MOTOTYPOS

BMW CE 04: Αθόρυβα δυνατή παρουσία!

bmw-ce-04-athoryva-dynati-parousia-633421

Η προχωρημένη αισθητική συνδυάζεται με οδηγική συμπεριφορά που εκπλήσσει, για ένα σκούτερ που πλησιάζει τα mega-scooter σε επιδόσεις και συγχρόνως μπορεί να κυριαρχεί στο αστικό τοπίο με το ξεχωριστό στυλ της διαφορετικότητας. Το οδηγούμε στους δρόμους γύρω από την Μάλαγα στην Ισπανία.

Του Δημήτρη Διατσίδη Φωτογραφία: BMW Motorrad

Είναι από τις λίγες φορές που ένα πρωτότυπο όχι μόνο δεν ευνουχίστηκε όταν αποφασίστηκε να βγει στην παραγωγή, αλλά έγινε όλο και πιο τολμηρό! Το Concept e όπως το ονόμασε το 2011 η BMW Motorrad, κυκλοφόρησε το 2014 λίγο πιο συντηρητικό, αλλά το 2017 το επόμενο βήμα που ονομάστηκε Concept Link είναι ακριβώς το CE 04 που ξεκίνησε την παραγωγή του, εντυπωσιάζοντας για την πρωτοτυπία της αισθητικής του!

Στην είσοδο του ξενοδοχείου που φιλοξένησε την παρουσίαση αυτοκινήτων της σειράς 2 Active Tourer της γερμανικής εταιρίας, την παράσταση έκλεβε ακόμη και για τους περαστικούς, όχι η επιβλητική εξακύλινδρη Κ1600, ούτε το κάπως συντηρητικό νέο 4τροχο μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας, αλλά το CE 04 που ειδικά στην έκδοση Avantgarde Style με το γκρι μεταλλικό χρώμα να ενσωματώνει πορτοκαλί πινελιές σε κάποια επιλεγμένα σημεία, έδειχνε υπερήφανα και την τεχνολογία του, με το σύστημα του πίσω αμορτισέρ και του ιμάντα της μετάδοσης της κίνησης, να ξεχωρίζει.

Το πολύ μεγάλο του μήκος και το τεράστιο μεταξόνιο, σε συνδυασμό με τη χαμηλή θέση οδήγησης προδιαθέτουν για χαλαρές, αθόρυβες βόλτες στην πόλη, αλλά η πραγματικότητα αποδείχτηκε πολύ διαφορετική! Θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει με τα σκυλιά “λουκάνικα”, τα Dachshund, που μπορεί να είναι παιχνιδιάρικα και πιστά, έχουν όμως γεννηθεί για να είναι κυνηγοί, θεωρούνται τα πιο επιθετικά σκυλιά στον κόσμο και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτούν! Είναι ράτσα γερμανική, για την ακρίβεια Dachshund σημαίνει «σκύλος του ασβού», και δημιουργήθηκαν τον 18ο αιώνα από Γερμανούς κυνηγούς.

Για να δούμε οι “κυνηγοί” της BMW τι ψάχνουν με το ηλεκτρικό “Dachshund”; 

Πριν το οδηγήσουμε ας δούμε λίγο τη φιλοσοφία κατασκευής του, ξεκινώντας από τη σχεδίαση που σύμφωνα με τον Alexander Buckan του Τμήματος Σχεδίασης BMW Motorrad: «Συνδυάζει την ψηφιακή πραγματικότητα με την ανάγκη για λειτουργικότητα και καθαρή αισθητική». Ο συνάδελφός του Edgar Heinrich λέει: “Είναι ο σύνδεσμος μεταξύ του αναλογικού και ψηφιακού κόσμου του χρήστη. Με το προχωρημένο ντιζάιν είναι έτοιμο να επαναπροσδιορίσει τον τομέα των σκούτερ”.

Πράγματι οι μεγάλες, μινιμαλιστικές επιφάνειες χαρακτηρίζουν τη συνολική σχεδίαση. Το μπροστινό τμήμα αποπνέει δυναμισμό ενώ το πίσω τμήμα αποκαλύπτει τεχνολογικά στοιχεία. Οι επίπεδες μπαταρίες στο δάπεδο και ο συμπαγής κινητήρας, έδωσαν τη σχεδιαστική ελευθερία για την «αιωρούμενη» σέλα, ενώ ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι το χαμηλό κέντρο βάρους της όλης κατασκευής. Η έξυπνη αναδιπλούμενη θήκη φόρτισης στο δεξί μέρος κάτω από τη σέλα χωράει αρκετά πράγματα και μπορεί να αποτελέσει το χώρο αποθήκευσης του κράνους μας, όταν παρκάρουμε. Στον ίδιο χώρο μπορεί να αποθηκεύονται τα καλώδια της φόρτισης ή ο ταχυφορτιστής. Η φόρτιση γίνεται πολύ εύκολα από μια οικιακή πρίζα 220 V ή από το BMW Wallbox. Με τον ταχυφορτιστή μπορείς να το φορτίσεις από το 0% στο 80% σε μόλις 65 λεπτά. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι χωρητικότητας 60.6 Ah (8.9 kWh), που προσφέρει αυτονομία περίπου 130 km με τη στάνταρ μέτρηση. Για πλήρη φόρτιση ιδανικά απαιτούνται 4 ώρες και 20 λεπτά. Με τον ταχυφορτιστή μία πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Αποδίδοντας 31 kW (42 hp), μιλάμε για έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που εδράζεται στο πλαίσιο ανάμεσα στη μπαταρία και τον πίσω τροχό, ο οποίος φροντίζει να γίνονται τα 0 - 50 km/h σε 2.6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 120 km/h και είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που με συνεχή επιτάχυνση φτάνεις εύκολα αυτήν την τελική!

Με τη δύναμη να έρχεται όλη από τις 0 στροφές του μοτέρ, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του CE 04, είναι εφάμιλλο του Automatic Stability Control των μοτοσυκλετών BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ASC περιορίζει τη ροπή του κινητήρα σε σχέση με την ολίσθηση του πίσω τροχού. Το Dynamic Traction Control (DTC), που διατίθεται προαιρετικά, παρέχει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική ασφάλεια.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης “ECO”, “Rain” και “Road” για αποδοτική καθημερινή χρήση, στάνταρ και η επιλογή “Dynamic” για να μπορεί το scooter να επιταχύνει ακόμα πιο γρήγορα, κάτι που αμέσως μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Η BMW Motorrad διεξήγαγε εκτενείς δοκιμές για να αναπτύξει ένα συγκεκριμένο τύπο ανάκτησης ενέργειας για κάθε riding mode.

Το πλαίσιο χρησιμοποιεί μία σωληνωτή ατσάλινη δομή. Μπροστά έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 35 mm. Πίσω το μονόμπρατσο ψαλίδι και το μονό αμορτισέρ (χωρίς μοχλικό σύστημα) δίνουν πιο άμεση επιτάχυνση. Τα ελαστικά είναι 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω.

Για το αρκετά μεγάλο βάρος των 231 κιλών, υπάρχουν δύο δισκόφρενα μπροστά με την υποστήριξη ενός πίσω δίσκου και με το BMW Motorrad ABS να διασφαλίζει υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, ενώ το ABS Pro, που διατίθεται προαιρετικά, ελέγχει επίσης το φρενάρισμα στις στροφές.Στον εξοπλισμό έχουμε έγχρωμη οθόνη TFT 10,25” με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με χάρτη και λειτουργίες συνδεσιμότητας. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED.

Είμαστε έτοιμοι λοιπόν πάνω στο ντιζαϊνάτο, φουτουριστικό “Dachshund” και θυμόμαστε ότι πρόκειται για την πιο επιθετική ράτσα σκύλων, που έρχεται πρώτη σε μια λίστα με 33 ράτσες, με ένα στα 12 να έχει δαγκώσει ξαφνικά τον ιδιοκτήτη του! Οι 42 ίπποι “δαγκώνουν” αν δεν προσέξεις με το άνοιγμα του γκαζιού και είσαι στο Dynamic mode. Ξεκινήσαμε μέσα στην πόλη λοιπόν με το Road με ήπια απόδοση στο γκάζι και τους 20 ίππους να χρησιμοποιούνται αρχικά. Η δύναμη επιτάχυνσης ακόμη και έτσι εντυπωσιάζει, αλλά τα ωραία άρχισαν αμέσως μετά, όταν πάνω από την πόλη, σε μια ωραία ορεινή διαδρομή με συνεχείς στροφές το Dynamic μας έδωσε όλη τη δύναμη, ενώ τα Pirelli Diablo Rosso Scooter SC ζεστάθηκαν πολύ γρήγορα και έδωσαν φοβερή πρόσφυση στην καλή άσφαλτο της διαδρομής μας.

Η συμπεριφορά ήταν απρόσμενα εντυπωσιακή, η είσοδος ακόμη και σε πολύ κλειστές στροφές εύκολη και γρήγορη, το πλάγιασμα επέτρεπε μεγάλες κλίσεις και στην έξοδο της στροφής η ώθηση του ηλεκτρικού μοτέρ είναι κάτι πρωτόγνωρο που σε κάνει να νιώθεις επιτάχυνση σχεδόν σούπερσπορ μοτοσυκλέτας. Ο ρυθμός που καταφέραμε να έχουμε ήταν εντυπωσιακός, και το χαμόγελο ικανοποίησης μεγάλο, καθώς ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε. Τελικά το CE 04 “Dachshund” “δάγκωσε” τον δοκιμαστή της BMW που μας ακολουθούσε με μια Κ1600 και δεν κατάφερε να έχει τον ίδιο ρυθμό με την 6κύλινδρη των 160 ίππων! Ο ιδιοκτήτης μάλλον δεν θα πρέπει να φοβάται ότι θα είναι ο ένας στους 12, εκτός κι αν παρασυρθεί και υπερβάλλει τόσο, που τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν καταφέρουν να επέμβουν. Μια πολύ σπάνια περίπτωση δηλαδή.

Επιστρέψαμε από την ορεινή ευχάριστη διαδρομή έχοντας καταναλώσει σε 25 χλμ, ρεύμα που με τον μέσο όρο κατανάλωσης θα έφτανε για 45 χλμ, δηλαδή αν συνεχίζαμε με τέτοιο ρυθμό θα φτάναμε το πολύ τα 75 χλμ αυτονομίας. Όμως μόλις ο ρυθμός μειώθηκε και βρεθήκαμε στην κατηφόρα προς την επιστροφή στην πόλη, τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας άρχισαν να λειτουργούν και η αυτονομία μας αυξήθηκε.

Χωρίς να θεωρηθούμε βλάσφημοι, μπορούμε να πούμε ότι παρά το ότι το CE 04 είναι 10 πόντους μακρύτερο από το κορυφαίο mega-scooter, το Yamaha Tmax 560, παρά το ότι έχει 10 πόντους μακρύτερο μεταξόνιο και παρά τα 11 περισσότερα κιλά, με την ιπποδύναμη να υστερεί κατά 5 άλογα σε σχέση με το θερμικό σκούτερ, η οδηγική συμπεριφορά είναι πολύ κοντά σε διαδρομή με στροφές! Μάλιστα μπορούμε να πούμε ότι ο ηλεκτρικός ήχος των στροφών που ανεβαίνουν άμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού, μας άρεσε και είναι κάτι που απολαμβάνει μόνο ο οδηγός, καθώς αυτός ο ήχος δύσκολα διαχέεται στο περιβάλλον, που ουσιαστικά εντυπωσιάζεται μόνο οπτικά από τη δυναμική ενός πρακτικά αθόρυβου οχήματος. Στο μόνο που υστερεί σε σχέση με ένα mega scooter είναι η προστασία από τον αέρα, καθώς δεν έχει παρά ένα μικρό και χαμηλό ανεμοθώρακα.

Τελικά μπορούμε να συμφωνήσουμε με τον Florian Roemhild, τον Project Manager του συγκεκριμένου σκούτερ, που λέει: «Το BMW CE 04 είναι η λογική και ταυτόχρονα ‘εξελιγμένη’ συνέχεια της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της BMW Motorrad. Οι αστικές διαδρομές είναι το στοιχείο του. Σε αυτό τον τομέα δημιουργεί ένα νέο σημείο αναφοράς – από τεχνολογικής και στιλιστικής σκοπιάς» και να συμπληρώσουμε ότι τελικά τα κάνει όλα αυτά χωρίς να αφαιρεί τίποτε από την οδηγική απόλαυση!.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου BMW CE 04:

  • Ονομαστική ισχύς 15 kW (20 hp). Μέγιστη ισχύς 31 kW (42 hp).Έκδοση μειωμένης ισχύος: 11 kW (15 hp) ή 23 kW (31 hp).
  • Χωρητικότητα μπαταρίας 60,6 Ah (8,9 kWh).
  • Αυτονομία περίπου 130 km (έκδοση μειωμένης ισχύος: 100 km).
  • Σύντομοι χρόνοι φόρτισης και τεχνολογία φόρτισης βασισμένη στο σύστημα που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα.
  • Αυξημένη οδηγική ευστάθεια χάρη στον έλεγχο ολίσθηση μέσω του ASC (Automatic Stability Control). Προαιρετικό DTC (Dynamic Traction Control).
  • Τρία riding modes “ECO”, “Rain” and “Road” για αποδοτική, καθημερινή χρήση ως βασικός εξοπλισμός. “Dynamic” riding mode για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση ως εργοστασιακή προαιρετική επιλογή.
  • Ανάρτηση με υψηλή κατευθυντική ευστάθεια, μονοκόμματο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
  • Ισχυρό σύστημα πέδησης με ABS. ABS Pro με αισθητήρα κλίσης, προαιρετικό.
  • Έγχρωμη οθόνη 10,25” TFT με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με χάρτη και εκτενείς λειτουργίες συνδεσιμότητας, στο βασικό εξοπλισμό.
  • Ισχυρά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED παντού. Adaptive Headlight Pro και λειτουργίες φώτων, ως εργοστασιακές προαιρετικές επιλογές.
  • Αποθηκευτικοί χώροι στο πλάι και μπροστά. Πλαϊνός αποθηκευτικός χώρος για το κράνος με εύκολη πρόσβαση για τον αναβάτη.
  • Ενεργά αεριζόμενο ντουλαπάκι για τη φόρτιση κινητού τηλεφώνου με θύρα φόρτισης USB-C.
  • Σχεδίαση και χρωματική παλέτα με προσανατολισμό στο μέλλον.
  • Εκτενής γκάμα προαιρετικών χαρακτηριστικών και γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad καθώς και εξοπλισμός αναβάτη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τύπος κατασκευής κινητήρα Υδρόψυκτος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμης διέγερσης

Ονομαστική ισχύς 15 kW (20 hp)

Μέγιστη ισχύς 31 kW (42 hp) στις 4.900 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 62Nm στις 1.500 σ.α.λ

Τελική ταχύτητα 120 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά)

Επιτάχυνση 2.6 δευτ. από το 0 στα 50 km/h

Αυτονομία κατά WMTC 130 km

Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά WMTC 7.7 kWh/100 km

Ανάκτηση ενέργειας Αυτόματη ανάκτηση σε λειτουργία ώσης

Μπαταρία κίνησης Συσσωρευτής με τεχνολογία υψηλής τάσης, ενσωματωμένος στο δάπεδο της μοτοσικλέτας, 8.9/8.5 kWh (μικτή/καθαρή χωρητικότητα)

Τάση μπαταρίας (ονομαστική) 148 V

Ισχύς φόρτισης 2.3 kW με ενσωματωμένο φορτιστή, 6.9 kW με προαιρετικό ταχυφορτιστή

Κιβώτιο ταχυτήτων Κιβώτιο 1 σχέσης ενσωματωμένο στο περίβλημα του κινητήρα

Δευτερεύουσα μετάδοση Οδοντωτός ιμάντας και κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης

ΠλαίσιοΑτσάλινο διπλό σωληνωτό πλαίσιο

Θέση μπροστινού τροχού / ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι μονής γέφυρας με διαδρομή ελατηρίου 100 mm

Θέση πίσω τροχού / ανάρτηση Μονό ψαλίδι / γόνατο ανάρτησης με διαδρομή ελατηρίου 92 mm

Μεταξόνιο 1.675 mm

Κάστερ 120 mm

Ελαστικό μπροστά 120/70 R15

Ελαστικό πίσω 160/60 R15

Φρένο μπροστά Διπλό δισκόφρενο με διάμετρο 265 mm, σταθερή δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων

Φρένο πίσω Μονό δισκόφρενο με διάμετρο 265 mm, σταθερή δαγκάνα μονού εμβόλου

ABS BMW Motorrad ABS

Ύψος σέλας 780 mm

Μήκος 2.285 mm

Ύψος 1.150 mm

Πλάτος 855 mm

Βάρος 231 kg

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο