Του Δημήτρη Διατσίδη – Φωτογραφίες: Αρχείο Yamaha
Η νέα Yamaha R7 θέλει να δώσει μια νέα διάσταση στον κόσμο των “R”, κάνοντάς τον προσιτό σε πολλούς νεαρούς αναβάτες που αποζητούν την εμπειρία των Supersport.
Από την πρώτη YZF-R1 το 1998, η σειρά “R” της Yamaha καθιερώθηκε ως η απόλυτη σειρά μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων. Το 1999 η περιορισμένης παραγωγής YZF-R7 κατασκευάστηκε σε 500 κομμάτια, για να πάρει έγκριση τύπου για τους αγώνες World Superbike. Αργότερα μετά την κορυφαία της μεσαίας κατηγορίας R6 των 600 κ.εκ. η Yamaha δεσμεύτηκε να προσφέρει μια ευρύτατη σειρά μοντέλων Supersport απευθυνόμενη σε όλους τους αναβάτες και έτσι η δικύλινδρη R3 και η μονοκύλινδρη R125 αποτελούν την ιδανική πρώτη επιλογή για τους νεότερους αναβάτες πίστας και δρόμου.
Τώρα έρχεται να προστεθεί και η νέα R7, που ονομάστηκε έτσι αποδίδοντας φόρο τιμής στην αρχική superbike YZF-R7. Με αυτό το επιφανές όνομα, η R7 του 2021 αποτελεί ένα νέο είδος Supersport που δημιουργήθηκε με σκοπό να προσελκύσει ένα νεότερο κοινό και έχει κατασκευαστεί για να μυήσει την επόμενη γενιά αναβατών στις συγκινήσεις που προσφέρει κάθε μοτοσυκλέτα της σειράς R.
Με βάση τον κινητήρα CP2 της Yamaha που κινεί την ΜΤ-07 και φημίζεται για την ισχυρή και γραμμική ροπή του, η R7 είναι έτοιμη να προκαλέσει δυνατές εντυπώσεις στην αγορά των μεσαίων μοτοσυκλετών. Με ενδιαφέρουσα εξωτερική σχεδίαση και προδιαγραφές που περιλαμβάνουν ακτινικής τοποθέτησης μπροστινά φρένα, ανεστραμμένο πιρούνι και συμπλέκτη A&S, η R7 θα έχει και μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή.
Ο εν σειρά δικύλινδρος τετράχρονος κινητήρας CP2 με ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, διαθέτει στροφαλοφόρο 270 μοιρών που παρέχει ανομοιόμορφη ακολουθία ανάφλεξης για ισχυρή, γραμμική ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών. Η μέγιστη ισχύς των 73,4 ίππων παράγεται στις 8750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 67Nm επιτυγχάνεται στις 6.500 σ.α.λ. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στον κινητήρα CP2 της ΜΤ-07 περιλαμβάνουν νέες προδιαγραφές ECU και βελτιστοποιημένες εισαγωγές αέρα, καθώς και επανασχεδιασμένη εξάτμιση και βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου. Οι τελικές σχέσεις μετάδοσης είναι πιο κοντές για πιο σπορ αίσθηση.
Ένα βασικό νέο χαρακτηριστικό είναι η χρήση συμπλέκτη Assist & Slipper (A&S) που προσφέρει ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων και εμποδίζει την υπερστροφία του κινητήρα και τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού κατά το δυνατό φρενάρισμα, με αποτέλεσμα πιο προβλέψιμη και ελεγχόμενη οδική συμπεριφορά κατά την προσέγγιση σε στροφές. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης του προαιρετικού συστήματος γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων Quick Shift (QSS), κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στη σπορ οδήγηση για γρηγορότερα και ομαλότερα ανεβάσματα με τέρμα γκάζι.
Το πλαίσιο της R7 περιλαμβάνει μια άκαμπτη κεντρική ράβδο αλουμινίου και σωληνώσεις διαφορετικής αντοχής, από χάλυβα υψηλής αντοχής, για να επιτευχθεί ιδανική ισορροπία ακαμψίας. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο της Ιαπωνικής ΚΥΒ 41χιλ., με ρύθμιση για την πίστα ή το δρόμο, με πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση αλλά και απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Καθώς η λειτουργία συμπίεσης είναι τοποθετημένη στο αριστερό σκέλος του πιρουνιού ενώ η λειτουργία επαναφοράς στο δεξιό σκέλος, οι ρυθμίσεις είναι γρήγορες και εύκολες. Με το μικρό μεταξόνιο των 1395 χιλ. και την κατανομή βάρους σε μπροστινό και πίσω τροχό κατά 51/49, θέλει να μπαίνει δυνατά και γρήγορα στις στροφές.
Επίσης διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο σύστημα πίσω ανάρτησης Monocross με χαρακτηριστικά απόσβεσης και σταθερά ελατηρίου που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τον sport χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Για το φρενάρισμα έχουμε ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες και ακτινική κύρια αντλία φρένων Brembo. Η R7 είναι εξοπλισμένη με ελαφριές ζάντες κράματος αλουμινίου με 10 ακτίνες σε διαστάσεις 120/70ZR17 μπροστά και πίσω 180/55ZR17. Η sport θέση οδήγησης της R7 αποτελεί αποτέλεσμα πολλών ωρών δοκιμαστικής οδήγησης από εργοστασιακούς αναβάτες και η χρήση clip-on επιβεβαιώνει τον γνήσιο Supersport χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Σύμφωνα με την Yamaha αυτό που καθιστά την R7 μια τόσο ελκυστική Supersport για ένα μεγάλο μέρος πελατών είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε για να επιτρέπει στον αναβάτη να επιτυγχάνει υψηλό επίπεδο ελέγχου σε πολλές διαφορετικές συνθήκες.
Με βάρος μόλις 188 κιλά μαζί με τα υγρά και τις μικρές αναλογίες, η μοτοσυκλέτα είναι εξαιρετικά προσιτή και οι αναβάτες μπορούν να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της νέας γενιάς Supersport. Με τον επιθετικό της διπλό προβολέα και την εισαγωγή αέρα σχήματος M που παραπέμπει στην YZR-M1 MotoGP, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η R7 αποτελεί ένα ισχυρό μέλος της οικογένειας της σειράς R.
Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το Οκτώβριο του 2021 και η τιμή αναμένεται να είναι μια έκπληξη στα επίπεδα των 9000€!