Δε συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια ιδέα, η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας. Όμως η Honda φημίζεται για τις καινοτομίες της και το 2016 αποκάλυψε μία πρωτοποριακή φιλοσοφία δίτροχου, ξαφνιάζοντας τους πάντες – το X-ADV.
Το σκεπτικό ήταν το εξής: ας πάρουμε τις αρετές μιας κλασικής μοτοσυκλέτας περιπέτειας, όπως ικανότητες παντός εδάφους, όρθια θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και αξιοσημείωτη πολύπλευρη χρηστικότητα, για τη δουλειά και τον ελεύθερο χρόνο. Μετά ας δούμε τι προσφέρει μία μέση μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης. Μπορεί να είναι σκούτερ ή μοτοσυκλέτα αλλά θα είναι ευκολοδήγητη, σβέλτη και άνετη, αποδοτική και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι πρωτοπόροι μηχανικοί της Honda συνδύασαν ‘2 διαφορετικούς κόσμους σε 1’ και γεννήθηκε κάτι πραγματικά ξεχωριστό.
Το αποκαλούμενο ‘δημιούργημα των μηχανικών’ διέθετε την αντοχή και το στυλ ενός SUV, που μπορούσε να κινείται με απόλυτη άνεση στη ζούγκλα της πόλης. Και ενώ διέθετε όλα τα premium χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τη ζωή σε μία μεγαλούπολη, είχε επίσης την εμφάνιση, την ιπποδύναμη και τις ικανότητες του πλαισίου που προσδίδουν σε κάθε διαδρομή μία υπόσχεση περιπέτειας.
Το X-ADV αποτύπωσε μία νέα αίσθηση ελευθερίας σε δύο τροχούς και κέρδισε την προσοχή μιας στρατιάς αναβατών από όλη την Ευρώπη που διψούσαν για κάτι νέο, και τελικά σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία. Επιπλέον, επιβεβαιώνοντας τις εκτός δρόμου ικανότητές του, στα χέρια του έμπειρου Ιταλού αγωνιζόμενου Renato Zocchi, μία ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση κέρδισε στην Κατηγορία 2 του Gibraltar Rally 2019, διανύοντας 7.000 απαιτητικά, χωμάτινα και ασφάλτινα χιλιόμετρα.
Όμως το X-ADV εξελίσσεται συνεχώς. Για το 2021, η Honda αυξάνει τις επιδόσεις του κινητήρα, μειώνοντας το βάρος, αναβαθμίζει το στυλ και προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα. Αποτέλεσμα: ένα ακόμα πιο μοντέρνο και επιθυμητό X-ADV.
Η αυξημένη ισχύς κατά 4 ίππους (3kW) για τον κινητήρα προδιαγραφών του X-ADV και η αύξηση του μέγιστου ορίου στροφών κατά 600 στροφές ανά λεπτό είναι οι κυριότερες αλλαγές, που επιτεύχθηκαν με τη βελτίωση του χρονισμού των βαλβίδων (διάρκεια ανοίγματος) και της απόδοσης εισαγωγής/εξαγωγής. Οι τρεις πρώτες σχέσεις (1η, 2η, 3η) είναι κοντύτερες για πιο ζωηρή επιτάχυνση, ενώ οι υπόλοιπες τρεις (4η, 5η, 6η) είναι μακρύτερες για πιο ξεκούραστη οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού και εξαιρετική κατανάλωση.
Το ηλεκτρονικό γκάζι – Throttle By Wire (TBW) προσαρμόζει το χαρακτήρα του κινητήρα σύμφωνα με τα 4 προφίλ οδήγησης (ride modes): RAIN, STANDARD, GRAVEL και SPORT και ένα εξατομικευμένο USER mode. Επίσης, επιτρέπει την ομαλότερη λειτουργία του συστήματος Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο περιλαμβάνει τώρα 3 επίπεδα παρέμβασης. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT) διαθέτει προγράμματα αυτόματων αλλαγών που συνδέονται με τα ride modes.
Το νέο πλαίσιο και βελτιώσεις στα σημεία μείωσα το βάρος κατά 1 kg. Η σχεδίαση του X-ADV είναι πιο γωνιώδης και δυναμική, ενώ οι δύο προβολείς LED φέρουν τώρα λειτουργία φώτων ημέρας DRL, όπως στην CRF1100 Africa Twin.
Για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος, τα πλαϊνά τμήματα της σέλας έχουν επανασχεδιαστεί. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει μεγαλώσει και περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB. Μία ακόμα αλλαγή είναι ότι το χειρόφρενο βρίσκεται πλέον στο δεξί άκρο του τιμονιού, αυξάνοντας την άνεση και απελευθερώνοντας χώρο για ένα πρακτικό ντουλαπάκι. Μία νέα οθόνη TFT προσφέρει σύστημα φωνητικού ελέγχου Honda Smartphone Voice Control System.