MOTOTYPOS

Aprilia Tuono 660 vs Yamaha MT-09: «Γυμνές»

aprilia-tuono-660-vs-yamaha-mt-09-gymnes-629895

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης, συνεργάστηκε ο Κυριάκος Αντωνίου Φωτογραφία: Βασίλης Κωστάκος Studio B42 Εξοπλισμός ασφαλείας: Κράνη SHOEI X-Spirit III, SHOEI NXR, Φόρμες/γάντια IXS, Μπότες SIDI

Eν το πολλώ το ευ;

Η γνωστή αρχαία ρήση “ουκ εν το πολλώ το ευ, αλλά εν το ευ το πολύ” θέλει να μας προβληματίσει σε σχέση με την ποσότητα και την ποιότητα και στην περίπτωσή μας συγκρίνουμε μια 2κύλινδρη, με μια 3κυλίνδρη στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών, που πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι πολύ κοντά στην τιμή απόκτησης.

Δύο διαφορετικής φιλοσοφίας κατασκευαστές, διασταυρώνουν τα ξίφη τους, θέλοντας ο καθένας από την πλευρά του και με τον τρόπο του μια νέα ευέλικτη, διασκεδαστική, εύκολη και εξαιρετικά όμορφη γυμνή μοτοσυκλέτα, που να συνδυάζει δύναμη και εξαιρετική ελαφρότητα για μια μοναδική, σπορ, συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Η Ιταλική Aprilia έχοντας ως βάση ιδέας την Tuono των 1100 κ.εκ., έκοψε τους δύο πίσω κυλίνδρους του V4 κινητήρα και κρατώντας τους δύο μπροστινούς, αύξησε τον κυβισμό από τα 550 στα 660 κ.εκ., δημιουργώντας ένα 2κύλινδρο μοτέρ, δυνατό για την κατηγορία του, με 95 ίππους απόδοση, που έχουν να κινήσουν τα 183 κιλά (γεμάτη) μιας λιτής κατά τα άλλα μοτοσυκλέτας.

Η Ιαπωνική Yamaha έχοντας την 2κύλινδρη ΜΤ-07 σε αυτήν την κατηγορία, έκανε την υπέρβαση και εξελίσσοντας έναν θαυμάσιο 3κύλινδρο κινητήρα 900 κ.εκ., παρουσίασε την ΜΤ-09 που αμέσως ανέβασε ψηλά τον πήχυ της απόδοσης, στους 119 ίππους, που έχουν να κινήσουν μόλις 189 κιλά (γεμάτη). Η υπέρβαση στην περίπτωση έχει να κάνει με την τιμή που στα 9890€ είναι χαμηλότερη από τα 10550€ που πρέπει να αποχωριστεί κανείς για να αποκτήσει την Ιταλίδα!

Στον τομέα των ηλεκτρονικών τα πράγματα είναι παρόμοια και για τις δύο μοτοσυκλέτες, με τα συστήματα ασφαλείας όπως το traction control να ρυθμίζονται ανάλογα με το τι θέλει να κάνει ο οδηγός, δηλαδή το αν θέλει περισσότερο υποβοήθηση ή αν θέλει μεγαλύτερη ελευθερία στην ολίσθηση του πίσω τροχού.

Στην κίνηση στους δρόμους της πόλης όλα γίνονται εύκολα και διασκεδαστικά, με την παραπάνω ροπή της ΜΤ-09 να βοηθάει σε μια πιο άνετη αίσθηση, τομέα στον οποίο βοηθάει και η λίγο πιο όρθια θέση οδήγησης. Από την άλλη μεριά η “Βροντή” (Tuono) με το μικρότερο μεταξόνιο και τα 6 λιγότερα κιλά είναι πιο ευέλικτη.

Στο ταξίδι η πλάστιγγα θα γείρει προς την ΜΤ-09 στο θέμα της άνεσης, αλλά το κοντό γρανάζωμά της θα επιτρέψει στην "Βροντή" να περάσει άνετα σε τελική ταχύτητα πάνω από τα 235 χλμ/ώρα που η ΜΤ-09 θα σταματήσει, παρά την υπεροχή σε ιπποδύναμη! Επίσης στον τομέα της προστασίας το υποτυπώδες ζελατινάκι της Ιταλίδας φαίνεται ότι συμβάλει σε αυτό το αποτέλεσμα.

Σε δρόμο με στροφές με μεσαίες ή χαμηλές ταχύτητες που και οι δύο βρίσκονται στο στοιχείο της κατηγορίας των γυμνών μοτοσυκλετών, η αντιπαράθεση είναι σκληρή, αλλά αν ο αναβάτης θέλει να πιέσει για να απολαύσει τη σπορ οδήγηση η Ιταλίδα θα του επιστρέψει παραπάνω δόση ευχαρίστησης από ότι η Γιαπωνέζα σύντροφος.

Για να επιβεβαιώσουμε αυτήν την αίσθηση που είχαμε σε τέτοιες διαδρομές, επιλέξαμε να μπούμε και σε πίστα, ώστε με την ασφάλεια που προσφέρει από τη μια ο υποχρεωτικός εξοπλισμός με φόρμες και σχετικά προστατευτικά και από την άλλη η καλύτερη άσφαλτος και η σιγουριά μιας πίστας, να μπορούμε να πιέσουμε στα όρια.

Και η πίστα των Μεγάρων είναι μια καλή περίπτωση για τέτοια σύγκριση, καθώς μάλιστα οι κάποιες ανωμαλίες της ασφάλτου προσομοιάζουν καταστάσεις ελληνικών δρόμων. Η αναλογία κιλών ανά ίππο, που είναι σημαντικό νούμερο για κίνηση σε πίστα, είναι σημαντικά υπέρ της ΜΤ-09 και αυτό θα περίμενε κανείς να δώσει μια μεγάλη υπεροχή. Όμως στην πίστα η θέση οδήγησης παίζει επίσης τρομερό ρόλο και εκεί η Tuono κέρδισε το παιχνίδι! Μπορεί τα 6 παραπάνω κιλά της ΜΤ να αντισταθμίζονται σε επιτάχυνση με το παραπάνω από τους 119 ίππους, όμως στο φρενάρισμα και στις αλλαγές κατεύθυνσης αυτά τα κιλά λειτούργησαν υπέρ της Ιταλίδας. Έτσι τελικά ο χρόνος γύρου έδειξε υπεροχή της "Βροντής" και το ίδιο και η αίσθηση που έδωσε το σύνολο του πλαισίου, των αναρτήσεων και των φρένων.

Τελικά το “ευ” δεν ήταν στα πολλά κυβικά και άλογα, αλλά στους 2 κυλίνδρους, τα λιγότερα κυβικά, τη μικρότερη ιπποδύναμη, όσον αφορά την “ποιοτική” οδηγική ευχαρίστηση. Αλλά από την άλλη “εν το πολλώ” των 3 κυλίνδρων, των παραπάνω κυβικών και της μεγαλύτερης ιπποδύναμης, βρίσκεις την άνεση και τη δύναμη στην καθημερινή σου μετακίνηση και στο ταξίδι. Και μάλιστα βρίσκεις αυτές τις “ποσότητες” σε λίγο καλύτερη τιμή! Η απόφαση έχει να κάνει από το τι σε ενδιαφέρει περισσότερο σε σχέση με το στρίψιμο ή την καθημερινότητα και κυρίως με την οπτική εντύπωση που σου κάνει η κάθε μια πρόταση.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Aprilia Tuono 660 Yamaha MT-09
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχρονος Τετράχρονος
ΨΥΞΗ Υγρόψυκτο Υγρόψυκτο
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ - ΒΑΛΒ 2 – 8 3 – 12
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 659 κ.εκ. 890 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 95 ίπποι @ 10500 σ.α.λ. 119 ίπποι @ 10000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 67 Nm @ 8500 σ.α.λ. 93 Nm @ 7000 σ.α.λ.
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα Μίζα
ΠΛΑΙΣΙΟ Αλουμινίου τύπου Deltabox Αλουμινίου τύπου Deltabox
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 15 λίτρα 14 λίτρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,9 λίτρα / 100 χλμ 5 λίτρα / 100 χλμ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) 1995 x 805 x - 2090 x 795 x 1190
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 1370 χλστ 1430 χλστ
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 820 χλστ 825 mm
ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) 183 κιλά 189 κιλά
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ 2 δίσκοι 320 χλστ, δαγκάνες Brembo 2 δίσκοι 298 χλστ
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ Δίσκος 220 χιλιοστών, δαγκάνα Brembo Δίσκος 245 χλστ
ΕΜΠ.ΑΝΑΡΤΗΣΗ Πιρούνι Kayaba 41 χλστ Τηλεσκοπικό Πιρούνι
ΟΠ.ΑΝΑΡΤΗΣΗ Ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Ρυθμιζόμενο αμορτισέρ
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ 120/70-17 120/70-17
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ 180/55-17 180/55-17
ΚΙΛΑ/ΙΠΠΟ 1,92 1,58
ΤΙΜΗ 10.550€ 9.890€
car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο