Σε μια κοσμοϊστορικής σημασίας και βαρύτητας εκδήλωση στα Ferrari Finali Mondiali στην Ίμολα, η Ferrari παρουσίασε την 499P, το Hypercar πρωτότυπό της για τις 24 ώρες του Λε Μαν και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, WEC.
του Σπύρου Πέττα
Το πρωτότυπο έχει ακραία εμφάνιση και ξεχωρίζει μια κίτρινη γραμμή και ένας λευκός κύκλος που περιέχει το νούμερο 50, που παραπέμπει στη Ferrari 312 p, το τελευταίο πρωτότυπο της Scuderia που έτρεξε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ, το μακρινό 1973.
H 499P, θα φέρει τα νούμερα 50 επειδή η Ferrari απουσιάζει από τους αγώνες αντοχής σε αυτό το επίπεδο 50 χρόνια και 51, το νούμερο των επιτυχιών στο Λε Μαν για τις 458 GT2 και 488 GTE. Να σημειώσουμε ότι με αυτά και με αυτά η Ferrari προσμετρά 9 νίκες γενικής στο Λε Μαν και 22 παγκόσμιους τίτλους σε αγωνιστικά GT και Πρωτότυπα – νούμερο ρεκόρ.
Ψυχή του νέου ακραίου πρωτότυπου ο biturbo κινητήρας V6 2996 κ.εκ. με την περιεχόμενη γωνία στις 120 μοίρες για χαμηλό κέντρο βάρους και τα δύο turbo τοποθετημένα εντός του “V”. Το μπλοκ προέρχεται από αυτό της 296 GTB, αν και σχεδιάστηκε κατά τα άλλα “ex novo” και για τους αγώνες αντοχής από τον Κοράντο Ιότι. Το όνομα 499P προέκυψε από τα κυβικά που αναλογούν σε κάθε κύλινδρο και το γράμμα p είναι κοινό για τα θρυλικά πρωτότυπα του Μαρανέλο όπως η 330 P3, η 330 P4, η 333 SP και η 312 P και Pb.
Το υβριδικό σύστημα βρίσκεται τοποθετημένο στον εμπρόσθιο άξονα για καλή κατανομή βάρους και ενεργοποιείται κάτω των 140 χλμ./ώρα ενεργοποιώντας προσωρινά τετρακίνηση. Η μπαταρία κινείται στα 999 volt. Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Φερντινάντο Κανίτσο και επικεφαλής ο πολυνίκης του Λε Μαν, Αντονέλο Κολέτα.
Θα παρακολουθήσουμε αναλυτικά όλη την πορεία της 499P στο Wec. Η συμμετοχή στην Imsa, δεν επιβεβαιώθηκε για το 2023 ακόμη. Το ντεμπούτο της θα γίνει στα 1000 μίλια του Σίμπρινγκ στη Φλόριντα στις 17 Μαρτίου 2023.