Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Καναδά αφού δέχθηκε την παρατεταμένη ασφυκτική πίεση του δεύτερου Κάρλος Σάινθ με Ferrari χωρίς να σπάσει όμως και αυτήν τη φορά. Αυτή ήταν η έκτη νίκη του Φερστάπεν μέσα στο 2022 σε εννέα αγώνες,
Του Σπύρου Πέττα
Ο μεν Φερστάπεν διέθετε ένα μονοθέσιο με χαμηλή οπιθέλκουσα ή αεροδυναμική αντίσταση και ισχυρό τροποποιημένο από τη Red Bull κινητήρα από τη Honda, ενώ η Ferrari F1-75 των Λεκλέρ και Σάινθ είναι περί τα 8 κιλά ελαφρύτερη, διαθέτει κατά 5-10 ίππους ισχυρότερο κινητήρα, ενώ είναι και πολύ σταθερή στα φρένα.
Και αυτό φάνηκε στα χέρια του Λεκλέρ ιδίως, ο οποίος παρότι ξεκινούσε προτελευταίος επειδή δέχθηκε συναφή ποινή επειδή άλλαξε κινητήρα, πλασαρίστηκε στην πέμπτη θέση με αλλεπάλληλα εκπληκτικά προσπεράσματα όπως επί των δύο Alpine των Αλόνζο και Οκόν στα φρένα της πολύ κλειστής στροφής (στη γλώσσα των αγώνων “hairpin”) του Καζινό.
Ο Σάινθ από τη μεριά του οδήγησε καλά και στην πορεία προσπέρασε δύο φορές, στον 3ο και στον 23ο γύρο συγκεκριμένα, τον ομοεθνή του Φερνάντο Αλόνζο, ενώ σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο που του εξασφαλίζει έναν έξτρα βαθμό.
Τρίτος τερμάτισε ο Χάμιλτον με Mercedes με ωραίο αγώνα και επιβλήθηκε μετά από καιρό του νεαρού και πολύ ουσιαστικού ομοστάβλου του, Τζορτζ Ράσελ, που τερμάτισε τέταρτος.
Οκόν και Αλόνζο με τις Alpine κατέλαβαν τις θέσεις έξι και επτά πίσω από τον πέμπτο Λεκλέρ, με τις Alfa Romeo των Μπότας και Ζου να καταλαμβάνουν τις θέσεις οκτώ και εννέα, μπροστά από την Aston Martin του δέκατου Στρολ.
Να σημειώσουμε ότι η διοργανώτρια αρχή της Formula 1, η FIA, πριν το Grand Prix Καναδά αποφάσισε για λόγους ασφαλείας να περιοριστεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων (“porpoising” ή “bouncing”) εξαιτίας της πλήρωσης με αέρα των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων venturi των μονοθεσίων και επέβαλε με ντιρεκτίβα υψηλότερες αποστάσεις του δαπέδου των μονοθεσίων από το έδαφος, κάτι που ευνόησε τη Red Bull Honda, και δυσχέρανε το έργο των Ferrari και, περισσότερο, Mercedes.