Η μηχανή του χρόνου δεν είναι σενάριο φαντασίας που συναντάς σε ταινίες του Χόλυγουντ. Yπάρχει στην πραγματικότητα και ονομάζεται Aprilia RSV4 1100.
Όταν πριν αρκετά χρόνια η Aprilia πήρε την απόφαση να αφήσει τα δικύλινδρα και να κατασκευάσει μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, δεν ήθελε να κατασκευάσει ένα απλό superbike αλλά στόχευε στην κορυφή. Δηλαδή στην κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος WSB, κάτι που κατόρθωσε αρκετές φορές. Και μαζί με τους παγκόσμιους τίτλους πρέπει να προστεθούν και πολλοί άλλοι σε τοπικά πρωταθλήματα. Βλέπετε η βενετσιάνικη φίρμα έπιασε τον ανταγωνισμό στον ύπνο, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα των κινητήρων V και αυτών με τους τέσσερις κυλίνδρους. Δρόμο που ακολούθησε η Ducati όμως μετά από πολλά χρόνια. Η επιτυχία του πρώτου RSV4 δεν οφειλόταν μόνο στις απόλυτες επιδόσεις, αλλά και στην αίσθηση καθώς συνδύαζε την αγριάδα μιας ιταλικής μοτοσυκλέτας με την ευκολία στην οδήγηση μιας Honda CBR 1000.
ΜΙΣΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Αν κάποιος κρίνει από την εμφάνιση- βλέπε εξωτερικές διαστάσεις- τότε σίγουρα θα νομίζει ότι πρόκειται για μοτοσυκλέτα πολύ μικρότερου κυβισμού. Ο κινητήρας σε σχήμα V4 βοήθησε να κατασκευαστεί ένα ελαφρύ σύνολο και τόσο συμπαγείς διαστάσεις, που θα μπορούσαμε να μιλάμε και για ένα αγωνιστικό μοντέλο, κάτι που υπάρχει στο dna της Aprilia. Αυτό άλλωστε αναφέρει και το αυτοκόλλητο στο εμπρός μέρος του ρεζερβουάρ με τον αριθμό 54, όσοι και οι παγκόσμιοι τίτλοι της εταιρίας. Το πλαίσιο από αλουμίνιο, με τους δύο λεπτούς δοκούς δημιουργεί μια πολύ στενή ανάμεσα στα πόδια θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να γίνεσαι ένα με τη μοτοσυκλέτα και έτσι να έχεις τον πλήρη έλεγχο της. Η λεπτή σιλουέτα συμπληρώνεται από μια ακόμα λεπτότερη και αιχμηρή ουρά, και παρά την ύπαρξη μαρσπιέδων για τον συνεπιβάτη το RSV4 είναι για έναν μοναχό. Δηλαδή τον τυχερό ιδιοκτήτη.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ MOTO GP
Από την παρουσίαση του πρώτου RSV4 ο εξοπλισμός της βενετσιάνικης ναυαρχίδας είναι κορυφαίος, αλλά στην περίπτωση του 1100 η Aprilia… το τερμάτισε! Πρώτα απ΄ όλα χρησιμοποιεί τις κορυφαίες αναρτήσεις της Σουηδικής Ohlins που ρυθμίζονται μάλιστα ηλεκτρονικά. Μιλάμε φυσικά για ημι- ενεργητικές αναρτήσεις ειδικά εξελιγμένες για το RSV4. Στα φρένα χρησιμοποιεί άλλη μια εταιρία των MotoGP, την ομοεθνή Brembo ακτινικές δαγκάνες και δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός, με το απαραίτητο ABS, με λειτουργία cornering ώστε να επιτρέπει δυνατά φρεναρίσματα ακόμα και μέσα στην στροφή χωρίς φόβο μπλοκαρίσματος. Τέλος εάν προσθέσουμε και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά μπορούμε κάλλιστα να μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα MotoGP παραγωγής. Μάλιστα το RSV4 διαθέτει και αυτό τα φτερά σαν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες.
200+
Και βέβαια δεν αναφερόμαστε στο βάρος που είναι ένα κιλό κάτω από αυτό το νούμερο, ούτε φυσικά στην τελική που ξεπερνά κατά πολύ τα διακόσια, αλλά στην ιπποδύναμη. Το νούμερο που ανακοινώνει η Aprilia είναι 217 άλογα, που μπορούν να φαντάζουν λίγα στους κατόχους supercar αλλά εάν βρεθούν δίπλα σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα καλό είναι να το σκεφτούν διπλά γιατί η αναλογία ίππων/κιλών είναι πάνω από το 1. Ελάχιστες πάντως είναι οι διαφορές που αφορούν τον κινητήρα σε σχέση με το περσινό μοντέλο. Όπως είπαμε η βασική διαφορά είναι οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις.
ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Όταν βρεθείς στη σέλα του Factory θα εντυπωσιαστείς από τις διαστάσεις του, που μοιάζει σαν δυνατό 500άρι. Ο ήχος που γεννά η εξάτμιση –που είναι πιο αθόρυβη από το 1000- αλλά είναι πολύ εντυπωσιακός θα σε πονηρέψει λίγο, αλλά δεν θα εντυπωσιαστείς με το γκάζι που έχει χαμηλά. Σε αυτό το ρόλο το Tuono, το γυμνό μοντέλο της εταιρίας είναι σαφώς πολύ καλύτερα. Όλα αυτά μέχρι να βρεθείς σε κάποιον αυτοκινητόδρομο και θελήσεις να ανοίξεις μία «τρίτη». Το RSV4 θα επιταχύνει στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού με την ίδια ταχύτητα και πριν προλάβεις να καταλάβεις τι γίνεται η ένδειξη διακόσια εμφανίζεται εμπρός στα μάτια σου, γιατί θα πρέπει να είσαι και αφελής εάν δεν έχεις σκύψει τόσο πολύ ώστε το κράνος να ακουμπά στο ρεζερβουάρ. Μην σας ξεγελά ότι η Factory έχει πινακίδα κυκλοφορίας, καθώς πρόκειται για ένα γνήσιο αγωνιστικό δίτροχο. Άρα και η θέση οδήγησης πρέπει να είναι ανάλογη. Εκεί σκυμμένος πίσω από τη χαμηλή ζελατίνα αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι με άλλον ρυθμό τον χρόνο, καθώς τα πάντα κυλούν πιο αργά. Όλα εκτός από τον ιταλικό πύραυλο εδάφους- εδάφους. Γιατί υπάρχουν χρόνια μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν τα 300, αλλά καμιά δεν επιταχύνει με τον τρόπο που το κάνει το RSV4.
Κείμενο-Φωτογραφίες : Βασίλης Κωστάκος