Με βάση την ανάλυση των στοιχείων ταξινομήσεων εννεαμήνου που λάβαμε από τον ΣΕΜΕ* οι ταξινομήσεις καινούργιων μοτοσυκλετών για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 παρουσίασαν αύξηση κατά 30% σε σχέση με το ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Συγκεκριμένα, στους 9 μήνες πουλήθηκαν 36.372 νέα δίκυκλα (8.397 περισσότερα από το ίδιο διάστημα του 2020) και το σημαντικότερο, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης +51% σε σχέση με το 2020 παρουσίασε η μεγάλη (πάνω από 500 κ.εκ.) κατηγορία.
Τα περισσότερα από τα νέα δίκυκλα που ταξινομήθηκαν το 2021, όπως ήταν αναμενόμενο, είναι Σκούτερ 58,8% και Παπιά 22,3%, οι Μοτοσυκλέτες με μερίδιο 15,5% είναι στη 3η θέση και το υπόλοιπο 3,7% είναι ATV κ.α..
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες με βάση τα κυβικά εκατοστά (και τα διπλώματα οδήγησης) τα δίκυκλα έως 125 κ.εκ. κατηγορίας διπλώματος A1, μαζί με αυτά της μεσαίας κατηγορίας 126 – 499 κ.εκ. (δίπλωμα οδήγησης Α2) κυριάρχησαν με μερίδια αγοράς 42,4% και 45,1% αντίστοιχα. Οι μοτοσυκλέτες πάνω από 500 κ.εκ. έχουν μερίδιο αγοράς 11% και ο 1,5% είναι ηλεκτρικές.
Στην πρώτη θέση, στο σύνολο των ταξινομήσεων βρέθηκε, για άλλη μια χρόνια, η SYM με 7.641 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 21%, στη 2η θέση ανέβηκε (3η το 2020) η Honda με 6.697 πωλήσεις και μερίδιο 18,4%, η Piaggio πήρε την 3η θέση (από 2η το 2020) με 5.783 πωλήσεις και μερίδιο 15,9%, ακολούθησαν η Daytona και η Yamaha με μερίδια 11,8% και 11% αντίστοιχα. Βέβαια αν μετρήσουμε τις ταξινομήσεις μόνο στην μεγάλη (πάνω από 500 κ.εκ.) κατηγορία τότε το τοπίο αλλάζει αρκετά μιας εδώ έχουμε την Yamaha στη 1η θέση με το εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 29,5% με την Honda να κρατάει τη 2η θέση με μερίδιο 15,7% και την BMW να ανεβαίνει στη 3η θέση (από 7η στο σύνολο) με μερίδιο 12,7% .
Η εντυπωσιακή πορεία πωλήσεων νέων μοτοσυκλετών συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο όπου είχαμε αύξηση κατά 14%, πάλι σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020. Σίγουρα η αύξηση αυτή δείχνει μικρή, σε σχέση με το 30% του εννεαμήνου, άλλα είναι εντυπωσιακή αν υπολογίσουμε ότι τα προβλήματα στις παραδόσεις συνεχίζονται και ότι τώρα έχει εξαντληθεί το στοκ μοτοσυκλετών που ενδεχομένως υπήρχε από την προηγούμενη χρονιά.
* Σ.Ε.Μ.Ε. είναι ο νέος Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών που ιδρύθηκε το 2021 από τις εταιρείες BMW Ελλάς A.E, KOSMOCAR Α.Ε. (Ducati), K-Motors South East Europe A.E. (KTM – Husqvarna), Moto Trend A.E. (KYMCO), Piaggio Ελλάς – Οχήματα και Ανταλλακτικά – Βιομηχανική και Εμπορική Α.Ε., TEOMOTO A.E (Kawasaki Peugeot Motorcycles)., Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. (HONDA), ΗΛΙΟΦΙΛ Α.Ε. (Triumph) – Αυτοκινήτων, Μοτοσυκλετών, Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. (YAMAHA) και Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. (SUZUKI).