Η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών ξεκίνησε με το οδόστρωμα βρεγμένο που με την πάροδο του χρόνου και το αλλεπάλληλο πέρασμα των μονοθεσίων στέγνωνε, και κατέληξε με τον Λεκλέρ στην pole position.
του Σπύρου Πέττα
Στο Q1 ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν με δεύτερο τον Χάμιλτον και τρίτο τον Λεκλέρ. Στο Q2 ταχύτερος – έκπληξη ήταν ο Χάμιλτον με δεύτερο τον Λεκλέρ, ενώ αποκλείστηκε από το Q3 ο Ράσελ και θα ξεκινούσε 11ος.
Η φάση Q3 έγινε με τα περισσότερα μονοθέσια με σλικ ελαστικά και ο Λεκλέρ γλιστρώντας προοδευτικά σε πιθανά και απίθανα σημεία απέσπασε μια μαγική pole, με διαφορά 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον δεύτερο Πέρεζ και 54 χιλιοστά από τον τρίτο Χάμιλτον. Τέταρτος θα ξεκινήσει ο Σάινθ, ενώ ο Φερστάπεν ήταν μεν ταχύς αλλά έκανε πολλά λάθη και θα ξεκινήσει μόλις όγδοος.
Αύριο αναμένεται ένας πολύ μακρύς και εξαντλητικός αγώνας μάλλον υπό βροχή, στον οποίο τα ατσάλινα νεύρα και η ενδεδειγμένη στρατηγική θα κάνουν τη διαφορά.
Δείτε τα κορυφαία στιγμιότυπα των προκριματικών πατώντας εδώ
Δεν είναι ξεκάθαρο αν η TD39 έπληξε τη Ferrari αλλά τα αποτελέσματά της τουλάχιστον, αυτό υπαγορεύουν. Στο μεν αγνώνα της Formula 1 στη Σπα η F1-75 ήταν κακοστημένη (και γι’ αυτό το μοτέρ ήταν “κομμένο”) με πολύ χαμηλή την απόσταση του δαπέδου από το έδαφος και στις στροφές με συμπίεση όπως η Eau Rouge υπέφερε, ενώ έτρωγε και πολύ τα ελαστικά της. Τα ίδια και στο Ζάντβοορτ, ενώ στη Μόντσα την έπληξε η υψηλή οπισθέλκουσα των ύστατων αεροδυναμικών λύσεων και αυτό είχε ως συνέπεια να “ελαφρώσουν” πολύ την πίσω αεροτομή ώστε να μην υστερούν σε τελική. Η αδυναμία αυτή καλύφθηκε μεν στις κατατακτήριες δοκιμές από τα φρέσκα ελαστικά και το μοναδικό ταλέντο στον ένα γύρο του Λεκλέρ, αλλά στον αγώνα φάνηκε και η F1-75 με τον ειδικό χρωματισμό με έντονες πινελιές κίτρινου, έτρωγε πολύ τα ελαστικά της και ιδίως τα πίσω.