Ήταν το 2006 όταν η Piaggio παρουσίασε το πρώτο MP3, ένα scooter που η ιδιαιτερότητά του ήταν οι δύο εμπρός τροχοί. Το παράτολμο εκείνο εγχείρημα επιστέφτηκε με απόλυτη επιτυχία και έτσι όχι μόνο ακόμα και σήμερα η τρίτροχη σειρά συνεχίζει με επιτυχία, αλλά και κάποιες εταιρίες ζήλεψαν και παρουσίασαν και αυτές ανάλογα οχήματα.
ΤΡΙΤΡΟΧΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ
Αυτός που σχεδίασε το εμπρός σύστημα του MP3 δεν θα μπορούσε παρά να είναι απόγονος του Leonardo DaVinci και φυσικά ο Νο1 ευρωπαίος κατασκευαστής scooter να το κάνει πράξη. Γιατί το αγοραστικό κοινό στα δίτροχα ήταν αρκετά δύσπιστο καθώς και στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες προσπάθειες για ένα εναλλακτικό μπροστινό σύστημα που όμως δεν στέφθηκαν από επιτυχία, κατασκευαστική ή εμπορική. Η Piaggio τόλμησε να αμφισβητήσει το ταμπού που ονομάζεται «πιρούνι» και αμέσως δικαιώθηκε. Ο δισταγμός του κόσμου μετατράπηκε σε ενθουσιασμό, καθώς το πρώτο MP3 πρόσφερε τρομερή ασφάλεια καθώς δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα γλιστρήματα του εμπρός τροχού.
Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να πείσεις τον εαυτό σου ότι δεν κινδυνεύεις και το τρίτροχο scooter ήταν πιο ασφαλές -αλλά και γρήγορο μερικές φορές- από supersport μοτοσυκλέτα. Και όλα αυτά χωρίς την ύπαρξη ABS. Φανταστείτε πλέον πόσο μεγαλύτερη ασφάλεια παρέχει η νέα γενιά MP3 με την ύπαρξη τρικάναλου ABS, αλλά και εξαιτίας των μεγαλύτερων τροχών εμπρός. Το ΜΡ3 500 ΗΡΕ είναι εφοδιασμένο και με traction control καθώς η μεγάλη ροπή του μονοκύλινδρου κινητήρα μπορεί να δημιουργήσει δυσκολίες στον άπειρο οδηγό, και ειδικά σε συνθήκες σαν των ελληνικών δρόμων. Το κακό είναι ότι η λειτουργία του είναι περισσότερη παρεμβατική από όσο χρειάζεται, γι αυτό ίσως οι Ιταλοί μηχανικοί τοποθέτησαν ένα μπουτόν που καταργεί το tracion control (για να μπει αυτόματα σε λειτουργία σε κάθε επανεκκίνηση του κινητήρα).
ΤΡΙΤΡΟΧΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Κάποιος που θα διαβάσει το τίτλο της παραγράφου θα νομίζει ότι πρόκειται για κάποιο τυπογραφικό λάθος. Αλλά τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι. Η Piaggio εκμεταλλευόμενη ένα παραθυράκι του νόμου, έφτιαξε το μετατρόχιο των εμπρός τροχών έτσι ώστε να μπορεί να θεωρηθεί και αυτοκίνητο, οπότε δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς δίπλωμα οδήγησης για μοτοσυκλέτα. Τη λύση αυτή ασπάστηκαν μέχρι σήμερα αρκετές χιλιάδες οδηγοί των τεσσάρων τροχών που ανακάλυψαν ένα οικονομικότερο, πρακτικότερο και πιο ευέλικτο μέσο μεταφοράς, αφήνοντας το αυτοκίνητο στο γκαράζ. Το MP3 για τον ίδιο λόγο, πέρα από τις δύο μανέτες φρένου στο τιμόνι, διαθέτει και ποδόφρενο στην δεξιά πλευρά του πατώματος, ενώ για το 2020 τοποθετήθηκε και όπισθεν! Φυσικά υπάρχει ο ανάλογος μεγάλης χωρητικότητας αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, ενώ στα επίσημα αξεσουάρ διατίθεται και top box των 37 ή των 50 λίτρων. Η Μεγάλη και αναπαυτική σέλα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο άτομα επάνω της, ενώ η μεγάλη ζελατίνα σε συνδυασμό της φαρδιάς μετωπικής επιφάνειας προσφέρει προστασία από τον αέρα αλλά και τη βροχή.
ΤΡΙΤΡΟΧΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Αναμφισβήτητα το MP3 500 HPE είναι πολύ ξεχωριστό, κάτι που ουσιαστικά το κάνει μοναδικό, όπως φυσικά και όλη τη σειρά. Εάν κάποιος αναζητεί ένα δίτροχο που θα του προσφέρει την απόλυτη ασφάλεια τότε το τρίτροχο MP3 είναι η ιδανική επιλογή, και απλά το δίλημμα είναι το 500άρι για εκτός πόλης διαδρομές ή κάποιο από τα ευέλικτα 300/350. Το 500 προορίζεται και για μακρινές αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο καθώς εύκολα μπορεί να διατηρεί ταχύτητες στο μέγιστο επιτρεπτό όριο (120-130) ενώ από εκεί πάνω τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πιο αργά με μέγιστη ένδειξη τα 166 χλμ/ώρα. Εμείς πάντως θα θέλαμε η ιταλική εταιρεία να κάνει την υπέρβαση και να εκμεταλλευτεί το όνομα «Aprilia» παρουσιάζοντας ένα supersport τρίτροχο μοντέλο με το δυνατότερο ever scooter, το SVR 850, συνδυάζοντας επιδόσεις αλλά και ασφάλεια.
Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος