Στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς Ducati World Premiere 2022 με τίτλο Dream Wilder η Ducati, όπως είχε προαναγγείλει, παρουσίασε την ολοκαίνουργια DesertX. H Ducati είχε ήδη παρουσιάσει την πρωτότυπη τότε Ducati Scrambler Desert X με τον αερόψυκτο κινητήρα στην έκθεση EICMA 2019 οπότε σε ένα ποσοστό νομίζαμε ότι ξέραμε τι θα δούμε. Αυτό που περιμέναμε, αν και ήδη ξέραμε ότι τελικά θα φοράει τον υγρόψυκτο κινητήρα, ήταν ότι θα βλέπαμε μια ακόμα μεγάλη on off μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη ουσιαστικά για χρήση στο δρόμο σε ένα ρετρό στυλ που θυμίζει τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που έτρεχαν στον αγώνα Paris Dakar την δεκαετία του 80.
Από τα παραπάνω πετύχαμε μόνο το τελευταίο τη Retro Rally εμφάνιση, που συνδυάζει άριστα το κλασικό στυλ με σύγχρονα στοιχεία, λειτουργικά η DesertX είναι μια καθαρόαιμη adventure μοτοσυκλέτα με δυνατότητες που, στα χαρτιά τουλάχιστον, την τοποθετούν ανάμεσα στη νέα KTM 890 Adventure και στην πιο καθαρόαιμη 890 Adventure R. Με τροχούς 21” εμπρός και 18” πίσω, με αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, αρκετή απόσταση από το έδαφος και με τον L2 Testastretta 11° κινητήρα η DesertX έχει σχεδιαστεί για να κάνει με το παραπάνω αυτό που δείχνει ότι είναι.
Το νέο, ειδικό για την DesertX, πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα , μια σχεδίαση που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα της Ducati και συνδυάζει στιβαρότητα με μικρό βάρος. Οι αναρτήσεις είναι της KYB, το πλήρως ρυθμιζόμενο μπροστινό σύστημα USD έχει καλάμια διαμέτρου 46 χιλ. με ξεχωριστές λειτουργίες, το ένα ελέγχει την απόσβεση συμπίεσης και το άλλο την απόσβεση επαναφοράς, το πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστή δεξαμενή είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο. Οι διαδρομές των τροχών είναι 230 χιλ. εμπρός και 220 χιλ. πίσω. Πραγματικά κατάλληλες σχεδόν για κάθε έδαφος, συγκριτικά οι αναρτήσεις της 890 Adventure της KTM έχουν διαδρομές 200 χιλ (εμπρός και πίσω) και αυτές της έκδοσης R 240 χιλ. Τα φρένα είναι της Brembo με ακτινικές δαγκάνες M50 monobloc που πιάνουν σε δυο δίσκους 320 χιλ. εμπρός και με διπίστονη δαγκάνα πίσω σε δίσκο 265 χιλ. . Οι τροχοί με ακτίνες 21” και 18” πίσω φοράνε Tubeless ελαστικά Scorpion Rally STR της Pirelli σε διαστάσεις 90/90-21 και 150/70 R18.
Ο κινητήρας που κινεί την DesertX είναι η τελευταία έκδοση Euro5 του γνωστού υγρόψυκτου L-2 937 cc Testastretta 11° με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων και απόδοση 110 ίππων στις 9,250 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 6,500 σ.α.λ. Ένας σύγχρονος κινητήρας με αποδεδειγμένη αξιοπιστία και πολύ καλή ελαστικότητα.
Σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα η νέα DesertX έχει διαθέσιμα 6 προγράμματα οδήγησης που συνδυάζονται με 4 προγράμματα απόδοσης ισχύος – Full, High, Medium και Low – το νέο εδώ είναι τα δυο ειδικά σχεδιασμένα για την DesertX πρόσθετα προγράμματα οδήγησης το Enduro Riding Mode και το Rally Riding Mode, επιπλέον των Sport, Touring, Urban και Wet. Το στεγνό βάρος είναι στα 202 κιλά, μόλις 6 κιλά πάνω από αυτό της 890 Adventure R, η απόσταση από το έδαφός είναι στα 250 χιλ., το ύψος της σέλας στα 875 χιλ, όσο και της Yamaha Tenere 700 και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρα, υπάρχει σαν έξτρα εξοπλισμός πρόσθετο ρεζερβουάρ 8 λίτρων της Ducati Performance. Η εντελώς νέα DesertX θα είναι διαθέσιμη στους συνεργάτες της Ducati από τον Μάιο του 2022.