Στο Σπα, που ευτυχώς παραμένει στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος της Formula 1 και το 2023, ο “Mad Max” Φερστάπεν διέθετε έναν κινητήρα – “βόμβα” από τη Honda εξελιγμένο από την ίδια τη Red Bull Racing (!) και κυριάρχησε προσπερνώντας τους αντιπάλους του σαν σταματημένους εκκινώντας από τη μόλις 14η θέση επειδή άλλαξε κινητήρα.
του Σπύρου Πέττα
Ο Φερστάπεν διαθέτει και ένα εξαιρετικό σασί, πολύ αποδοτικό αεροδυναμικά από τη Red Bull Racing, ενώ ο Πέρεζ ολοκλήρωσε το θρίαμβο της ομάδας του Ένστοουν με τη δεύτερη θέση προσπερνώντας στην πορεία τον ανήμπορο να αντιδράσει στην ανάκαμψη της Red Bull, Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Τέταρτος ήταν ο “παλαιάς κοπής οδηγός”, παρά το νεαρόν της ηλικίας, Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes που παραμένει μη ανταγωνιστική και μακριά ουσιαστικά από την κορυφή.
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ FERRARI
Η στρατηγική της Ferrari, με υπόλογους τον επικεφαλής της ομάδας Ματία Μπινότο και τον επικεφαλής των στρατηγικών του αγώνα, Ισπανό Ινιάκι Ρουέντα, υπήρξε για πολλοστή φορά φέτος ακατανόητη καθώς κάλεσαν στον 3ο μόλις γύρο τον Λεκλέρ υπό καθεστώς Safety Car στα πιτς με αποτέλεσμα το γκρουπ των μονοθεσίων να είναι συμπαγές και να πέσει από την 9η, καθώς ακολουθούσε σε εκείνο το στάδιο κατά πόδας τον Φερστάπεν, στην τελευταία θέση! Τελικά μετά από πολλά παληκαρίσια προσπεράσματα, ο Λεκλέρ τερμάτισε μόλις 5ος πίσω από τον Ράσελ που τον προσπέρασε στο πρώτο μισό του αγώνα και ουσιαστικά πολύ μακριά από την κορυφή. Αν στη Ferrari είχαν κάνει το λογικό και εμφανές, να ακολουθήσουν τη στρατηγική του Φερστάπεν δηλαδή, ο Λεκλέρ θα είχε τερματίσει τουλάχιστον 3ος.
Ένα ανεπιβεβαίωτο παρασκηνιακό σενάριο θέλει τη Santander, ισπανικό τραπεζικό κολοσσό και από τους κύριους χορηγούς της Ferrari, να επιτάσσει ο Σάινθ να χαίρει προνομιακής μεταχείρισης έναντι του ταχύτερου Λεκλέρ και τους Μπινότο και Ρουέντα να συμφωνούν…
Κατά τα άλλα, τη δεκάδα πίσω από τον Λεκλέρ συμπλήρωσαν οι Αλόνζο, Οκόν, Φέτελ και Γκασλί ενώ δέκατος με παληκαρίσιο αγώνα ήταν ο νεαρός ταλαντούχος Άλμπον με Williams Mercedes.
Μετά το τέλος του αγώνα, ο Λεκλέρ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παράβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτ, με αποτέλεσμα ο Aλόνσο να περνά στην 5η θέση του αγώνα.