Η BMW Motorrad παρουσίασε δυο νέες Cruiser: Την BMW R 18 Transcontinental και την R 18 B που στοχεύουν στην Αμερικάνικη αγορά και φυσικά είναι προσανατολισμένες για χρήση στους ατελείωτους αυτοκινητόδρομους της Αμερικής.
Όπως τα προηγούμενα μοντέλα R 18, οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B συνδυάζουν την άφθονη ροπή του “Big Boxer” κινητήρα με κλασική φιλοσοφία πλαισίου βασισμένη σε ιστορικά μοντέλα BMW, με αποκλειστικό εξοπλισμό και στιλάτη σχεδίαση.
Τα ειδικά χαρακτηριστικά της R 18 Transcontinental περιλαμβάνουν: Φέρινγκ με ψηλή ζελατίνα και πλευρική προστασία, πίνακα οργάνων με τέσσερα αναλογικά στρογγυλά όργανα και έγχρωμη οθόνη αφής TFT 10,25”, πρόσθετο προβολέα, ηχοσύστημα Marshall, προστατευτικά κάγκελα για τον κινητήρα, τρεις βαλίτσες (δύο πλαϊνές και top case), θερμαινόμενη σέλα, χρωμιωμένα φινιρίσματα και κινητήρα σε ασημί μεταλλικό χρώμα.
Από την άλλη, η R18 Β, δεν διαθέτει top case, ενώ η ζελατίνα του είναι πιο χαμηλή, τύπου bagger, η σέλα είναι πιο στενή και ο κινητήρας είναι βαμμένος σε μαύρο ματ χρώμα.
Η R 18 Transcontinental είναι μία πολυτελής Cruiser ενώ η R 18 B μία κομψή “Bagger” και οι δυο μοτοσυκλέτες έχουν χαρακτηριστική σχεδίαση που ενσωματώνει άριστα το εμπρός φέρινγκ, τις βαλίτσες και στη περίπτωση της R 18 Transcontinental το top case. Η λιτή και καθαρή αισθητική δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε λειτουργικά και στυλιστικά στοιχεία όπως το διπλό σωληνωτό πλαίσιο, το ρεζερβουάρ 24 λίτρων σε σχήμα σταγόνας, ο άξονας τελικής μετάδοσης και η βαφή που θυμίζουν τις θρυλικές BMW boxer μοτοσυκλέτες του μεσοπολέμου. Η ανάρτηση επίσης παραπέμπει στις παλιές εποχές με το διπλό ψαλίδι και την ανάρτηση cantilever με ένα, μη ορατό, αμορτισέρ.
Ψυχή των νέων R 18 Transcontinental και R 18 B είναι ο 2-κύλινδρος “Big Boxer” κινητήρας στην πιο εξελιγμένη μορφή του. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του αλλά και οι τεχνικές προδιαγραφές του θυμίζουν τους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες που κινούσαν τα περισσότερα μοντέλα της BMW από το 1923 που η BMW Motorrad άρχισε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες. Ο μεγαλύτερος μαζικής παραγωγής δικύλινδρος (flat twin) κινητήρας έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 σαλ. και από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 στροφές, πάνω από 150 Nm ροπής είναι διαθέσιμα συνεχώς!
Το πλαίσιο είναι διπλό, ατσάλινο σωληνωτό με ραχοκοκαλιά από διαμορφωμένα μεταλλικά φύλλα. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακροχρόνια παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου και το ψαλίδι περικλείει τον άξονα μετάδοσης όπως στη θρυλική BMW R 5.
Η ανάρτηση αποτελείται από ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης που εξασφαλίζουν την οδηγική άνεση. Για να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή συμπεριφορά με συνεπιβάτη και πλήρες φορτίο, το πίσω αμορτισέρ έχει μεταβαλλόμενη απόσβεση συμπίεσης ανάλογη της διαδρομής. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα καλάμια (διαμέτρου 49 mm) του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Η διαδρομή των αναρτήσεων είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω σε συνδυασμό με τετραπίστονες δαγκάνες και σύστημα BMW Motorrad Full Integral ABS.
Οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B είναι εφοδιασμένες (στάνταρ εξοπλισμός) με το ηλεκτρονικό σύστημα cruise control DCC (Dynamic Cruise Control) που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα με βάση την επιλογή του αναβάτη και την διατηρεί σταθερή ακόμα και στις κατηφόρες. Το Active Cruise Control (ACC) που ανήκει στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό επιτρέπει ξεκούραστη οδήγηση με αυτόματο έλεγχο απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα. Με τη βοήθεια αισθητήρων ραντάρ, ενσωματωμένων στο φέρινγκ, η μοτοσυκλέτα επιταχύνει αυτόματα για προσαρμογή της ταχύτητας ή ενεργοποιεί το νέο ενσωματωμένο σύστημα πέδησης και επιβραδύνει, ακολουθώντας τις συνθήκες της κυκλοφορίας. Το ACC εξασφαλίζει επίσης πρόσθετη ασφάλεια μειώνοντας αυτόματα, όπου χρειαστεί, την ταχύτητα για ένα άνετο και ασφαλές στρίψιμο.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης: Tρία προγράμματα οδήγησης (Rain, “Roll” and “Rock”), αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης) και σύστημα ελέγχου ροπής κινητήρα (MSR). Η υποβοήθηση όπισθεν και η λειτουργία Hill Start Control είναι διαθέσιμες σαν πρόσθετος εργοστασιακός εξοπλισμός.
Ο πίνακας οργάνων, το cockpit όπως χαρακτηριστικά το ονομάζει η BMW, με το εμβληματικό διακριτικό “BERLIN BUILT”, που είναι ειδικά σχεδιασμένος για τις R 18 Transcontinental και R 18 B, έχει τέσσερα αναλογικά στρογγυλά όργανα και μία έγχρωμη οθόνη TFT 10,25”, εντάσσεται αρμονικά στην κλασική εμφάνιση είναι ευανάγνωστος και προσφέρει μέγιστη λειτουργικότητα και πλήθος από πληροφορίες. Επίσης και οι δυο εκδόσεις περιλαμβάνουν στο βασικό εξοπλισμό τους ένα ηχοσύστημα που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Βρετανική κατασκευάστρια συστημάτων ήχου Marshall, και περιλαμβάνει ηχεία δύο δρόμων ενσωματωμένα στο φέρινγκ.
Η γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ BMW Motorrad προσφέρει πολυάριθμες επιλογές εξατομίκευσης για την προσαρμογή των R 18 Transcontinental και R 18 B σε κάθε γούστο. Οι συλλογές εξαρτημάτων από κατεργασμένο αλουμίνιο γνωστές από τις R 18 και R 18 Classic, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Roland Sands Design, διατίθενται επίσης για τις νέες R 18 Transcontinental και R 18 B. Για τις νέες R 18 Transcontinental και R 18 B, η BMW Motorrad προσφέρει μία σειρά υψηλής ποιότητας και αποκλειστικές προαιρετικές επιλογές με την ονομασία “Option 719”, καθώς και μεταλλικό χρώμα Option 719 Galaxy Dust και Γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad.
Οι νέες R 18 Transcontinental και R 18 B θα διατίθενται σε όλο τον κόσμο σε αποκλειστικές εκδόσεις R 18 Transcontinental First Edition και R 18 B First Edition. Αυτές συνδυάζουν εμφάνιση R 18 look με αποκλειστικά χαρακτηριστικά σε κλασική μαύρη βαφή με δύο λευκές γραμμές. Άλλα ξεχωριστά χαρακτηριστικά είναι οι ειδικά σχεδιασμένες επιφάνειες (Chrome Package), η υψηλής ποιότητας ραφή στη σέλα και το λογότυπο “First Edition”.