ανεστραμμένο πιρούνι των 37 χιλιοστών, έτσι ο αναβάτης του XSR 125 όχι μόνο αισθάνεται ασφάλεια οδηγώντας το, αλλά μπορεί να το πιέσει με μεγάλη ασφάλεια μέχρι το όριό του. Στο ίδιο μοτίβο είναι και τα δυνατά του φρένα που εύκολα -και με ασφάλεια λόγω της ύπαρξης ABS, ακόμα ένας σημαντικός λόγω για την αγορά του XSR- διαχειρίζονται τη δύναμη και το βάρος του 125αριού.
Μέσα στη πόλη το χαμηλό βάρος και η όρθια θέση οδήγησης με το μεγάλο σχετικά τιμόνι κάνουν την οδήγηση εύκολη και ξεκούραστη, ενώ οι μεγάλες διαστάσεις και η καλή οδική συμπεριφορά θα ενθουσιάσουν όσους θελήσουν να κάνουν μια πιο μακρινή βόλτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις και τα 120 χλμ/ώρα.
Τέλος, για όσους – κατόχους άδειας οδήγησης Α1-θα ήθελαν μια ακόμη πιο στυλάτη μοτοσυκλέτα, η Yamaha διαθέτει και την έκδοση XSR 125 Legacy μαύρο χρώμα με χρυσά λογότυπα και λεπτομέρειες και τροχούς με ακτίνες, ενώ μέσα από μια μεγάλη σειρά αξεσουάρ μπορεί να της δώσετε ακόμα πιο μοναδική εμφάνιση. Και μάλιστα η εφαρμογή MyGarage της Yamaha προσφέρει τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να δημιουργήσουν μια εικονική XSR125 με τα αξεσουάρ και η τελική επιλογή μπορεί να αποσταλεί με email στον dealer της Yamaha, για να τοποθετηθούν στο XSR πριν την αγορά του.