O Κάρλος Σάινθ για πρώτη φορά “έβαλε στην πρίζα” το Ντακάρ, κατακτώντας τον τέταρτο τίτλο του και τον πρώτο για την Audi.
Ολοκληρώνοντας με επιτυχία τα 7.891 χιλιόμετρα του αγώνα, συμπεριλαμβανομένων και των 4.727 χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών, ο Κάρλος Σάινθ οδηγώντας το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron, με συνοδηγό τον Lucas Cruz, κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του νικητή του πρώτου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid 2024. Δεύτερος στην κατάταξη ήταν ο Γκυγιάμ ντε Μέβιους, με το Toyota Hilux να τερματίζει μετά από μία ώρα και είκοσι λεπτά, και τρίτος ο Σεμπαστιέν Λεμπ με το Prodrive Hunter, έχοντας διαφορά μόλις πέντε λεπτών από τον ντε Μέβιους.
Φυσικά τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν και στην υπόλοιπη ομάδα που πλαισίωνε τον Σάινθ, καθώς η Audi με τους Stephane Peterhansel και Mattias Ekstrom, κάλυπτε τον Σάινθ σε περίπτωση κλαταρίσματος.
Η νίκη αυτή βέβαια διόλου εύκολη ήταν μιας και τα ατυχήματα δεν έλλειπαν από τον αγώνα. Ο θρύλος του WRC είχε ήδη καταστρέψει για πρώτη φορά το Audi του τις πρώτες μέρες μετά από σύγκρουση στους αμμόλοφους με τον Stephane Peterhansel. Λίγες μέρες αργότερα το όχημα του 60χρονου Σάινθ πέταξε περισσότερο απ’ όσο ο ίδιος υπολόγιζε, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί άτσαλα με το μπροστά μέρος και να ανατραπεί. Το ατύχημα συνέβη μόλις στο 6ο χιλιόμετρο του 9ου σταδίου του Ράλλυ Ντακάρ. Ο συνοδηγός του, Lucas Cruz, δεν τραυματίστηκε, αλλά ο δυο φορές πρωταθλητής του WRC είχε σοβαρούς πόνους στον θώρακα, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί με ελικόπτερο στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις.
O Ισπανός έχει ήδη στο παλμαρέ του τρείς νίκες στο Ντακάρ το 2010, το 2018 και το 2020.
Audi RS Q e-tron
Σχετικά με το buggy που οδήγησε τον Κάρλος Σάινθ στη νίκη, να αναφέρουμε πως πρόκειται για το Audi RS Q e-tron.
Το buggy εξοπλίζεται τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που δανείζεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Rally Dakar . Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.
Στο δρόμο για το ντεμπούτο του στον rally raid αγώνα, η Audi Sport δοκίμασε το RS Q e-tron για σχεδόν δύο εβδομάδες στο Μαρόκο υπό τις πιο ακραίες συνθήκες, καθώς επικρατούσαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Πιο συγκεκριμένα, μετά από δοκιμές στη Γερμανία και την Ισπανία, η γερμανική ομάδα κατευθύνθηκε προς την έρημο και τους αμμόλοφους για πρώτη φορά στη ζέστη του Μαρόκου. Για άλλη μια φορά, συμμετείχαν και τα τρία πληρώματα, με τους Stephane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström να “γράφουν” πολλά χλμ. δοκιμών στο εξαιρετικά πολύπλοκο αγωνιστικό πρωτότυπο.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Peugeot XP 400 GT: Άρωμα Γαλλίας