Πάτησε βρετανικό έδαφος σε έκθεση μοτοσυκλετών του Λονδίνου, το αγωνιστικό κόσμημα της Bimota που ακούει στο όνομα KB998 Rimini. Βασισμένο στον κινητήρα του ZX-10RR της Kawasaki, με την υπογραφή της ιταλικής Bimota στον σχεδιασμό του πλαισίου.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Το κτήνος των 998 κυβικών εκατοστών με τα 200 άλογα στις 13.600 στροφές, που διαθέτει το Ninja ZX-10RR της Kawasaki έρχεται να αγκαλιάσει η Bimota με το ιταλικό σασί αγωνιστικών προδιαγραφών. Ανθρακονήματα “από την κορυφή έως τα νύχια” και “το κερασάκι στην τούρτα” ηλεκτρονικά αεροδυναμικά βοηθήματα.
Τα λεγόμενα “winglets” που εμφανίζονται δεξιά κι αριστερά, ακόμα και σε μοτοσυκλέτες που ενδεχομένως να μην τα χρειάζονται, δε θα μπορούσαν να λείπουν από ένα αγωνιστικό μοντέλο. Η καινοτομία όμως που εφάρμοσε η Bimota είναι πως στα συγκεκριμένα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι μεταβλητή η γωνία κλίσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη αεροδυναμική υποβοήθηση σε όλες τις συνθήκες. Για παράδειγμα, μπορούν να προσφέρουν μέγιστη κάθετη δύναμη κατά την επιτάχυνση, αποτρέποντας το μπροστινό τροχό από το να ανυψωθεί. Παρομοίως βοηθούν κατά το φρενάρισμα πιέζοντας το μπροστινό τροχό στην άσφαλτο. Αντιθέτως, με μικρότερη γωνία κλίσης μπορούν να μειώσουν την οπισθέλκουσα δύναμη του αέρα όταν η μοτοσυκλέτα έχει φτάσει την τελική της ταχύτητα σε μία ευθεία. Όλα αυτά πλήρως αυτοματοποιημένα, χωρίς την παραμικρή συμμετοχή του αναβάτη.
Η Bimota διατηρεί “σιγήν ιχθύος” για τις λεπτομέρειες αυτού του συστήματος, όπως το εάν τα φτερά θα μετακινούνται ανεξάρτητα σε κάθε πλευρά όσο η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Το σίγουρο είναι ότι βάσει των κανονισμών της FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού), το σύστημα που θα εξοπλίζει το αγωνιστικό μοντέλο δε γίνεται να παρεκκλίνει από αυτό που θα βρίσκεται στην έκδοση της μοτοσυκλέτας που θα κυκλοφορεί στο δρόμο. Συνεπώς, θα μάθουμε σύντομα περισσότερες πληροφορίες για αυτό.
Η έκδοση δρόμου της μοτοσυκλέτας που θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα των WorldSBK του 2025 είναι ήδη σε παραγωγή. 125 “κομμάτια” θα έχουν συναρμολογηθεί πριν τις 24 Φεβρουαρίου 2025. Επιπλέον 125 μοτοσυκλέτες θα συναρμολογηθούν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2025. Άλλες 250 το 2026 ώστε να φτάσουν το σύνολο των 500 μοτοσυκλετών, όπως ορίζουν οι κανονισμοί της FIM. Ως κόσμημα όμως κοστολογείται και η αξία του, η οποία αγγίζει τις 44.000€.
Όλες οι ειδήσεις
Ταξιδέψαμε και δοκιμάσαμε σε Off-Road το νέο Subaru Forester