Ο Jean-Éric Vergne κατατάχθηκε έβδομος ενώ ο Stoffel Vandoor τερμάτισε ένατος, με τους δύο οδηγούς της DS Automobiles να κερδίζουν πόντους.
Στον πρώτο αγώνα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E της ABB FIA επισκέφθηκε μία νέα τοποθεσία το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε με ένα διπλό αγώνα στην πίστα World Circuit Marco Simoncelli στο Misano στην Ιταλία. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η αμιγώς ηλεκτρική σειρά μονοθεσίων αγωνίστηκε σε μια συντομευμένη έκδοση αυτής της γνωστής πίστας, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του MotoGP καθώς και πολλών άλλων διεθνών πρωταθλημάτων ταχύτητας.
Η συγκεκριμένη πίστα είναι φαρδιά με άφθονο χώρο και πολλές ευκαιρίες προσπέρασης. Η διαχείριση ενέργειας ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ομάδες και τους οδηγούς της Formula E, με τον αγώνα να παίρνει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική διάσταση σε επίπεδο στρατηγικής.
Σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο, ο Jean-Eric Vergne επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά την ισχυρή απόδοση του DS E-TENSE FE23. Ήταν δεύτερος στην σειρά εκκίνησης αφού έχασε την pole position για μόλις 35 χιλιοστά του δευτερολέπτου και παρέμεινε στην πρώτη ομάδα οδηγών από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα, παρά τις μερικές μικρές επαφές που είχε με άλλα μονοθέσια στη μέση του αγώνα. Ο JEV πέρασε τη γραμμή του τερματισμού τρίτος, αλλά δυστυχώς έλαβε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μια ελαφριά σύγκρουση με αντίπαλο στην αρχή του αγώνα. Αυτό έφερε τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στην έβδομη θέση στην τελική κατάταξη.
Ο Stoffel Vandoorne ολοκλήρωσε τον έκτο αγώνα του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula E της ABB FIA στους βαθμούς για άλλη μια φορά. Ο Βέλγος ήταν 18ος στην σειρά εκκίνησης και γρήγορα κέρδισε θέσεις στους πρώτους γύρους, παίρνοντας μάλιστα το προβάδισμα σε ένα σημείο. Στο τέλος, θα εξασφάλιζε τους βαθμούς της ένατης θέσης.
Στον δεύτερο αγώνα το Misano World Circuit Marco Simoncelli φιλοξένησε και έναν δεύτερο, ελαφρώς μικρότερο, αγώνα την Κυριακή. Με τις εντυπωσιακές επιδόσεις που έχουν τα δύο αυτοκίνητα DS E-TENSE FE23, η DS Automobiles και ο συνεργάτης της PENSKE AUTOSPORT στόχευαν στο πάρουν το καλύτερο δυνατό στις ακτές της Αδριατικής. Ο Jean-Éric Vergne ήταν δεύτερος στα προκριματικά το Σάββατο και το έκανε ξανά στην προκριματική περίοδο της Κυριακής το πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι για άλλη μια φορά θα ξεκινούσε από την πρώτη σειρά του grid (γραμμή εκκίνησης). Υπογραμμίζοντας μια ισχυρή συνολική απόδοση από την DS Automobiles, ο ομόσταυλός του Stoffel Vandoorne προκρίθηκε στην έκτη θέση.
Από τους πρώτους γύρους, οι πρώτες θέσεις άλλαζαν σχεδόν συνεχώς. Ο JEV πήρε το προβάδισμα σε ένα σημείο, αλλά στη συνέχεια έχασε αρκετές θέσεις λίγο πριν βγει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Γάλλος δεν μπόρεσε να επιστρέψει στην πρώτη πεντάδα στη συνέχεια, σε έναν περιπετειώδη αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Με την έβδομη θέση την Κυριακή, αφού είχε εξασφαλίσει την έκτη θέση το Σάββατο, ο Jean-Éric Vergne έφυγε από το Misano με συνολικά 14 βαθμούς. Με βαθμούς τερματισμού σε έξι από επτά αγώνες αποδεικνύεται η εντυπωσιακή του συνέπεια. Καθώς η σεζόν δεν έχει ακόμη φτάσει στα μισά, ο δύο φορές πρωταθλητής της Formula E είναι αυτή τη στιγμή έκτος στην προσωρινή κατάταξη των οδηγών και όλα είναι ανοιχτά.
Η Κυριακή ήταν ένας αγώνας που ο Stoffel Vandoorne θα ήθελε να ξεχάσει. Μετά την σημαντική του επίδοση στις κατατακτήριες, ο Βέλγος ήταν ένα από τα θύματα κάποιας επαφής. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να επισκευάσει το κατεστραμμένο αμάξωμα, συντρίβοντας τις ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα. Στο τέλος του αγώνα ένα πρόβλημα μπαταρίας – το οποίο επηρέασε και όλους τους άλλους οδηγούς – ανάγκασε τον Stoffel να εγκαταλείψει.
Με τρεις βαθμούς τερματισμού από τους δύο αγώνες στο Misano, η DS Automobiles συνεχίζει να διευρύνει τη βαθμολογία της. Ο premium Γάλλος κατασκευαστής και ο συνεργάτης του PENSKE AUTOSPORT είναι αυτή τη στιγμή πέμπτοι στην προσωρινή κατάταξη των ομάδων.
Ο επόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E θα διεξαχθεί σε ένα φόντο ιστορίας και λάμψης. Η αμιγώς ηλεκτρική σειρά κατευθύνεται τώρα στη θρυλική πίστα του Μονακό, μια από τις πιο γνωστές πίστες στον κόσμο. Ο αγώνας όγδοος (από τους 16 συνολικά) διεξάγεται σε ένα δεκαπενθήμερο, στις 27 Απριλίου.
Τι δήλωσαν
Eugenio Franzetti, DS Performance Director:
«Φεύγουμε από αυτό το Σαββατοκύριακο στο Misano έχοντας πλήρη επίγνωση της εξαιρετικής απόδοσής μας, αλλά και με κάποια απογοήτευση που δεν έχουμε συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς. Αυτό είναι πραγματικά κρίμα, καθώς ήμασταν σταθερά γρήγοροι στις κατατακτήριες, αλλά αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στους δύο αγώνες, οι οποίες οφείλονταν κυρίως σε εξωτερικούς παράγοντες. Οι εξαιρετικές μας επιδόσεις στις κατατακτήριες αποτελούν μια σταθερή βάση πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε τους αγώνες που θα ακολουθήσουν.»
Jean-Eric Vergne, πρωταθλητής Formula E 2018 και 2019:
«Η Κυριακή ξεκίνησε καλά με μια άλλη εξαιρετική εμφάνιση της ομάδας στα προκριματικά. Έχουμε κάνει ξεκάθαρα ένα βήμα μπροστά σε αυτόν τον τομέα και θα ήθελα να συγχαρώ όλη την ομάδα για αυτό. Όσο για τον δεύτερο αγώνα, πρέπει να καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη. Δεν ξέρω αν κάναμε κάποιο στρατηγικό λάθος στη χρήση του Attack Mode, αλλά έχασα αρκετές θέσεις σε διάστημα μόλις δύο γύρων και βρέθηκα πιο κάτω στην κατάταξη. Με τη διαχείριση ενέργειας που απαιτείται από αυτό το κύκλωμα, δεν μπόρεσα να αναπληρώσω τις θέσεις που χάθηκαν στη συνέχεια. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται μόνο σε καθαρή κακή τύχη, γιατί εξακολουθώ να πιστεύω ότι πήραμε τις σωστές αποφάσεις σε εκείνο το σημείο του αγώνα. Ένα περιστατικό στον τελευταίο γύρο μου κόστισε περισσότερες θέσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση, καταφέραμε να κερδίσουμε μερικούς σημαντικούς βαθμούς για άλλη μια φορά.»
Stoffel Vandoorne, πρωταθλητής Formula E 2022
«Πιστεύω πραγματικά ότι δεν ανταμειφθήκαμε σωστά σε σύγκριση με το επίπεδο της απόδοσής μας. Οι κατατακτήριές μου ήταν καλύτερες στον δεύτερο αγώνα. Μπόρεσα να μπω στις μονομαχίες και να προκριθώ έκτος στην σειρά εκκίνησης, κάτι που ήταν ένα καλό σημείο για να ξεκινήσω. Δυστυχώς, έχασα πολλές θέσεις στους πρώτους γύρους, μετά είχα κάποια επαφή και έπρεπε να αλλάξω την μπροστινή μου πτέρυγα. Στη συνέχεια, υπήρξε ένα πρόβλημα με την μπαταρία και έτσι δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω. Φυσικά υπάρχει μία απογοήτευση, αλλά το συνολικό επίπεδο απόδοσης είναι σίγουρα ένα θετικό σημείο. Θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε και θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί.»
- 112 αγώνες
- 4 τίτλοι πρωταθλήματος
- 16 νίκες
- 48 βάθρα
- 23 pole positions
Όλες οι ειδήσεις
Στον Κωλοσούρτη με το Ford Puma ST Powershift: Η ιστορική και επικίνδυνη διαδρομή
Δοκιμές ευστάθειας για το Volkswagen Tiguan: Δείτε πως στρίβει