Η ομάδα Porsche Penske Motorsport ετοίμασε τη νέα Porsche 963, με στόχο να κατακτήσει τους κορυφαίους αγώνες αντοχής. Από το 2023 και έπειτα, δύο υβριδικά πρωτότυπα LMDh θα συμμετάσχουν στα FIA World Endurance Championship και IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε χθες το βράδι στο Ηνωμένο Βασίλειο, και πιο συγκεκριμένα στο Goodwood Festival of Speed, μία ετήσια, εντυπωσιακή γιορτή της αυτοκίνησης. Φέρει τα κλασσικά αγωνιστικά χρώματα της Γερμανικής εταιρείας, λευκό και κόκκινο. Μέσα στο πιλοτήριο του θηρίου των 680 ίππων, θα βρεθούν έμπειροι οδηγοί που έχουν βρεθεί στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου σε αγώνες αντοχής, αλλά και οι «ειδικοί» οδηγοί που βοηθούν στην ανάπτυξη αυτοκινήτων για την Porsche. Η προετοιμασία για τους αγώνες συνέβη σε δύο τοποθεσίες: το Mannheim στη Γερμανία, είναι υπέυθυνο για το FIA World Endurance Championship, ενώ τα οχήματα για το IMSA WeatherTech SportsCar Championship ετοιμάζονται στο Mooresville της North Carolina στις ΗΠΑ.
«Μετά από 7.889 χιλιόμετρα δοκιμών το πρώτο μισό του 2022, είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο αλλά έχουμε ακόμη αρκετή δουλειά για να είμαστε έτοιμοι για την αρχή της επόμενης σεζόν» δήλωσε ο Thomas Laudenbach, αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος. «Η νεά Porsche 963 θα συνεχίζει την κληρονομιά των θρυλικών 917, 935, 956, 962 και 919 Hybrid. Είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε άρτια τοποθετημένοι όσον αφορά την τεχνολογία, και πως έχουμε δημιουργήσει μία ομάδα που είναι ικανή να νικήσει αγώνες.»
Το αγωνιστικό ντεμπούτο της 963 θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2023 στον 24ωρο αγώνα της Daytona στις ΗΠΑ. Εν τω μεταξύ, η FIA WEC έχει επιτρέψει στους κατασκευαστές να κάνουν δοκιμές, για να προετοιμαστούν για τους μελλοντικούς αγώνες. Η Porsche Penske Motorsport ελπίζει να κάνει μερικές δοκιμές και κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα της σεζόν, στο Bahrain τον Νοέμβριο.
Το ρόστερ των οδηγών για τα δύο πρωταθλήματα περιλαβάνουν έμπειρους οδηγούς όπως οι Kévin Estre (Γαλλία), Michael Christensen (Δανία), André Lotterer (Γερμανία), Laurens Vanthoor (Βέλγιο), Matt Campbell (Αυστραλία) και Mathieu Jaminet (Γαλλία), αλλά και επιτυχημένους οδηγούς όπως οι Dane Cameron (ΗΠΑ) και Felipe Nasr (Βραζιλία). Στην αρχική φάση της ανάπτυξης του αυτοκινήτου, πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε ο Γάλλος Frederic Makowiecki, ο οποίος οδήγησε τα πρώτα μέτρα της 963 στο Weissach τον Ιανουάριο. Ανανκοινώσεις για επιπλέον οδηγούς, θα αποκαλυφθούν αργότερα.
Η Porsche Penske Motorsport θα ετοιμάσει τέσσερα αγωνιστικά αυτοκίνητα για τους πιο σημαντικούς αγώνες αντοχής του κόσμου, στις βάσεις της σε ΗΠΑ και Γερμανία.
Ο σχεδιασμός της μας θυμίζει τις επιτυχημένες 956 και 962
Ακολουθώντας τους κανονισμούς της κατηγορίας LMDh, η 963 βασίζεται σε πλατφόρμα της κατηγορίας LMP2, το οποίο προμηθεύονται από την καναδέζικη εταιρεία Multimatic. Οι Bosch, Williams Advanced Engineering και Xtrac συνεισφέρουν στα υβριδικά εξαρτήματα. Η καρδιά του συστήματος κίνησης χρησιμοποιεί έναν bi-turbo V8 4,6 λίτρων. Ο κινητήρας βασίζεται σε αυτόν που είχαμε δεί πρώτη φορά στην 918 Spyder. Ο σχεδιασμός του έχει πάρει έμπνευση από τις επιτυχημένες 956 και 962, από τη δεκαετία του 1980.
Ένα ενιαίο LED πίσω φως αποτίνει φόρο τιμής στη σύγχρονη 911 (την 992). Όπως και στα άλλα μοντέλα, έτσι και η 963, μετά τον πρώτο χρόνο πρωταθλητισμού, θα αρχίσει να είναι διαθέσιμοι και για ιδιώτες.