MOTOTYPOS

Στις λίμνες της Αυστρίας με το KTM 1290 Super Adventure

stis-limnes-tis-afstrias-me-to-ktm-1290-super-adventure-630894

Διαδρομές στις Άλπεις και στις λίμνες της Αυστρίας, με μια μοτοσυκλέτα που η τοπική βιομηχανία μοτοσυκλέτας έφτιαξε ακριβώς για να κάνει άνετα και ασφαλή τα ταξίδια μας.

Του Δημήτρη Διατσίδη Φωτογραφία: Dominika Gnova

Η Αυστρία χαρακτηρίζεται από τις διαδρομές στις Άλπεις, με πολύ καλή άσφαλτο και ωραίες στροφές, αλλά και από τις λίμνες που είτε κρύβονται στα βουνά, είτε βρίσκονται στις πεδιάδες που περιβάλλουν τους ορεινούς όγκους.Όταν λοιπόν βρίσκεσαι στους πρόποδες των Άλπεων στη μικρή πόλη του Σπίλμπεργκ, που έγινε γνωστή λόγω της πίστας Φόμουλα 1 και Μοτοτζιπί και έχεις στη διάθεσή σου μια Αυστριακή μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε περίπου 250 χλμ βόρεια από εκεί, τι πιο φυσικό από το να ξεκινήσεις ένα ταξίδι προς το εργοστάσιο της ΚΤΜ, που βρίσκεται στην περιοχή του Σάλσμπουργκ.

Λίγο πριν το ξεκίνημα ανακαλύψαμε ότι εκείνη την ημέρα στο Ματιγκχόφεν ήταν ημέρα αργίας και έτσι ο προορισμός άλλαξε και έγινε η λίμνη Φούσλ Αμ Ζίι, στην οποία βρίσκεται το αρχηγείο της Red Bull, με φίλους και φίλες που εργάζονται εκεί να μας περιμένουν για ξενάγηση στους όμορφους χώρους του.

Αρχικά επιλέχθηκε η Εθνική οδός στην οποία δοκιμάσαμε το εκπληκτικό σύστημα προσαρμοζόμενου κοντρόλ ταξιδιού της ΚΤΜ, το οποίο με ραντάρ διαβάζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, καθώς και την ταχύτητά του και προσαρμόζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σου ανάλογα, φρενάροντας αυτόματα όταν το προπορευόμενο όχημα μειώσει την ταχύτητά του σε σχέση με αυτή που έχεις επιλέξει να κινηθείς! Όταν το προπορευόμενο και πάλι επιταχύνει, τότε και η δική σου μοτοσυκλέτα ανεβάζει χλμ/ώρα μόνη της χωρίς να χρειαστεί να ανοίξεις το γκάζι. Απίστευτη ασφάλεια με αυτό το σύστημα, ειδικά όταν χρειάζεται να μειωθεί η ταχύτητα και συ ίσως εκείνη την ώρα έχεις αποσπάσει την προσοχή σου είτε από το τοπίο, είτε από κάποιες ενδείξεις στο χάρτη του ταξιδιού. Μεγάλη πρόοδος και στη μοτοσυκλέτα σε σχέση με τα απλά κοντρόλ ταξιδιού που κρατούν μια συγκεκριμένη ταχύτητα που έχεις επιλέξει.

Στην Εθνική επίσης θαυμάσαμε την άνεση που προσφέρει η θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την πολύ καλή κάλυψη από τον αέρα που δίνει η σε 8 θέσεις ρυθμιζόμενη ζελατίνα του φέρινγκ. Οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP συνεισφέρουν στην άνεση, με πολλές επιλογές θέσεων, ανάλογα με τη διάθεση της οδήγησης που μπορεί να είναι μεταξύ άνεσης και σπορ, αλλά και για την περίπτωση που θέλεις να ακολουθήσεις διαδρομές εκτός δρόμου.

Ο V2 κινητήρας που περιβάλλεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα έχει με τη σειρά του τόση ροπή που κάνει τη λειτουργία της όλης μοτοσυκλέτας βελούδινη σε κάθε περίπτωση. Οι αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη και στα ανεβάσματα και στα κατεβάσματα είναι ένα ακόμη συν στην άνεση, αλλά και στη σπορ οδήγηση που απολαύσαμε όταν βγήκαμε από την Εθνική για να ακολουθήσουμε τις ορεινές διαδρομές προς τη λίμνη.

Η θέα κάποιας μικρής λίμνης καθώς βγαίνεις από ένα από τα τούνελ της διαδρομής, είναι ένα ωραίο οπτικό ερέθισμα και τα όμορφα σπίτια κτισμένα στις όχθες των λιμνών, ή σε πιο ψηλά σημεία για μια πιο “δεσποτική” θέση φτιάχνουν ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον σκηνικό.Η Φούσλ Αμ Ζίι είναι μια πιο μεγάλη λίμνη και εκεί κτίστηκε το πρώτο “ηφαίστειο”, όπως αποκαλούν το πρώτο κτίριο της Red Bull. Λίγο αργότερα οι ανάγκες σε χώρους έφεραν το δεύτερο μεγαλύτερο ηφαίστειο το οποίο διακοσμήθηκε και χαρακτηρίζεται κυρίως από ένα εντυπωσιακό γλυπτό των μεταλλικών ταύρων που ξεχύνονται προς το νερό.Στο εσωτερικό του κτιρίου τα μονοθέσια της ομάδας της εταιρίας στην Φόρμουλα 1 είναι το κύριο έκθεμα. Το περιβάλλον είναι εξαιρετικό για τους εργαζόμενους εκεί, που μάλιστα τώρα το καλοκαίρι μπορούν στο τέλος της δουλειάς να κολυμπήσουν στα πεντακάθαρα νερά της λίμνης. Σχεδόν ποιότητα πόσιμου νερού έχει η λίμνη, όπως μας είπαν.

Στο δρόμο της επιστροφής η Χάλσταατ, μια μικρή πανέμορφη πόλη στην όχθη μιας άλλης λίμνης είναι μια απαραίτητη στάση για φωτογραφίες, ενώ από εκεί η διαδρομή περιλάμβανε συνεχείς κλειστές στροφές με καλή άσφαλτο, στις οποίες μπορείς να χαρείς τη σπορ πλευρά της μεγάλης ΚΤΜ.Στο τέλος της ημέρας σε άλλο σημείο σε υψόμετρο 1,300μ. δεν αποφύγαμε την ξαφνική καταιγίδα που μάκρυνε το χρόνο επιστροφής, αλλά μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την καλή συμπεριφορά της Super Adventure και στις δύσκολες συνθήκες, όπου μια πιο ήρεμη χαρτογράφηση του κινητήρα και το καλό μηχανικό κράτημα της μοτοσυκλέτας έκαναν αχρείαστη την επέμβαση των ηλεκτρονικών για τη διατήρηση της σταθερότητας.Ένα ωραίο ταξίδι στην Αυστρία ολοκληρώθηκε με τη χρήση της μοτοσυκλέτας και ως μέσου μετακινήσεων σε μικρές διαδρομές στην πίστα του Σπίλμπεργκ, όπου παρακολουθήσαμε δύο συναρπαστικούς Αγώνες.

ΚΤΜ 1290 Super Adventure

  • Κυβισμός: 1301 κ.εκ.
  • Ισχύς: 160 Ίπποι
  • Ροπή: 138 Νιουτόμετρα
  • Τελική ταχύτητα: 248 χλμ/ώρα
  • Βάρος: 220 κιλά (άδεια)
  • Τιμή: 20.980 €
car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο